تاریخ انتشار : دوشنبه 4 سپتامبر 2017 - 20:24
کد خبر : 7622

گازرسانی به روستاها نویددهنده زندگی بهتر برای روستائیان / دولت تدبیر و امید مشعل گاز را در۲۳۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد روشن کرد

گازرسانی به روستاها نویددهنده زندگی بهتر برای روستائیان / دولت تدبیر و امید مشعل گاز را در۲۳۰ روستای کهگیلویه وبویراحمد روشن کرد

رحمان خادم با تبریک عید بزرگ غدیر به همه مسلمانان و هم استانیهای گرانقدرگفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۱۸ هزار خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان معادل ۴۷ درصد از کل عملکرد این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.

خادم گازاشاره : در دولت تدبیر و امید بسیج بزرگ برای گازرسانی به روستاها و شهرهای ایران شتاب بیشتری گرفته است که خوشبختانه در استان کهگیلویه وبویراحمد با همت والای دولتمردان تدبیر و امید زیرساخت اصلی گازرسانی  به روستاها در حال انجام است که به گفته مهندس رحمان خادم مدیر عامل خدوم و پرتلاش شرکت گاز استان تا پایان سال ۹۷همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهرمند خواهند شد.

تلاش بی وقفه مدیرعامل و پرسنل شرکت گاز استان برای تسریع و شتاب گرفتن گازرسانی به روستاها که مزایا ومحاسن فراوانی از قبیل حفظ منابع طبیعی و جنگلهای استان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان برای کار تلاش بیشتر و کمک به شکوفایی اقتصادی روستاها را در پی دارد قابل تحسین و شایسته تقدیر است.

در دوران مدیریت مهندس رحمان خادم در شرکت گاز استان شاهد تحولات خوبی برای خدمت رسانی به مردم در حوزه گازرسانی هستیم که افتتاح گازرسانی به روستاهای سرگچینه، بردهری و چشمه پلنگی شهرستان بویراحمد زود تر از موعود مقرر و سایر روستاها در اقصی نقاط استان که در هفته دولت افتتاح وکلنگ زنی شد  نوید بخش چشم اندازی روشن برای توسعه وآبادانی این دیار بیش از هر زمان دیگری هستیم.

با توجه به اهمیت گازرسانی به روستاها خبرنگار نسیم دنا با مهندس رحمان خادم مدیرعامل خدوم وپرتلاش شرکت گاز استان گفتگویی انجام داده است که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

گازرسانی به بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی در دولت تدبیر وامید

مدیرعامل شرکت گاز  استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید بزرگ غدیر به همه مسلمانان و هم استانیهای گرانقدرگفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون حدود ۱۹۳۵۱ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان معادل ۴۲ درصد از کل عملکرد این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.

خادم افزود: جمعیت بهره مند از گاز طبیعی با تحقق ۴۹ درصد از عملکرد کل، ۶۵ هزارو ۳۱۹ نفر در چهار سال اخیر است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۸۳ روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه ریزی برای گازرسانی به ۳۰۲ روستای استان در سال جاری و  تا پایان سال ۹۸ در دستور کار این شرکت قرار دارد.

گازرسانی به ۲۳۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد افزود: گازرسانی به روستاها از خدمات ارزشمند دولت تدبیر وامید است که افزون بر رفاه مردم صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را در پی دارد.

خادم با اشاره به اینکه این خدمات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش دولتمردان  برای خدمت رسانی بهتر به مردم است اظهار داشت: طی چهار سال گذشته ۲۳۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده اند که این میزان ۳۹ درصد کل عملکرد گازرسانی در استان است.

وی افزود: در همین مدت ۶۳۰ کیلومتر شبکه گذاری روستایی انجام شده است و این میزان نیز بیانگر ۳۰ درصد از عملکرد کل شرکت گاز است.

در دست اجرا بودن عملیات گازرسانی به ۲ شهر و ۱۸۲ روستا

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه پروژه های مختلف گازرسانی در استان در دست اقدام است، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به ۲ شهر و ۱۸۲ روستا پروژه های در دست اجرای حوزه گاز است.

خادم گفت: ۱۸ هزارو ۸۱ انشعاب روستایی در چهار سال اخیر به انشعابات گاز استان افزوده شده است، که این تعداد نشان از عملکرد مناسب در این حوزه است و ۴۱ درصد از عملکرد کل را شامل می شود.

خادم تصریح کرد: همچنین با تکمیل گازرسانی به جامعه هدف در شهرستان گچساران، این شهرستان به عنوان شهرستان سبز معرفی شد

خادم گاز را محور توسعه دانست و تصریح کرد: استفاده درست و با برنامه از گاز، گسترش تولید و اشتغال‌زایی را در این استان به همراه خواهد داشت.

٧۵درصد از روستاهای واجد شرایط این استان از نعمت گاز برخوردار هستند

مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ٧۵درصد از روستاهای واجد شرایط این استان از نعمت گاز برخوردار هستند افزود: این میزان در شهرستان گچساران ١٠٠درصد، بویراحمد ٨١درصد، کهگیلویه ۴۶درصد، باشت ٨۵درصد، دنا ٨١درصد، چرام ٨۶درصد، بهمئی ٣٩درصد و لنده ۶٧درصد است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آنها در روستاها زندگی می‌کنند گفت: از مجموع ١٧ شهر کهگیلویه و بویراحمد ١۵شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به ۲ شهر دیشموک و قلعه رئیسی در حال انجام است.

مدیر عامل  شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد به مشترکین گاز در استان اشاره کرد وگفت: ١۶۹هزار ۶۵۵خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که از این تعداد ١٢۳هزار و۵۹ خانوار شهری و ۵۳ هزار و ۵۸خانوار روستایی است.

خادم تصریح کرد: ٩۸درصد کل خانوارهای شهری و٧۵درصد خانوارهای روستایی بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.

مدیرعامل  شرکت گاز استان با بیان اینکه باید از نعمت گاز استفاده صحیح صورت گیرد و در مصرف آن صرفه‌جویی یاداور شد: ۸۶ درصد از تعداد کل خانوارهای ساکن در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند .

بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه گازرسانی در مناطق مختلف استان در دولت یازدهم

مدیرعامل  شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در چهار سال فعالیت دولت یازدهم درمجموع یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

خادم اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال قریب به ۲۰کیلومتر شبکه‌گذاری و خطوط تغذیه گاز از نوع فولادی و پلی اتیلن در سطح استان اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: : یکی از سیاست‌های دولت بهره‌مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بوده که در آینده نزدیک نیز ۴۵۸ روستای دیگر در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستا در هفته دولت

مدیر عامل گاز استان کهگیلویه و بویراحمد به شروع عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۶ روستای شهرستان دنا و بهمئی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب گازرسانی به مجموعه روستاهای سرآسیاب و ممبی (۳۸ روستا)، مجموعه روستاهای کت (۱۱ روستا) و گازرسانی به روستاهای سادات محمودی (۷ روستا) اجرا می‌شود.

خادم گازرسانی به بخش سرآسیاب و منطقه ممبی شهرستان بهمئی را یکی دیگر از پروژه‌های مهم گازرسانی استان دانست و افزود: عملیات اجرایی این طرح از سمت شهرستان لنده با خط ۶ اینچ و اعتباری بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد. وی تصریح کرد: جمعیت بهره‌بردار این طرح بیش از ۱۷ هزار نفر است.

بهرمندی ۴ روستای شهرستان کهگلیویه از نعمت گاز در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز  استان در ادامه گفت: در هفته دولت امسال روستاهای چیر، پوزه، کوهبرد، ۲ بند، سرمست دم مهد و کلگه پهن با جمعیتی بیش از ۹۸۲ نفر در قالب ۲۲۶ نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی اعتبار این طرح را ۶ میلیارد و ۷۴۹ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این طرح ۲۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن اجرا شد.

شهرستان کهگیلویه با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.

۳ روستای شهرستان بویراحمد از نعمت گاز بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته دولت پروژه گازرسانی به روستاهای سرگچینه، بردهری و چشمه پلنگی  در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

خادم با بیان اینکه این پروژه با اعتبار ۵۷۵ میلیون تومان و ۵ هزار و ۶۷۰ متر شبکه گذاری در٩۶ روز زودتر از موعد مقرر به پایان رسید گفت:با بهره‌برداری از این پروژه تعداد ۵۷ خانوار با جمعیت  ۳۰۰ نفر از نعمت گاز طبیعی برخودار شدند

چشم انداز روشن آینده توسعه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز  استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۳۰۲ روستای استان در سال‌ جاری و تا پایان سال ۹۸ با بیش از هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال گازرسانی خواهد شد که مجوزهای لازم اخذ شده است.

خادم گفت: هم اکنون شاخص بهره‌مندی شهرستان کهگیلویه از نعمت گاز طبیعی ۴۸ درصد است که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا این شاخص تا چند سال آینده به بیش از ۸۱ درصد خواهد رسید.

طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک  خدمتی ماندگار  در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل شرکت گاز  کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح گازرسانی به ۲ شهر قلعه رئیسی و دیشموک و ۱۳۴ روستا شاخص بهره‌مندی این شهرستان از گاز طبیعی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

خادم  با بیان اینکه فاز سوم گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک کهگیلویه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در اواخر سال ۹۵ آغاز شد خاطرنشان کرد :با تلاش دولتمردان تدبیر و امید مهمترین آرزوی مردم منطقه محروم قلعه رئیسی و دیشموک به بار نشست و سرانجام فاز اول و دوم گازرسانی به این منطقه  به طول ۱۶ کیلومتر خط انتقال اجرا شده است.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز سوم به طول ۵۸ کیلومتر و اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال نیز روند اجرایی خوبی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز  کهگیلویه وبویراحمد از توجه ویژه دولت به گازرسانی به مناطق محروم خبر داد وگفت:طرح گازرسانی به بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک خدمتی ماندگار در دولت تدبیر و امید به مردم شریف این منطقه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با گازرسانی به مناطق دیشموک و قلعه رئیسی سالانه از قطع ۱۷ هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود و استفاده از منابع فسیلی هم بشدت کاهش می‌یابد.

اجرای این طرح همچنین نقش مهمی در ایجاد صنایع کوچک و متوسط و درنتیجه اشتغال در منطقه افزایش پیدا می‌کند.

کلیه روستاهای واجد شرایط گازرسانی در استان تا سال ۹۷ تعیین تکلیف می شوند

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد توجه دولت در گازرسانی به روستاها را یاداور شد وگفت : دولت تدبیر وامید نگاه ویژه ای به گازرسانی روستاها دارد  وبا برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم همه روستاهای واجد  شرایط گازرسانی در استان تا پایان سال ۹۷  تعیین تکلیف شوند

خادم خاطرنشان کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های رفاهی روستاها گام نخست برای حفظ جمعیت در روستاهاست که تحقق آن بستر ساز رونق تولید و توسعه  استان  و نویددهنده زندگی بهتر برای روستائیان و حفاظت از جنگل‌ها ومنابع طبیعی است.

پیوستن شهرستان گچساران به روستاهای سبز نشانگر توجه دولت به توسعه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز  کهگیلویه وبویراحمد برگزاری جشن شهرستان سبز در گچساران را یاداور شد وگفت:  جشن سبز در گچساران به عنوان شهرستان سبز در استان اواخر سال گذشته با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس شرکت ملی گاز ایران و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

خادم پیوستن شهرستان گچساران به روستاهای سبز از نظر گازرسانی را نشانگر توجه دولتمردان به توسعه گازرسانی در این شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه یک شهر و ۶۲ روستای شهرستان گچساران از نعمت گاز برخوردار هستند اظهار داشت: بیش از ۳۱ هزار خانوار که ۶ هزار و ۶۰۵ خانوار آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند در گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یاداور شد : گازرسانی به روستاها افزون بر رفاه مردم صیانت از منابع طبیعی و جنگل‌ها را درپی دارد که در دولت دوازدهم شتاب بیشتری می گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  توسعه گازرسانی به روستاها برای ترویج مهاجرت معکوس به شهرها  شکوفایی اقتصاد روستاها  و رضایتمندی مردم  از خدمات دولت را درپی دارد.

تشکر از همراهی مسئولان دراجرای پروژه‌های گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تأکید و جدی گرفتن نکات ایمنی و مدیریت مصرف گاز از همیاری و مساعدت استاندار فرهیخته وپرتلاش استان،نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان و سایر‌ مدیران پرتلاش دولت تدبیر و امید که نهایت همکاری را برای اجرای پروژه‌های گازرسانی با این شرکت دارند  تشکر و قدردانی کرد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی