تاریخ انتشار : دوشنبه 31 جولای 2017 - 16:35
کد خبر : 7365

کارت‌های ملی قدیمی در آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی ندارند مردم برای کارت هوشمند ملی اقدام کنند

کارت‌های ملی قدیمی در آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی  ندارند مردم برای کارت هوشمند ملی اقدام کنند

سید محمد علی تقوی با بیان اینکه کارت‌های ملی سابق در آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی و شناسایی نخواهند داشت، اظهار امیدواری نمود که تا پایان سال بیش از ۱۸۰هزار متقاضی برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام نمایند زیرا که در آینده این کارت سند هویتی افراد بوده و امکان ارائه بسیاری از خدمات دولت از طریق این کارت چند منظوره وجود خواهد داشت.

????????????????????????????????????

آفتاب دنا : نشست خبری مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران  با محوریت ثبت نام کارت هوشمند ملی در فضایی صمیمی در محل این اداره کل برگزار شد. سید محمدعلی تقوی در  این نشست خبری گزارشی از فعالیتهای اداره کل ثبت احوال استان در بخشهای مختلف جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد و از مردم خواست با توجه به پایان یافتن اعتبار کارتهای ملی قدیمی از فرصت باقی مانده برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند.

لزوم تبیین نقش واهمیت ثبت احوال در جامعه

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ثبت‌احوال به دنبال احرازهویت مردم در کشور است، ابراز کرد: اهمیت ثبت احوال را نباید در گسترش و توسعه دولت الکترونیک نادیده گرفت.

سید محمدعلی تقوی با اشاره به ناشناخته ماندن نقش و اهمیت جایگاه ثبت احوال در سطح جامعه گفت: ثبت احوال با وجود تمامی کارها و اقدامات مهمی که امروز در کشور انجام می‌دهد، ولی متاسفانه اغلب مردم و مسئولین هنوز آنگونه که باید نقش، اهمیت و جایگاه این این دستگاه را در میان دستگاههای اجرایی نمی شناسند، واز کیفیت و کمیت خدمات مهمی که ثبت احوال به دولت و مردم ارائه میدهد اطلاعات کافی ندارند.

دسترسی ۱۳۰ دستگاه اجرایی به سامانه استعلام هویتی ثبت ‌احوال برای احراز هویت در راستای ارائه خدمت به مردم

مدیرکل ثبت‌احوال استان گفت در حال حاضر بیش از۱۳۰دستگاه اجرایی و در ‌صد هشتاد هزار نقطه در کشور به سامانه استعلام هویتی ثبت ‌احوال دسترسی دارند که این امر هم در کاهش هزینه ای مردم و هم احراز هویت و اصالت هویتی متقاضیان دریافت خدمات موثر می باشد.

در دو انتخابات اخیر تخلف اسناد هویتی در سطح استان نداشتیم

تقوی در ادامه به نقش مهم ثبت‌احوال در انتخابات اشاره کرد و گفت: این دستگاه علاوه بر صدور اسناد هویتی از جمله شناسنامه و کارت هوشمند ملی که در انتخابات مورد استفاده قرار میگیرد، در احراز هویت رای دهندگان هم از طریق سامانه با وزارت کشور همکاری دارد. بطوری که با وارد کردن کد ملی افراد در هنگام رای دادن احراز هویت انجام میگیرد که در همین زمینه و با استفاده از این امکانات ما در استان در دو انتخابات اخیر تخلف اسناد هویتی در سطح استان نداشتیم.

افزایش شش برابری پهنای باند ثبت‌احوال در دولت یازدهم

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به افزایش شش برابری پهنای باند ثبت‌احوال در دولت یازدهم اشاره داشت و گفت:خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته در دولت کنونی توانستیم سرعت پهنای باند شبکه ارتباطی را ۶ برابر افزایش دهیم و برای پایداری آن اقدام به احداث و راه اندازی شبکه فیبر نوری در سطح ادارات مربوطه نمودیم که تاکنون بیش از ۷۰ درصد اسناد موجود در ثبت احوال استان تحت پوشش این شبکه قرار گرفته است.

۵۷ درصد شناسنامه های مکانیزه صادر شده استان در چهار سال اخیر

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در دولت یازدهم و در ثبت احوال استان اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم، بیش از ۲۴۱ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد که این آمار در تمامی سال های قبل از ۹۲ حدود ۱۸۰هزار شناسنامه مکانیزه بود است. به عبارتی دیگر ۵۷ درصد از کل شناسنامه های مکانیزه صادر شده در استان مربوط به همین ۴ سال اخیر میباشد.

صدور ۲۱۳ هزار کارت هوشمند ملی در استان

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جدید این اداره برای صادر شدن کارت ملی هوشمند اشاره داشت و گفت: در حال حاضراز کل جمعیت ۵۲۰ هزار نفری واجد شرایط ثبت نام کارت،۲۳۰هزار نفر برای کارت ملی هوشمند دراستان ثبت نام کرده اند که برای ۲۱۳هزار نفر از آنان کارت هوشمند صادر و تحویل گردیده است.

فراخوان ثبت نام کارت هوشمند ملی به مدت سه ماه دراستان

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امسال طی دو فراخوان جداگانه و با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در سطح استان کارت ملی قدیم جمع آوری و بجای آن کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد. وی اظهار کرد: مرحله نخست فراخوان از اول مرداد سال ۹۶ شروع و پایان آن ۳۰ مهرماه به مدت سه ماه می باشد.

تقوی تصریح کرد: افرادی که تاریخ انقضای کارت ملی آن‌ها بین سال‌های ۸۷ تا ۹۲ است، در اولویت نام نویسی برای کارت ملی هوشمند هستند، و متقاضیان ضمن انجام مراحل پیش ثبت نام در تاریخ مقرر برای تکمیل مراحله اصلی، باید به ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست استان مراجعه و ثبت نام خود را نهایی نمایند.

ثبت ۱۰۰درصد ولادت‌ها و وفات‌ها در مهلت قانونی

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۷۰۰ ثبت‌یار افتخاری در سطح استان برای ثبت وقایع ولادت و فوت‌های استان با ثبت احوال همکاری دارند، عنوان داشت سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد تقریبا۱۰۰ درصد ولادت‌ها و وفات‌ها در مهلت قانونی ثبت گردید. همچنین اطلاعات مربوط به آمار ازدواج و طلاق در استان با استفاده از سامانه به صورت آنلاین و از طریق دفاتر ثبت ازدواج و طلاق به پایگاه داده محور ثبت احوال منتقل و آمار و اطلاعات آن در دسترس می باشد.

نام‌های «امیرعلی» و «فاطمه» بیشترین فراوانی در انتخاب نام در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: سال گذشته نام‌های «امیرعلی» و «فاطمه» بیشترین فراوانی در انتخاب نام را در استان کهگیلویه و بویراحمد داشتند.

تقوی به کاهش نسبت جنسی در استان خبر داد، و گفت: نسبت جنسی در سال ۹۵ برابر با ۱۰۲ واقعه است، که به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۲ ولادت نوزاد پسر داشته ایم.

افزایش ۱۴ درصدی ازدواج در سال ۹۵

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هشت هزار و ۹۱۹ ازدواج در سال گذشته به ثبت رسیده است، اظهار داشت: در سال ۹۵ آمار ازدواج نسبت به سال ۹۴، ۱۴ درصد افزایش داشت.

تقوی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۶۳۰ وفات به ثبت رسید، گفت: ۵۸ درصد از این فوتی‌ها مرد و ۴۲ درصد زن بودند؛ و نسبت جنسی وفات در سال گذشته و در استان، بدینگونه بوده که به ازای هر ۱۰۰ نفر فوت ثبت شده زنان ، ۱۳۶ مورد فوت در میان مردان به ثبت رسیده است.

۴۱ درصد علت مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بیماریهای قلبی و عروقی است

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش  به علتهای مرگ میر در استان اشاره کرد وگفت: بیشترین علت‌های فوتی در استان مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با ۴۱ درصد است و عوامل دیگری همانند؛ حوادث غیرعمد ۱۱ درصد، سرطان‌ها ۱۱ درصد و سالخوردگی ۱۰ درصد نیز علت مرگ و میرها در کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد.

تقوی اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق در سال ۹۵، به ازای ۴ ونیم واقعه ازدواج یک واقعه طلاق در استان ثبت شد است.

وی بیان داشت: میانگین سن ازدواج مردان ۲۹ سال و زنان ۲۴ سال بوده، و میانگین سن طلاق در میان مردان ۳۴ سال و زنان ۲۹ سال در این استان به ثبت رسیده است.

پایان یافتن اعتبار کارت ملی قدیمی در مهرماه سال جاری

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه ضمن تشریح مزایا ، نقش و اهمیت کارت هوشمند ملی در دولت الکترونیک و دریافت خدمات در فضای سایبری و دیجیتالی، به پایان یافتن اعتبار کارت ملی سابق ظرف چند ماه باقیمانده تا پایان سال اشاره نمود و به لزوم مراجعه و ثبت نام واجدین شرایط بخصوص کسانی که اعتبار کارت آنان تا سال ۹۲ و قبل از آن هست تاکید نمودند که حتما طی سه ماه آینده به محل های ثبت نام مستقر در ادارات ثبت احوال، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست مراجعه نموده و حتی الامکان ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول ننمایند.

کارت‌های ملی قدیمی در آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی و شناسایی ندارند

مدیرکل ثبت‌احوال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارت‌های ملی سابق در آینده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی و شناسایی نخواهند داشت، اظهار امیدواری نمود که تا پایان سال بیش از ۱۸۰هزار متقاضی برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه و ثبت نام نمایند زیرا که در آینده این کارت سند هویتی افراد بوده و امکان ارائه بسیاری از خدمات دولت از طریق این کارت چند منظوره وجود خواهد داشت.

تقوی  به میزان هزینه برای دریافت کارت هوشمند ملی نیز اشاره کرد و گفت: کل هزینه پرداختی برای این کارت در استان۳۱ هزار تومان خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد : دریافت کارت ملی هوشمند توسط افراد بالای ۱۵ سال الزامی است و مردم از فرصت باقی مانده برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی