تاریخ انتشار : یکشنبه 16 جولای 2017 - 19:37
کد خبر : 7291

مهمترین وظیفه بهزیستی پیشگیری و توانمند سازی است

مهمترین وظیفه بهزیستی پیشگیری و توانمند سازی است

سید علیرضا موسوی امجد با بیان اینکه سازمان بهزیستی در زمینه فرهنگسازی و آگاه سازی عمومی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی در جامعه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است خواستار مشارکت سایر دستگاهها واجرای قانون برای جامعه هدف این سازمان شد.

آIMG_3622فتاب : مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی صمیمی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته بهزیستی به تشریح عملکرد وفعالیتهای سازمان بهزیستی پرداخت.

سید علیرضا موسوی امجد با بیان اینکه سازمان بهزیستی در زمینه فرهنگسازی و آگاه سازی عمومی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی و آموزش مهارتهای زندگی در جامعه اقدامات بسیار خوبی انجام داده است خواستار مشارکت سایر دستگاهها واجرای قانون برای جامعه هدف این سازمان شد.

وی با بیان اینکه صدا وسیما طبق قانون باید هفته ۲ساعت برنامه های آموزشی و خدمات مرتبط بامعلولین را پخش کند گفت: دستگاهها طبق قانون موظف هستند قوانین مربوط به استخدام معلولین و مناسب سازی فضای اداری وشهری را برای معلولین اجرا کنند.

حق معلولان و جامعه هدف بهزیستی را از سایر دستگاهها و سازمانها مطالبه می کنیم

موسوی امجد تصریح کرد: از رسانه ها و مطبوعات انتظار داریم خدماتی که حق معلولان و جامعه هدف بهزیستی است را از سایر دستگاهها و سازمانها مطالبه گری کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مصوباتی در نظام خدمات به معلولین و حمایت از این قشر در قانون تصویب شده، اما هنوز زیرساخت ها فراهم نشده است، چرا قانون اجرا نمی‌شود؟    .

۳ درصد حق استخدام و بکارگیری معلولان رعایت نمی شود

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳ درصد حق استخدام و بکارگیری معلولان از سوی دستگاههاف سازمانها و ادارات مختلف در این استان رعایت نمی شود در حالی که این مساله قانون است و همه دستگاهها موظف به اجرای آن هستند.

موسوی امجد بیان کرد: فضای شهر یاسوج برای معلولان مناسب سازی نشده است البته کارها و اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و آقای شهردار باید در این باره پاسخ دهد. برخی ادارات، سازمانها، بانکها، بیمه ها و اماکن عمومی در این شهر مجهز به رمپ و آسانسور نیستند.

موسوی امجد عنوان کرد: برای ما مشخص نیست که چرا بهزیستی استان به جلسات شورای برنامه‌ریزی دعوت نمی‌شود و این خلاف قانون است    .

مشاوره ژنتیک برای کاهش معلولیت ها در استان رایگان است

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد  از مشاوره ژنتیک به صورت رایگان برای کاهش معلولیتها در استان خبرداد و گفت: مشاوره ژنتیک برای کاهش معلولیت ها در استان برای تمام زوج های جوان که می خواهند اقدام به ازدواج کنند با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک اجباری شده و حتما باید گواهی مشاوره ژنتیک داشته باشند.

مهمترین وظیفه بهزیستی پیشگیری و توانمند سازی است

موسوی امجد با بیان اینکه مهمترین وظیفه بهزیستی پیشگیری است، ادامه داد: بهزیستی باید توانمند سازی کند اما متاسفانه برخی ها می خواهند این سازمان تنها کمک و دادن پول داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورتی که مردم و مسئولان همکاری و تعامل با بهزیستی داشته باشند در سالهای آینده معلولیت از نوع شنوایی در استان نخواهیم داشت.

موسوی امجد تاکید کرد: بهزیستی بعنوان مطالبه گر و متولی سلامت اجتماعی است که باید از این منظر به بهزیستی نگاه شود.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه  در سال  ۹۵ با مرکز ژنتیک قراردادی با اعتبار  ۱۸۰ میلیون تومان بستیم اظهار داشت: برای۵۰۰۰ نفر زوج جوان در استان مشاوره ژنتیک انجام شده است  و همچنین ۲۰۰۰نفر ۱۵ تا ۲۰ سال که احتمال معلولیت در آنها می رفت غربالگری انجام شد.

موسوی امجد گفت: بسیاری از معلولیت ها در این استان ناشی از ضعف عملکرد سایر دستگاههاست که افراد از طریق عواملی از جمله استاندارد نبودن راههای ارتباطی، تولید محصولات غیر استاندارد و فرهنگ سازی نشدن برای استفاده از گاز و رعایت نکردن نکات ایمنی در واحدهای صنعتی معلول می شوند.

احداث مسکن برای خانواده های دو معلولی در استان

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از احداث مسکن برای خانواده های دو معلولی در استان خبرداد وگفت: از همه خانواده های دو معلولی در سطح استان دعوت می کنیم جهت بهره مندی به ادارات بهزیستی شهرستانها ومناطق مراجعه کنند.

موسوی امجد سهمیه  شهری مسکن برای خانوده های دو معلولی را ۱۱۱باب و روستایی را ۱۲۸ باب مسکن ذکر کرد وگفت: متقاضیان در سامانه های سازمان مسکن وشهرسازی و بنیاد مسکن باید فاقد سابقه مالکیت باشند.

پس از این نشست مدیرکل ،معاونین وکارکنان بهزیستی با حضور در گلزار شهدای یاسوج ضمن قرائت فاتحه با شهدا تجدید میثاق کردند.

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۶_۱۸-۳۱-۰۰

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۶_۱۸-۳۱-۰۲ (2)

photo_۲۰۱۷-۰۷-۱۶_۱۸-۳۱-۰۱

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی