تاریخ انتشار : دوشنبه 31 جولای 2017 - 21:59
کد خبر : 7375

ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی وکاردرمانی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی

ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی وکاردرمانی به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی

افشار با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون به ۶۲۰۰نفر خدمات توانپزشکی رایگان توسط سازمان بهزیستی استان ارائه شده است گفت: در همین بازه زمانی به ۱۶۵۷نفرکمک هزینه ایاب ذهاب ،۱۹۸۰ نفر کمک هزینه درمان،۱۱۳نفر کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی وبه ۹۷۵۳ نفر خدمات CBR ارائه شده است.

82330028-71215563آفتاب دنا : معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان کهگیلویه وبویراحمد  گزارشی از فعالیتهای این معاونت جهت تنویر افکار عمومی  ارائه کرد.

آیت الله افشار از ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی وکاردرمانی به افراد تحت پوشش این سازمان خبرداد

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تاکنون به ۶۲۰۰نفر خدمات توانپزشکی رایگان توسط سازمان بهزیستی استان ارائه شده است گفت: در همین بازه زمانی به ۱۶۵۷نفرکمک هزینه ایاب ذهاب ،۱۹۸۰ نفر کمک هزینه درمان،۱۱۳نفر کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی وبه ۹۷۵۳ نفر خدمات CBR ارائه شده است.

وی تعدادمراکز روزانه توانبخشی و آموزشی این سازمان را ۱۳ مورد ذکر کرد وگفت: در ۵ مرکز روزانه حرفه آموزی ،۲مرکز روزانه اتیسم ، یک مرکز روزانه خانواده و کودک کم شنوا ،سه مرکز شبانه روزی بیماران روانی ،۲مرکز شبانه روزی سالمندان ،۲مرکز مراقبت در منزل ،۴مرکز شبانه روزی ذهنی ،و ۵ مرکز ویزیت در منزل به جامعه هدف سازمان بهزیستی خدمات ارائه می کنند.

افشار از فعالیت ۱۴ انجمن فعال در حوزه توانبخشی خبرداد وگفت: از سال ۹۲ تاکنون به ۱۴۶۵ نفر از معلولین در مراکز نگهداری شبانه روزی خدمات ارائه شده است.

معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی استان افزود: در همین بازه زمانی ۱۴۰۰نفر از معلولین در مراکز روزانه خدمات ارائه شده است.

وی افزود:بهزیستی یک نهاد اجتماعی است که با تمامی اقشار جامعه و رده های سنی مختلف از بدو تولد  و شیرخوارگاهی تا کهنسالی و سالمندی در ارتباط است و به جامعه خدمت می کند.

افشار خاطرنشان کرد:این نهاد با آموزش مهارت های زندگی،مشاوره ازدواج،مشاوره خانواده و معضلات اجتماعی و غربالگری معلولیت ها به مردم خدمت می کند.

وی گفت:یکی از سیاست های کلی سازمان بهزیستی کشور توانمند سازی افراد است که در استان و شهرستان ها بسته به تعداد نیروی انسانی گام هایی برداشته شد.

۴۲۵خانوار چندمعلولیتی در استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۲۵ خانوار دارای چند معلول در استان زیر پوشش این نهاد قرار دارند

سید آیت افشار افزود: از این تعداد ۳۴۲ نفر دو معلولی، ۶۷ نفر سه معلولی و ۱۶ نفر چهار معلولی است.

وی ابراز کرد: میزان نرخ معلولیت درکهگیلویه وبویراحمد ۲.۷ درصد می باشد که هفت دهم درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

افشار تعداد معلولان شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد را ۱۸هزار نفر اعلام کرد و افزود: جمعیت معلول مستمری بگیر این استان هم اکنون شش هزار نفر هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار نفر پشت نوبت این نهاد حمایتی هستند.

افشار تعداد مراکز توانبخشی در استان را ۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹ مرکز شبانه روزی هستند.

وی گفت: هم اکنون یکهزار و ۶۰۶ معلول روانی، یکهزار و ۴۴۵ ناشنوا، یکهزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، شش هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی و ۹۶۸ سالمند در این استان وجود دارد.

افشار با بیان اینکه۱۷۸ معلول ضایعه نخاعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهارداشت : ۵۸۰ دانشجوی معلول و یکهزار و ۲۶۹ دانش آموز معلول از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار هستند.

معاون بهزیستی استان گفت: ۱۲ هزار نفر معلول در این استان با اجرای طرح CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) شناسایی شدند.

وی بیان کرد: شناسایی این تعداد معلول در سطح سکونتگاه های غیررسمی شهر های کهگیلویه و بویراحمد و روستاهای این استان صورت گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی