تاریخ انتشار : یکشنبه 3 سپتامبر 2017 - 0:42
کد خبر : 7593

توسعه وترویج فرهنگ تعاون از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است

توسعه وترویج فرهنگ تعاون از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است

صابر مظاهری با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۷ شهریورماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است گفت: برنامه های مختلفی در سطح استان برای هفته تعاون پیش بینی شده است.

photo_۲۰۱۷-۰۹-۰۳_۰۰-۴۰-۱۶آفتاب دنا :مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه های هفته تعاون را تشریح کرد.

صابر مظاهری با بیان اینکه از ۱۱ تا ۱۷ شهریورماه به نام هفته تعاون نامگذاری شده است گفت: برنامه های مختلفی در سطح استان برای هفته تعاون پیش بینی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به نامگذاری سال ۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: توسعه وترویج فرهنگ تعاون و آموزشهای کارآفرینی یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد که در استان دنبال می شود.

تشریح برنامه‌های هفته تعاون در استان

وی غبارروبی گلزار شهدا، دیدار مدیرکل ومدیران تابعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی با نماینده ولی فقیه در استان، نشست معاون اقتصادی استاندار و مدیران استانی  با مسئولان تعاونیها در استان با هدف بررسی مسائل ومشکلات تعاونگران در استان ، برگزاری جشنواره استانی تجلیل از تعاونی های برتر ، بازدید از تعاونی ها مشکل دار با حضور معاون استاندار، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی  هفته تعاون ، صعود کوهنوردی کارگران سراسر کشور به قله حوض دال دنا و، رژه تاکسی های درون شهری جهت اعزام نمازگزاران به نماز جمعه  و حضور تعاونگران در مراسم سیاسی عبادی نماز جمعه را از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای هفته تعاون برشمرد.

وی مهمترین هدف از اجرای برنامه‌های هفته تعاون را توسعه و ترویج فرهنگ کار جمعی و عملیاتی کردن آن در روستاها دانست وگفت:با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در روستاها می‌توان زمینه توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و رفاه اجتماعی را فراهم نمود.

افتتاح ۵ تعاونی با اشتغالزایی ۷۱ نفردرهفته تعاون

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح ۵ تعاونی  به نمایندگی ۱۸ تعاونی تشکیل شده در سال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها دارای ۳۵ نفر عضو هستند و با بهره‌برداری از آنها برای ۷۱ نفر در قالب طرح‌های کشاورزی، خدماتی و صنایع دستی  اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

مظاهری افزود: ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مجموع سرمایه این تعاونی‌ها بوده است که ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده اند و مابقی سرمایه اولیه تعاونی‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۸ تعاونی با ۳۲۱ عضو در استان تشکیل شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی این تعاونی‌ها برای ۲۱۷ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد و سرمایه این تعاونی‌ها حدود ۵۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال است.

اجرای طرح تعاون روستا در کهگیلویه و بویراحمد با هدف کمک به اشتغال پایدار در روستاها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح تعاون روستا در استان خبر داد وگفت: این طرح با هدف کمک به اشتغال پایدار در روستاها در نظر گرفته شده است.

مظاهری هدف از اجرای طرح روستا تعاون را ایجاد فرصتهای شغلی جدید در روستاها، بهبود منزلت اجتماعی و اقتصادی، توسعه پایدارمناطق روستایی، رشد و توسعه روستاهای هدف، سازماندهی سرمایه های خرد و پیشگیری از مهاجرت دانست و خاطر نشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و اجرایی نمودن طرح توانمند سازی روستاها  که در قانون برنامه ششم توسعه به آن اشاره و تاکید شده و همچنین در اجرای برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در سطح روستا ها توسعه و توانمند سازی و فعال نمودن تعاونی های موجود روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت مردمی و تشکیل تعاونی های تولیدی، توزیعی و خدماتی این طرح قالب ریزی شده است.

وی افزود: روستا می‌تواند پایگاه اصلی تولید و اشتغال باشد و اگر در روستا ها فعالیت اقتصادی را حمایت کنیم از مهاجرت به شهرها کاسته می‌شود و هزینه‌های اضافی که بعدا ایجاد می شود کاهش و مناطق روستایی توسعه پیدا می کند .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه ۴۰ تعاونی در قالب طرح تعاون روستا برای استان در نظر گرفته شده است اظهار داشت: ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده و برای ایجاد اشتغال پایدار به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شده است

تجلیل از ۱۴ تعاونی در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  در هفته تعاون در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان که به همت اتاق تعاون  برگزار می‌شود  از ۱۴ تعاونی برتر در گرایش‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

مظاهری توسعه و ترویج فرهنگ تعاون ، ایجاد فضای رقابتی برای رشد و توسعه تعاونی ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف  را از مهم‌ترین  اهداف این جشنواره عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی