تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آگوست 2017 - 23:11
کد خبر : 7526

رویکرد صندوق کارآفرینی امید حمایت از طرح های تولید محوربا نگاه به بازار مصرف

رویکرد صندوق کارآفرینی امید حمایت از طرح های تولید محوربا نگاه به بازار مصرف

ارسلان حسن پور با بیان اینکه طرح ” هر روستا یک طرح، هرخانه یک کارخانه” در استان اجرایی می شود اظهار داشت: اکنون در حال شناسایی روستاهای استان و ازریابی ظرفیت آنها برای اجرای این طرح هستیم

photo_۲۰۱۷-۰۸-۲۳_۰۹-۲۴-۳۶اشاره :درسالیان اخیر واژه اقتصاد درنامگذاری شعارهای سال ازسوی رهبرفرزانه انقلاب خیلی پررنگ به چشم می خورد. کلید واژه های جهاداقتصادی ،اقتصاد مقاومتی ،کارو سرمایه ایرانی ، اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل ، اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال بیانگراهمیت اقتصاد دردیدگاه رهبری است

آنچنان که می دانیم جهاد در عرصه های میدان حق علیه باطل به کار می رود و بیشتر جنبه نظامی دارد وحال عرصه ی اقتصاد ایران اسلامی بدل به میدانی برای فعالیت جهادی شده و سلاح آن کار و تلاش درسایه رونق تولید  وایجاد اشتغال برای مردم و سیاست های درست برای دولتمردان است.

هفته دولت بهانه ای شد تا با مدیرجوان ،خوشنام وتوانمند صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد دررابطه با فعالیتهای صورت گرفته وبرنامه های آتی این صندوق جهت تولید واشتغال گفتگویی انجام دهیم .

ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اززمان عهده داراین مسئولیت با برنامه ریزی اصولی ومدون وتلاشهای شبانه روزی  خود وهمکارانش دراین صندوق کوشیده است تا با مدیریت جهادی درراستای توسعه فرهنگ کاروکارآفرینی وحمایت ازطرح های کارآفرینانه برای اشتغال پایدار جوانان این دیارنقش آفرینی کند تا ضمن  توجه به دغدغه های رهبرمعظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری در زمینه رونق تولید واشتغال برای جوانان بتوانند خرسندی و رضایت مردم رابا کاهش آلام ودردهای آنان درزمینه اشتغال فراهم نماید.

جامعه ما امروز به مدیرانی نیاز دارد که ضمن شناخت دقیق دردها ومعضلات جامعه بتوانند با مدیریت جهادی نسخه ای شفابخش برای آنها بپیچانند که مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد از جنس چنین مدیرانی است که در عمل ثابت کرده است با کارهای مبتکرانه ونوآوارانه وبسترسازی برای جوانان جویای کار می توان گامهای بزرگی برای برای رونق تولید واشتغال برداشت. آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی خبرنگارنسیم دنا با ارسلان حسن پورمدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد است که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

حمایت از طرح های تولید محوربا نگاه به بازار مصرف

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان  کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنربه  مهمترین رویکرد این  صندوق در دولت تدبیر وامید را حمایت از طرح های تولید محوربا نگاه به بازار مصرف ذکر کرد.

ارسلان حسن پور با بیان اینکه اشتغال امروز مهمترین دغدغه فکری مسئولان نظام و مسئله اول کشور است گفت: صندوق کارآفرینی امید آماده کمک به کسب کارهای خرد وکوچک و فعالیتهای کارآفرینانه برای ایجاد اشتغال پایداردر جامعه است

وی افزود : صندوق  کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین صندوق حمایتی از فعالیت های کارآفرینانه در مقیاس خرد در دولت تدبیر وامید ، اقدامات خوبی جهت توسعه فرهنگ کارآفرینی واشتغالزایی در جامعه انجام داده است که نمود آن دراقصی نقاط این استان نیزقابل لمس است.

وی  خاطرنشان کرد: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزایی  جهت ایجاد فرصتهای شغلی جدید، توانسته کمک خوبی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب وریاست محترم جمهوردر زمینه اقتصاد مقاومتی و ارتقاء  فرهنگ کارآفرینی در سطح خرد نماید .

حسن پور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید در استان  کهگیلویه وبویراحمد از طرح هایی حمایت می کند که بازار فروش خوبی داشته باشند اظهارداشت: طرحهای تولیدی که زمینه اشتغال آنها پایدار باشد ودر بازارمحصولات آنها به فروش بفرسد  صندوق از آنها حمایت خواهد کرد.

هرروستا یک طرح بسترسازایجاد اشتغال پایداروکاهش بیکاری درروستاها

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طرح ” هر روستا یک طرح، هرخانه یک کارخانه” در استان اجرایی می شود اظهار داشت: اکنون در حال شناسایی روستاهای استان و ازریابی ظرفیت آنها برای اجرای این طرح هستیم.

وی با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها بیان کرد: با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌ شده  ومانع مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد.

وی با اشاره به‌ ضرورت تحقق شعاراقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال ازاعطای تسهیلات کارآفرینی به کارآفرینان روستایی خبرداد وگفت: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای حمایت از تولیدات داخلی پرداخت می شود.

وی، اعطای وام‌ صندوق کارآفرنی امید برای اشتغال روستایی را در سه نوع مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارآفرینی ذکرکرد واظهار داشت: طرح یک روستا یک محصول نیز با شناسایی پتانسیل های هر روستا شروع شده که در سطح روستاهای استان اجرا می شود.

وی گفت: با اجرای این طرح با توجه به ظرفیت های خوب هر روستا در حوزه های مختلف، زمینه توسعه بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در روستاها فراهم می شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حمایت از جوانان و کارآفرینان و طرح ‌های اولویت دار متناسب با توسعه هر منطقه و روستا و حمایت از محصولات بازار محور، از برنامه های مهم صندوق کارآفرینی امید است.

استفاده از ظرفیت خیرین برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی وازدواج

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغال زایی و آسان سازی ازدواج اشاره کرد و گفت: این صندوق آمادگی دارد با استفاده از سرمایه گذاری خیرین تسهیلات اشتغال زایی و ازدواج  به جوانان پرداخت کند .

وی با بیان اینکه اصل پول وسرمایه خیرین درصندوق کارآفرینی امید محفوظ است ازخیرین درخواست کرد با سرمایه گذاری مالی در صندوق کارآفرینی امید زمینه رابرای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و رونق کسب کار برای جوانان جویای کار دراستان فراهم نمایند .

وی استفاده از ظرفیت خیرین برای اشتغالزایی ، منبع درآمد پایدارو ایجاد شورونشاط در جامعه را بسیار تاثیرگذاردانست وگفت: مردم ما با حس نوع دوستی وهم‌زیستی که دارند و براساس آموزه‌های دینی می توانند در حل مشکلات جامعه ازقبیل اشتغال ضمن سهیم شدن در توسعه و پیشرفت  نقش خود را در برهه کنونی به خوبی ایفا نمایند.

تفاهم نامه با دستگاههای جرایی جهت پرداخت تسهیلات اشتغالزایی

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد  تعامل با دستگاههای اجرایی برای برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان را یاداور شد وگفت:صندوق کارآفرینی امید در راستای ایجاد اشتغال با دستگاههای اجرایی از قبیل سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، کمیته امداد، اموربانوان استانداری، بنیاد شهید واداره کل ورزش وجوانان  تفاهم نامه های منعقد کرده است.

پرداخت بیش از ۱۱هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی در دولت تدبیر وامید

مدیر صندوق کارآفرینی امید  استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۶۲۸ فقره به مبلغ ۴۰۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال در صندوق امید پرداخت شد و گفت: از سال ۹۲ تا کنون  تعداد ۱۱ هزار و ۸۱۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۳ میلیارد و ۵۲۳ میلیون تومان در این استان از سوی صندوق امید پرداخت شد.

وی گفت: در  پنج ماهه سال ۹۶نیز  ۱۱۷۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در فصلهای مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد و ۷۵۴ میلیون  ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

حسن پور حجم بالای مراجعه مردم به  این صندوق را یاداور شد وگفت:تلاش می کنیم با استفاده از همه ظرفیتها در سریعترین زمان ممکن تسهیلات پیش بینی شده را به مردم بر اساس اولویت در خواستها  در راستای رونق تولید واشتغال پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی دراستان گفت:   هرفرد توانمندی که بیکار باشد و بخواهد یک کار تولیدی کوچک و مورد نیاز یک منطقه را ایجاد کند از سوی صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار می گیرد و به وی وام قرض الحسنه  متناسب با طرح توجیهی  بر اساس اولویت درخواستها ی متقاضیان پرداخت می شود بنابراین ما به افرادی که بخواهند در سطح استان اشتغال پایدار ایجاد کنند تسهیلات مناسب  پرداخت می کنیم.

حمایت از عرضه و فروش محصولات تولیدی در نمایشگاههای ملی

مدیر صندوق کارآفرینی امید  استان کهگیلویه و بویراحمد ،حمایت از مشاغل و تولیدات داخلی، جلب مشارکت های مردمی ، ایجاد اشتغال پایدار و ساماندهی تولید را  از جمله برنامه های  صندوق کارآفرینی دانست که با تکیه بر بسیج امکانات وظرفیتهای داخلی برای پیشرفت وآبادانی ایران عزیزدر دولت  دنبال می شود.

وی به پتانسیلها وظرفیتهای کهگیلویه ویویراحمد در زمینه های کشاورزی وگردشگری  وصنایع دستی اشاره کرد وگفت: طرحهای تعاونی بسیار خوبی  در این زمینه ها در استان اجرا شده که ضمن ایجاد وبستر مناسب برای رونق تولید نشاط وشادابی اجتماعی را نیز در پی داشته است.

حسن پور حمایت از بازار فروش محصولات طرحهای تولیدی را از دیگر برنامه های صندوق در استان ذکر کرد وگفت: از متقاضیان جهت عرضه و فروش محصولات خویش در نمایشگاههای در سطح ملی  حمایت می کنیم .

تشکر ازهمراهی مسئولان کشوری واستانی با صندوق کارآفرینی امید

حسن پور در پایان رویکرد صندوق کارآفرینی امید در دولت  دوازدهم  را توجه به اشتغال پایدار و رونق اقتصادی با تکیه بر فرهنگ کار و کارآفرینی دانست وگفت:  لازم می دانم ازطرف خود وهمکارانم در اقصی نقاط استان از حمایتها و تعامل خوب دکتر نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کشور، استاندار فرهیخته ودلسوزاستان جناب آقای دکتر خادمی و مجموعه مدیریتی استان  که همکاری وهمراهی  بسیار خوبی با صندوق کارآفرینی امید  در راستای توسعه فرهنگ کاروتلاش برای اشتغالزایی موثر در استان زیبا وچهار فصل کهگیلویه وبویراحمد داشتند صمیمانه تشکروقدردانی نمایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی