تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 آگوست 2017 - 1:26
کد خبر : 7533

فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های مهارتی زمینه شغلی افراد را فراهم می کند

فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های مهارتی زمینه شغلی افراد را فراهم می کند

فرج الله راد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی را فراهم و توانایی لازم را برای ورود افراد به بازار کار و اشتغال پایدار را ایجاد می‌کند.

رادآفتاب دنا :مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای  استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران با تبریک هفته دولت گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد:

فرج الله راد در ابتدا به نقش آموزشهای فنی وحرفه ای در جامعه اشاره کرد وگفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان بهره‌برداری بهینه از منابع انسانی را فراهم و توانایی لازمبرای ورود  افراد به بازار کار و اشتغال پایدار را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با برخورداری از تجهیزات و امکانات پیشرفته نسبت به تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد با روحیه خودباوری اقدام می‌کنند خاطرنشان کرد: چون این آموزشها ‌برخواسته از نیازهای شغلی است سبب جذب جوانان به بازار کار می‌شوند.

راد تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تعیین سیاست‌ها و طراحی برنامه‌ها با هدف ترویج کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال گام‌های اساسی برداشته است تا از این طریق شاهد توسعه فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار در جامعه باشیم.

۲میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در سال ۹۵

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای  استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال ۹۵ قریب به ۲میلیون  نفر ساعت آموزش مهارتی صورت گرفته است گفت: از ابتدای سال ۹۶تا پایان تیرماه سال جاری نیز  ۵۵۴ هزار و ۸۷۸ نفر ساعت آموزش مهارتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این میزان آموزش در قالب ۹۷ هزار و ۲۰ نفر دوره  در سال ۹۵ و ۳۷۴۹ نفر دوره در چهار ماهه سال ۹۶ صورت گرفته است گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۶هزار نفر در آزمونهای مهارتی شرکت کردند که ۸۲۰۰ نفر از آنان در این آزمونها قبول شدند.

راد گفت: در چهار ماهه سال ۹۶ تعداد ۳۸۰۰ نفردر آزمونهای مهارتی شرکت کردند که ۲۲۰۰نفر از آنها موفق به کسب نمره قبلی شدند.

وی گفت: در چهار ماهه اول سال جاری ۷۵۷ هزار۸۵۲نفر ساعت آموزش مهارتی برای ۲۹۵۰ نفر دوره توسط آموزشگاههای آزاد در کهگیلویه وبویراحمد انجام شده است.

صدور ۹۱۰۰کارت مهارتی برای مهارت آموزان از سال ۹۵ تا کنون

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای  استان تعداد کارتهای مهارتی صادر شده در سال ۹۵ را ۷۱۰۰ کارت  عنوان کرد وگفت: در  چهار ماهه سال جاری ۲۰۱۰کارت برای مهارت آموزان صادر شده است.

راد با بیان اینکه ۸۶ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در سطح استان داریم افزود: این آموزشگاهها ۵۰ درصد کل تعهدات را بر عهده دارند که با کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و سایر دستگاهها در این زمینه قراردادهای منعقد کردیم

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای  استان  تعداد مراکز ثابت فنی وحرفه ای را ۱۱ مر کز عنوان کرد وگفت: با توجه به نیازسنجی ها، رشته های سیار آموزشگاهها نیز متفاوت هستند.

وی  با بیان اینکه  یک بسته تشویقی کم نظیری برای دارندگان گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای در بخش صنایع ساختمان در نظر گرفته شده است گفت: در سطح استان ۱۵حرفه از جمله گچ کار، نقاش، بتون ریز و برقکار در بخش صنایع ساختمان وجود دارد.

توانمندی و مهارت افراد جامعه بستر ساز تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را  توانمندی و مهارت افراد جامعه  دانست.

فرج الله راد با بیان اینکه در سالهای اخیر مقوله اقتصاد مقاومتی وتحقق آن  مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است گفت: مهارت آموزی افراد جامعه با آموزش های فنی وحرفه ای که یک فرد  را  توانمند و آن را برای بازار کار آماده می کندیکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی  است .

وی با بیان اینکه امروزه همه ما باید بدانیم کسی بی سواد است که مهارت ندارد، افزود:  باید خودمان را با یک مهارتی که در رابطه با زندگی است بیاموزیم .

راد با اشاره به اینکه  تب مدرک گرایی را  باید از بین ببریم  خاطرنشان کرد: : آمار کارمندان نشان می دهد که کار دولتی دیگر تمام شده و بدون مهارت فایده ای نخواهد داشت .

مدیرکل فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: سازمان آموزش فنی حرفه ای متولی آموزش مهارت است و کسانی که صاحبان مشاغل اند با توجه به این که هر روز تکنولوژی پیشرفت میکند باید خودشان را با شرایط جدید وفق دهند.

راد با بیان اینکه همه کسانی که فاقد کارت مهارتند و هم صاحبان مشاغل باید به این سمت بروند که به یک مهارتی دست یابد اظهار امیدواری کرد که روزی برسد که هر ایرانی یک مهارت داشته باشد .

مدیرکل فنی و حرفه ای استان  با بیان اینکه ظرفیت کار دولتی در جامعه برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود ندارد تصریح کرد: رشته ریاضی در مرکز استان در حال تعطیلی است ، چرا که بازار کار دیگر به تحصیلات آکادمیک بستگی ندارد .

ارائه آموزش‌های مهارتی نقش مهمی در توسعه فرهنگ کارآفرینی دارد

‌مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد در ادامه  با اشاره به اینکه اهداف و ماموریت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه مهارت آموزشی به جویندگان کار و تدوین استاندارهای آموزشی است گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه گمشده بین صنعت، کار و دانشگاه است.

راد  افزود:  تحصیلات دانشگاهی مهم است اما مهارت بسیار مهمتر است و صرف آموزش‌های نظری راه به جایی نمی‌بریم.

وی  نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در توسعه اشتغال و ایجاد شغل‌های پایدار در جامعه بسیار مهم و ضروری دانست وگفت: فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در توسعه کارآفرینی و مهارت‌های متناسب با کسب و کار ایفا می‌کند.

وضعیت استان در زمینه داشتن نیروهای ماهر نسبت به قبل تغییرات چشمگیری داشته است

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: وضعیت استان در زمینه داشتن نیروهای ماهر نسبت به قبل تغییرات چشمگیری داشته است اما این امر همکاری بیش از پیش دستگاههای اجرایی متولی را می‌طلبد تا پیمانکاران خود را ملزم به استفاده از نیروهای مهارت آموخته متخصص و دارای گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای کنند.

وی یکی از عوامل مهم بیکاری را عدم برخورداری از آموزش‌های مهارتی از سوی افراد دانست و  اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای سعی کرده با برگزاری دوره‌های مهارتی مختلف زمینه شغلی را برای افراد مختلف جامعه ایجاد می کند.

راد افزود: همسو کردن آموزش‌های نظری و عملی این امکان را برای آموزش دیده فراهم می‌کند تا همسویی بیشتری با نیازهای بازار کار داشته باشد و از این طریق امکان بیشتری برای جذب در بازار کار و فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش مهارتی راهی برای به دست آوردن دانش و مهارت‌های مورد نیاز جهت کارآفرینی و اشتغال است و آموزش علاوه برای ایجاد مهارت موجب بالا رفتن آمادگی، انگیزه، اعتماد به نفس و قدرت نوآوری در مهارت‌آموزی می‌شود.

برگزاری مسابقات ملی مهارت در راستای شناسایی جوانان نخبه مهارتی

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمددر ادامه افزود: در راستای شناسایی جوانان نخبه مهارتی مسابقات ملی مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود.

وی  با بیان اینکه برگزیدگان ملی برای مسابقات جهانی مهارت اعزام خواهند شد گفت: در همین راستا امسال این مسابقات در سطح شهرستانی با ۵۴۶ نفر در ۳۲ رشته مهارتی برگزار شد که ۵۷نفر از آنان به مرحله استانی راه پیدا کردند.

راد خاطرنشان کرد:  در مرحله استانی این مسابقات ۵ و ۶ مرداد ماه برگزار شد تعداد ۱۷ نفر از آنان در ۱۴ رشته مهارتی به مسابقات ملی که در استان تهران برگزار می شود اعزام خواهند شد.

وی گفت: از مجموع ۱۷ نفر راهیابی به مرحله کشوری یک تیم دو نفره مرد در رشته رباتیک برای اولین باردر استان ویک تیم دو نفره زن در رشته طراحی فضای سبز در مرحله کشوری حضور خواهند داشت.

درخشش مهارت آموختگان استان در مسابقات آزاد مهارتی در کشور

مدیرکل فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سال گذشته مهارت آموختگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات آزاد مهارتی در رشته تعمیر لوازم خانگی رتبه دوم کشور و در رشته جوشکاری که در استان بوشهر برگزار شد نیز رتبه دوم را کسب کردند و در رشته فرش که در  آذرباییجان برگزار شد، موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

راد در همین زمینه افزود: همچنین سال گذشته در مسابقات ملی مهارت که به تهران اعزام شدند، تیم هفت نفره ملی مهارت استان نیز موفق به کسب دو دیپلم افتخار شدند.

کسب مقام دوم کشوری رشته والیبال توسط بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان  کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه از کسب مقام دوم کشوری رشته والیبال توسط بانوان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در مسابقات ورزشی بانوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبرداد.

وی گفت: مسابقات ورزشی بانوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور ۱۷۹ نفر از بانوان ورزشکار ۱۵ استان  به میزبانی استان اصفهان از ۲۰ لغایت ۲۲ مرداد ماه سال جاری برگزار گردید.

راد  با بیان اینکه کاروان ورزشی استان در رشته های والیبال، شطرنج و دارت در این مسابقات شرکت کردند گفت:در مسابقات تیمی، تیم والیبال بانوان اداره کل فنی و حرفه ای استان با حضور شایسته “مقام دوم” سومین دوره از این مسابقات را کسب کرد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان  خاطرنشان کرد: این تیم در دومین دوره مسابقات بانوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان فارس نیز مقام سوم کشوری را  کسب کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی