تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آگوست 2017 - 0:04
کد خبر : 7393

کارشناسی که به جای شهردار تصمیم می گیرد

کارشناسی که به جای شهردار تصمیم می گیرد

بدون شک اعتماد سازی اولین قدم روابط عمومی برای مشارکت مردم و مخاطبان است، لذا تاثیر روابط عمومی ها در پدید آمدن یک فضای سالم اطلاع رسانی در حوزه مدیریت شهری وپاسخگویی به دیگر مخاطبان غیر قابل انکار است

139412221314238427324984 سید ولی موسوی -مدیرمسئول // اواخرسال گذشته با شهردار یاسوج  جهت یک مصاحیه اختصاصی صحبت کردم که ایشان به مسئول روابط عمومی تاکید کردند که وقتی جهت انجام مصاحبه هماهنگ نمایند که بعد از مدتها پیگیری متاسفانه بنا به هر دلیلی این فرصت فراهم نشد و تصمیم گرفتم نامه ای  مکتوب برای مسئول روابط عمومی جهت تعیین وقت بنویسم که بعدا مشخص شد کارشناسی که ورود آن به شهرداری در هاله ای از ابهام است و در حوزه روابط عمومی کار می کند تصمیم گیرنده نهایی در این باره است و به تشخیص ایشان مسئول روابط عمومی و شهردار عمل می کنند این کارشناس علی رغم تاکید شهردار مبنی بر تعیین وقت وهماهنگی با روابط عمومی می گوید شهردار با شما مصاحبه نمی کند واین اقدام ایشان که سخن شهردار را نقض وبه جای آن اظهار نظر می کند از طنزهای عجیب روزگار ماست . بنده با اخلاق ومنشی که از شهردار  فهیم که از چهره های علمی وفرهیخته و طلایه دار مدیریت جهادی است سراغ دارم قطعا چنین پاسخی نداده است.

در همین ایام درحوزه روابط عمومی خبرنگاری با این کارشناسی که همه کاره حوزه روابط عمومی است سوالی داشت در رابطه با حوزه فرهنگ وهنر وسینما در شهر که می خواست با شهردار مصاحبه کند که در جواب وی می گفت شهردار در این رابطه مصاحبه نمی کند و بعد از چند بار پرسش این خبرنگار که بالاخره با چه مسئولی در شهرداری در این رابطه صحبت کنم پاسخی نگرفت ورفت.

مگر یکی از مهمترین مولفه های توسعه هر شهری توجه به مسائل فرهنگی نیست چرا این کارشناس همه کاره به دغدغه این خبرنگار بی توجهی کرد.

حال این سوال مطرح است که چه کسی در روابط عمومی شهرداری یاسوج پاسخگوست.چه کسی بر عملکرد این حوزه نظارت می کند ، علت برخوردهای سلیقه ای وتبعیض های آشکار که با  بی توجهی و بی احترامی به شخصیت برخی دیگر از خبرنگاران و رسانه ها وجود دارد چیست مگر نه آن است که در عصر ارتباطات واطلاعات می گویند روابط عمومی آیینه تمام نمای هر دستگاهی است که می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی از خدمات ارائه شده به مردم داشته باشد و معیار وسنجش مناسبی برای رضایت شهروندان از آن دستگاه را فراهم می آورد.

شاید علت اصلی ضعف تیم روابط عمومی شهرداری یاسوج برگرفته از نبود دانش وتخصص کافی در حوزه مدیریت روابط عمومی باشد  که در تعامل وارتباط با مخاطبان به خوبی قابل لمس است.

آیا زمان آن فرا نرسیده است که حوزه روابط عمومی در شهرداری یاسوج به شکل تخصصی اداره شود وکسانی که در این حوزه کار می کنند اگر تحصیلات مرتبط ندارند حداقل با الفبای روابط عمومی آشنا باشند.

آیا مسئول وکارشناسی که در حوزه روابط عمومی کار می کند نیاز به آموزش ندارد ،آیا نباید آداب احترام و معاشرت در تعامل با افکار عمومی را بیاموزد .آیا دروغ گویی این خصلت زشت وناپسند زیبنده روابط عمومی یک دستگاه بزرگی مثل شهرداری است که برای توجیه اقدام ناپسند خویش دنبال دلیل و برهان است.

آیا با ایزارهای اطلاع رسانی والبفای خبر آشناست، آیا با وظایف گسترده  شهرداری آشنایی دارد . اینها همه سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود تا روابط عمومی در شان وطراز شهرداری به عنوان یکی از گسترده ترین دستگاههای خدماتی که ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد شکل بگیرد.

بدون شک اعتماد سازی اولین قدم روابط عمومی برای مشارکت مردم و مخاطبان است، لذا تاثیر روابط عمومی ها در پدید آمدن یک فضای سالم اطلاع رسانی در حوزه مدیریت شهری  وپاسخگویی به دیگر مخاطبان  غیر قابل انکار است .

در دورانی که دکتر جاوید سکان مدیریت شهرداری یاسوج را بر عهده گرفت قطارتوسعه شهری یاسوج شتاب بیشتری گرفت و خدمات بسیار ارزشمندی برای توسعه زیرساختهای شهری انجام گرفت که با نگاه علمی وتخصصی و رویکرد عدالت محوری وقانونگرایی که وی به مسائل شهری و شهرسازی داشت نام نیک آن در تاریخ این دیار ماندگار خواهد بود.

ولی با کمال تاسف  عملکرد حوزه روابط عمومی شهرداری یاسوج عملکرد قابل دفاعی نیست وبا صراحت می گویم که ضعیف ترین  عملکرد را روابط عمومی تاریخ شهرداری در این دوره داشته است که با نظرخواهی از شهروندان و رسانه ها به خوبی قابل لمس است .

امیدواریم با توجه به نیاز شهرداری به روابط عمومی قوی وکارآمد در دوره جدید شاهد افراد توانمندتری در این حوزه باشیم که اشراف بر مسائل روابط عمومی  ودانش تخصصی در این زمینه را داشته باشند و همه را با یک چشم نگاه کنند و با عملکرد مناسب به توسعه فرهنگی شهر کمک کنند و در اطلاع رسانی از خدمات متولیان امور شهری ارتباطات بهتری داشته باشند.

با یک تلفن ساده با شهردار محترم ویا هماهنگی با دفتر ایشان می توانستم جهت انجام مصاحبه هماهنگ نمایم ولی این مطلب را به این دلیل نوشتم که روح حاکم بر روابط عمومی شهرداری یاسوج که روح بی احترامی وبی حرمتی  به خیل عظیمی از اصحاب است را بازگو کنم تا با آسیب شناسی این حوزه روند امور اصلاح شود و کارشناسی که در این حوزه کار می کند با احترام وتکریم سخن بگوید وبا پرهیز از دروغ گویی با صداقت واخلاق ومنش انسانی برخورد نماید.

در پایان در رابطه با عملکرد شهردار یاسوج این نکنه را به منتخبین شورای جدید شهر یاسوج عرض می کنم هرچند تغییر وابقاء شهردار جز وظایف این شورا خواهد بود ولی بر اساس رویکردها وکارهای ارزشمندی که دکتر جاوید در دوران مدیریت خویش انجام داده که قابل تحسین وشایسته تقدیر است اگر دوران مدیریت ایشان ادامه پیدا کند با تجربیات واندوخته هایی که با اشراف به مسائل شهرداری و در تعامل با مسئولان استانی بدست آورده است می تواند نوید بخش آینده ای بهتر برای توسعه ورفاه بیشتر در این دیار که به پایتخت طبیعت لقب گرفته است را رقم بزند.امیدوارم که همه بکوشیم در سرزمین اعمال و رفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی