تاریخ انتشار : دوشنبه 4 سپتامبر 2017 - 0:50
کد خبر : 7612

آموزش مهارتهای زندگی درکاهش پدیده طلاق در جامعه تاثیر گذار است

آموزش مهارتهای زندگی درکاهش پدیده طلاق در جامعه تاثیر گذار است

سرهنگ تاج‌الدینی نقش رسانه ها را درفرهنگسازی کاهش پدیده طلاق مهم دانست وگفت: محیط اجتماعی جامعه، رسانه‌ها، مطبوعات و همه اعضا و عناصر حاضر در صحنه اجتماع در جلوگیری از این پدیده تلخ تاثیرگذارند که باید نقش خویش را در این عرصه به خوبی ایفا نمایند.

photo_۲۰۱۷-۰۸-۲۹_۲۰-۲۸-۳۲آفتاب دنا : معاونت اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش مهارتهای زندگی در خانواده و ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان را از مهمترین عوامل کاهش پدیده طلاق در جامعه دانست.

سرهنگ علی تاج‌الدینی  با بیان اینکه در سالهای اخیر، طلاق در جامعه ما که جامعه ای اسلامی با تاکید بر حفظ ارزش های اخلاقی است آهنگی رو به رشد داشته  گفت: باید با اجرای برنامه های آموزشی از این واقعه تلخ در زندگی جلوگیری کرد.

وی افزود: آموزش مهارتهای زندگی در خانواده ،مدرسه ودانشگاه متناسب با سن افراد و توجه به اشتغال جوانان و روشهای مقابله با مشکلات خانوادگی را از راهکارهای کاهش طلاق در جامعه عنوان کرد.

معاونت اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه مهمترین اتفاق در زندگی هر فردی تشکیل خانواده است گفت: خانواده همیشه و همه جا و در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشاء فرهنگ‌ها، تمدّن‌ها و تاریخ بشر بوده است

سرهنگ تاج‌الدینی   افزایش طلاق در سالهای اخیر را نگران کننده عنوان کرد وگفت: آموزش مهارتهای ازدواج وهمسرداری ،تاسیس وتقویت مراکز مشاوره در جهت ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها از راهکارهای پیشگیری از طلاق در جامعه است .

وی  با اشاره به اینکه طلاق از پدیده های تلخ زندگی است که ذهن مردم استان را در سالهای اخیر به خود مشغول کرده است خاطرنشان کرد: در صورتی که برای این پدیده تلخ در زندگی تدبیری اندیشیده نشود اثرات جبران ناپذیری برخانواده ها در جامعه خواهد داشت.

سرهنگ تاج‌الدینی  نقش رسانه ها را درفرهنگسازی کاهش پدیده طلاق مهم دانست وگفت: محیط اجتماعی جامعه، رسانه‌ها، مطبوعات و همه اعضا و عناصر حاضر در صحنه اجتماع در جلوگیری از این پدیده تلخ تاثیرگذارند که باید نقش خویش را در این عرصه به خوبی ایفا نمایند.

وی خانواده را پایه واساس زندگی ومحلی برای ابراز مهر وعطوفت در جامعه ذکر کرد وگفت: حاکمیّت صداقت در فضای خانواده ، پرهیز از سوء ظن، رازداری و وفاداری، مشی با آرامش و بی‌تکبّر، حلم و بردباری، ترس از کیفر الهی، دوری از افراط و تفریط، تواضع، دوری از سختگیری و اسراف و نیز احسان به پدر و مادر، همگی از عوامل تحکیم خانواده‌اند.

معاونت اجتماعی  فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد رسالت پلیس را در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی مهم دانست وگفت: نیرو انتظامی، یک سازمان اجتماعی است که با آرامش مردم درگیر است و  وقتی در جامعه اسم پلیس می آید بایستی امنیت در ذهن همه تداعی شود.

تاج‌الدینی افزود: نیروی انتظامی بیش از ۵۰۰ وظیفه جزئی و ۱۴۰ وظیفه اصلی داردکه یکی از وظایف مهم آن پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی