تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 آگوست 2017 - 15:18
کد خبر : 7385

رسالت اصلی سازمان انتقال خون تامین خون سالم وبا کیفیت است

رسالت اصلی سازمان انتقال خون تامین خون سالم وبا کیفیت است

حسن زاده تعهد کاری، توجه به سلامت مردم واستاندارهای بهداشتی را مهمترین رویکرد پرسنل این سازمان دانست وخاطرنشان کرد: تامین خون سالم وبا کیفیت برای متقاضیان خون وفراوردهای خونی در برنامه کاری سازمان انتقال خون ایران قرار دارد.

6آفتاب دنا : مدیرکل سازمان انتقال خون استان کهگیلویه وبویراحمد رسالت اصلی این سازمان را تامین خون سالم وبا کیفیت دانست .

دکتر رستم حسن‌زاده در نشستی صمیمی با خبرنگاران به مناسبت نهم مردادماه روز ملی اهدای خون به بیان گزارشی از فعالیتهای اداره کل انتقال خون استان پرداخت واز همه اهداء کنندگان ،دریافت کنندگان ، مدیرعامل وکارکنان صدیق سازمان انتقال خون ایران که به نحو شایسته ای  تلاش می کنند تا هیچ بیماری به خاطر خون وفراوردهای خونی با مشکل مواجه نشود تشکر وقدردانی کرد.

وی به تاریخچه انتقال خون اشاره کرد وگفت:  در مرداد سال ۱۳۵۳ سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‏ های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد که از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام‏گذاری شده است که بنیانگذار  این سازمان دکتر فریدون علا بود.

حسن زاده افزود : جمع ‏آوری خون از داوطلبانِ اهدا، و آماده‏ سازی آن برای نجات بیماران و مصدومین، ایجاد پایگاه در بیمارستان‏ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‏های آن به مراکز درمانی و بیمارستان‏ها و… از جمله کارهای سازمان انتقال خون ایران می‏باشد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات خوب صورت گرفته در انتقال خون تاکنون بیماری براثر خون و فرآورد‌های خونی با مشکل مواجه نشده است، گفت: انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد همسو با استانداردهای بهداشتی مرکز در حال حرکت است.

تامین نیازهای خونی بیمارستانهای استان توسط سازمان انتقال خون

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون به خوبی توانسته نیازهای بیمارستان‌های سطح استان را تأمین کند  اظهارداشت :استان  کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ شاخص اهداء خون جزء استان‌های خیلی خوب کشور و به لحاظ شاخص اهداء مستمر نیز در میان استان‌های برتر قرار دارد.

حسن زاده افزود که ادامه حیات برخی‌ها از جمله تالاسمی‌ها، سرطانی‌ها، افراد دچار تصادف رانندگی و نیازمندان به عمل جراحی به خون و فرآورده‌های خونی بستگی دارد و اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد نیز سال گذشته حدود ۹۸ درصد نیاز بیمارستان‌های استان به خون و فرآورده‌های خونی را تأمین کرد.
مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه خاطرنشان کرد: این اداره کل همسو با سیاست‌های استاندارد سازمان انتقال خون کشور در حال حرکت بوده و در هیچ برنامه‌ای از مرکز و یا دیگر استان‌ها عقب نیست.

وی  به پایین بودن شاخص اهداء خون در میان بانوان اشاره کرد و گفت: به طور کلی شاخص اهداء خون بانوان پایین است که باید این فرهنگ در میان بانوان ایجاد شود که اهداء خون هیچ‌گونه خطری برای این قشر از جامعه ندارد.

حسن‌زاده  در بخش دیگری از سخنانش اجرای فرآیند سلول‌های بنیادی را از برنامه‌های مهم انتقال خون استان دانست و گفت: انتقال خون در سه شهر  بویراحمد، گچساران و دهدشت وجود دارد که تامین و ارتقا کیفیت انتقال خون در شهرهای استان صورت گرفته است..

پیشرفت ۴۵درصدی ساختمان جدید انتقال خون کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  با تقدیر وتشکر از توجه دکتر خادمی استاندار خدوم و پرتلاش استان ،دکتر نوروزی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ونمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی که به سازمان انتقال خون استان نگاه ویژه دارند صمیمانه تقدیر وتشکر کرد .

حسن‌زاده با بیان اینکه  احداث ساختمان جدید سازمان انتقال خون در یاسوج با پیشرفت ۴۵درصدی در چهار طبقه  با زیربنای سه هزار مترمربع در حال انجام است گفت: برای احداث  این ساختمان ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

اهداء خون حرکتی انسان دوستانه در جهت کمک به همنوعان است

مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد  اهداء خون را حرکتی انسان دوستانه  در جهت کمک به همنوعان دانست و گفت : هر فرد بالغ (بین ۱۷ تا ۶۵ سال) با وزن متوسط پنجاه کیلوگرم، حدود پنج و نیم تا شش لیتر خون دارد و با اهدای ۲۵۰ سی‏سی تا ۴۵۰ سی‏سی از خون خود، نه تنها سلامتی خود را به مخاطره نمی‏اندازد، بلکه ضمن کمک به سلامتی خود، نجات بخش زندگی دیگری نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کمیته پدافند غیر عامل سازمان انتقال خون یک مرکز حیاتی شناخته شده است گفت: انتقال خون جایی است که تعطیلی در آن جایگاهی ندارد وپذیرای اهداء کنندگان خون است

حسن زاده به آموزش پرسنل سازمان انتقال خون اشاره کرد وگفت: آموزش باعث پویایی افراد جامعه می شود و ما تلاش می کنیم پرسنل انتقال خون استان همه آموزش های لازم را به نحو شایسته فرا بگیرد.

وی تعهد کاری، توجه به سلامت مردم واستاندارهای بهداشتی را مهمترین رویکرد پرسنل این سازمان دانست وخاطرنشان کرد: تامین خون سالم وبا کیفیت برای متقاضیان خون وفراوردهای خونی در برنامه کاری سازمان انتقال خون ایران قرار دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه در حال حاضر، با وجود پیشرفتهای چشمگیر در زمینه علم پزشکی هنوز هیچگونه جایگزین مصنوعی برای خون ساخته نشده است و فقط خونی که توسط انسانهای نیکوکار اهدا می شود، می تواند جان انسانهای دیگر را از مرگ نجات بخشد از مردم شریف هم استانی خواست با مراجعه به پایگاههای انتقال خون در استان  با اهداء خون خود در این حرکت عام المنفعه وحیاتی سهیم شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی