تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 ژوئن 2017 - 11:35
کد خبر : 7175

آموزش و پرورش استان در مسیر رشد و توسعه با اجرای برنامه های کیفیت بخشی آموزشی

آموزش و پرورش استان در مسیر رشد و توسعه با اجرای برنامه های کیفیت بخشی آموزشی

رضایی به موفقیت های اداره متوسطه دوم درسال تحصیلی گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه متوازن رشته تجربی از ۵۶٫۶۰ به ۵۴٫۴۷، افزایش میانگین نمرات خردادماه ۹۵ به میزان ۱۳٫ نمره، افزایش رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور از ۱۱ نفر به ۲۳ نفر، افزایش رتبه های زیر ۱۰۰۰ کنکور از ۱۱۳ نفر به ۱۴۸ نفر، کاهش نرخ ترک تحصیل به میزان ۳ درصد و افزایش پوشش تحصیلی از ۸۴٫۵۷ به ۸۴٫۹۷ از دیگر موفقیت های این حوزه آموزشی استان است.

82060536-70697997آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش  استان کهگیلویه و بویراحمددر جمع خبرنگاران عملکرد حوزه معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان را  تشریح کرد.

نظام آموزشی کارآمد بهترین وسیله برای جامعه یکپارچه و توسعه یافته است

دکتر ایوب رضایی در ابتدا با گرامیداشت یاد امام راحل و آرزوی قبولی طاعات وعبادات  همه مسلمین  در ماه ضیافت الهی ، آموزش  را یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیازهای انسان  برشمرد وگفت:  نقش آموزش وپرورش در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک جامعه یک نقش بی بدیل است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بی سوادی ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی است، عنوان کرد: یک نظام آموزشی کارآمد بهترین وسیله برای تبدیل یک جامعه ناهنجار به جامعه یکپارچه و توسعه یافته است.

رضایی با تاکید بر اینکه آموزش نوعی سرمایه گذاری است، بیان کرد: با آموزش افراد توانمندتر خواهند شد و بدون شک با داشتن یک شهروند آگاه جامعه ای با پیشرفت اقتصادی و اجتماعی به وجود خواهد آمد.

وی آموزش و پرورش را یکی از مهمترین پایگاه های ارزیابی میزان رضایت مردم از دولت ها دانست  و گفت: آموزش و پرورش به عنوان پایه توسعه همه جانبه و رشد علمی کشور از اهمیت و جایگاه ویژه ای در جوامع بشری برخوردار است .

رضایی با تاکید براینکه رشد شاخص های عملکردی آموزش وپرورش، بر مبنای راهبردهای سند تحول بنیادین و سند چشم انداز بوده است، اظهارداشت: آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در مسیر توسعه، توجه خود را بر ارتقاء بنیادی شاخص ها و پایداری آنها متمرکز کرده است و اعتقاد داریم توسعه وقتی معنی پیدا می کند که رشد شاخص ها در ساختار مجموعه نهادینه شود.

بازدید آموزشی از شهرستان ها و مناطق با رویکرد نظارت بالینی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمددر تشریح فعالیتهای حوزه معاونت  آموزش متوسط گفت: در سال تحصیلی جاری برنامه ریزی اصولی ومدونی برای اجرا ونظارت بر فعالیتهای آموزشی انجام داده ایم که اجرای دقیق این برنامه ها  منجر به ارتقاء کیفیت آموزشی خواهد شد.

دکتر رضایی افزود:  در سال تحصیلی جاری بازدید آموزشی از شهرستان ها مناطق با رویکرد نظارت بالینی و با برگزاری کارگاه های آموزشی در سه مقطع متوسطه اول، دوم، فنی و حرفه ای و کاردانش صورت گرفت  که گام مهمی برای حل مسئل ومشکلات آموزشی ودر راستای  ارتقاء کیفی آموزش در سطح استان بود.

وی بازدید و بررسی عملکرد پژوهشسراها ، برگزاری دوره نظارت بالینی درس پژوهی برای مدیران و دبیران، برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس با رویکرد درس پژوهی، برگزاری جشنواره مسابقات  آزمایشگاهی و کارگاهی، برگزاری جشنواره الگوی برتر تدریس به صورت حضوری، برگزاری جشنواره ملاصدرا، برگزاری کلاس های المپیاد نانو و برگزاری دوره های ضمن خدمت  و آزمون آنلاین در رشته های مختلف  به صورت استانی و کشوری  را بخشی از  فعالیتهای حوزه معاونت متوسطه برشمرد.

وی  در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه اگر مراقبتهای آموزشی و برنامه ریزی نداشته باشیم، نه تنها پیشرفت نخواهیم کرد بلکه دچار افت بیشتری می شویم، افزود: برای ارتقای سطح کیفی آموزش، تمام مدارس در مناطق مختلف استان  باید برنامه ارتقا و بهبود کیفیت خود را داشته باشند،  و  مدیران ،مدارس  تحت مدیریت خویش را  را با  دیگر مناطق  مقایسه کنند، مناطق با استان و استان با کشور و برای دستیابی به اهداف کیفی حتما باید برنامه های مدون و اصولی داشته باشند.

برگزاری کارگاه های آموزشی توانمندسازی دبیران در سه مقطع آموزشی در استان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توانمندسازی دبیران از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است، بیان کرد: کارگاه های آموزشی توانمندسازی دبیران در سه مقطع تحصیلی  در استان برگزار شد.

دکتر رضایی گفت: در این کارگاههای آموزشی نقاط ضعف وقوت مسائل آموزشی  وکتب درسی نیز مورد تجزیه وتحلیل قرار می گیرد و ضمن آسیب شناسی راهکارهای مناسب برای ارتقاء کیفیت آموزشی ارائه می شود.

اجرای طرح آموزش همراه با تولید در ۶ هنرستان درسطح استان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد توجه به رشته های فنی حرفه ای را از سیاستهای کلیدی وزارت آموزش وپرورش  عنوان کرد وگفت : در سال تحصیلی جاری  بازدید از هنرستان های استان به صورت مستمر و ارزیابی وضعیت آموزشی هنرستان ها، تجزیه و تحلیل  آزمون ها  در شاخه های  فنی و حرفه ای  و کاردانش در دروس عمومی، مهارتی را از مواردی دانست که در دستور کار حوزه معاونت آموزش متوسطه قرار داشت.

وی با بیان اینکه  اجرای طرح آموزش همراه با تولید در ۶ هنرستان  در سطح شهرستانهای بزرگ استان  در سال تحصیلی جاری عملی شد گفت:  اجرای طرح تعالی  مدیریت در هنرستان های استان، اجرای مسابقات علمی – کاربردی در دو بخش فنی و حرفه ای و کاردانش در سه سطح منطقه ای شهرستانی و استانی و کشوری، اجرای جشنواره هنرهای تجسمی فنی و حرفه ای در سه سطح منطقه ای شهرستانی و استانی و کشوری، اجرای جشنواره مهارت های هنری کاردانش در سه سطح منطقه ای شهرستانی و استانی و کشوری، توسعه متوازن شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان از  فعالیتهای اداره فنی حرفه ای آموزش وپرورش استان  در سال تحصیلی جاری بود..

تشکیل کارگروه های عملیاتی در شهرستان ها و مناطق جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه ایجاد رشته های جدید فنی وحرفه ای متناسب با نیاز بازار کار وشرایط اقلیمی ، توسعه برون سپاری رشته های مهارتی شاخه کاردانش در شهرستان های بویراحمد، گچساران، سرفاریاب، چرام و بهمئی در ۱۱ رشته، اجرای آزمون پیشرفت تحصیلی در سه مرحله در دو بخش فنی و حرفه ای و کاردانش در سراسر استان، تشکیل کارگروه های عملیاتی در شهرستان ها و مناطق جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف آموزشی  از قبیل رشد یا افت میانگین نمرات و درصد قبولی  را از دیگر فعالیتها برای کیفیت بخش آموزشی در هنرستان ذکر کرد

دکتر رضایی در ادامه گفت: نظارت و بازدید از  ادارات و مدارس شهرستان ها و مناطق،  تشکیل همایش های یک روزه معاونین و کارشناسان آموزشی  و مقایسه شهرستان ها و مناطق بر حسب درصد قبولی و میانگین نمرات،  تشکیل کلاس های تقویتی و کنکوری پایه سوم دبیرستان در سراسر استان ، و برگزاری کارگاه های تخصصی علمی عملیاتی  ویژه مدیران  مدارس  در سطح استان را ازاقدامات حوزه آموزش متوسطه  برای کیفی سازی آموزش عنوان کرد.

تشکیل کارگاه های آموزشی جهت دبیران ، مدیران و کارشناسان در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  کیفیت بخشی آموزشی را مهمترین رویکرد آموزش وپرورش استان برشمرد وگفت: تشکیل کارگاه های آموزشی جهت کارشناسان استانی و شهرستان ها، تشکیل جلسه با معاونین آموزشی شهرستان ها و مناطق ، ،انجام طرح های خود اتکایی و کیفیت بخشی به دروس در مدارس شبانه روزی ،اجرای برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی در مدارس،  ایجاد دبیرستان شبانه روزی دخترانه عشایری دوره اول متوسطه ، اجرای مسابقات نوجوان خوارزمی از دیگر اقدامات  حوزه متوسطه آموزش وپرورش استان است.

دکتر رضایی نظارت برعملکرد کارشناسان در شهرستان ها و مناطق، تشکیل جلسه ماهانه حوزه با حضور معاونت آموزش متوسطه را برای اجرای بهتر برنامه های آموزشی را یاداور شد وگفت:  تجهیز مدارس به وسایل کارگاهی و آزمایشگاهی در حدامکان، رتبه بندی مدارس براساس میانگین نمرات به منظور برنامه ریزی آموزشی ،رتبه بندی ادارات براساس شاخص های معین، و اجرای طرح داناب در مدارس را  از  فعالیتهای اداره آموزش متوسطه  آموزش و پرورش استان برشمرد.

وی توجه به شیوه های نوین تدریس و سوق دادن مدارس به مدارس هوشمند را از عوامل مهم وتاثیر گذار بر یادگیری دانش آموزان در ارتقاء کیفیت آموزشی عنوان کرد وگفت: نیروی انسانی توانمند، فضاهای آموزشی  وتجهیزات از مولفه های مهم کیفی سازی آموزش است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

آموزش وپرورش  کلیدی ترین عنصر برای توسعه  جامعه است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش  استان  مشارکت همه دستگاها  ومردم با آموزش وپرورش را یاداور شد وگفت: بدون شک آموزش  مهم ترین رکن برنامه ریزی در یک جامعه است و کلیدی ترین عنصر برای توسعه یک جامعه و  مردم آن جامعه است که نیازمند آموزش برای رسیدن به آگاهی هستند و این مسئله تنها با سرمایه گذاری در نظام آموزشی محقق خواهد شد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امید آن داریم با تدابیر و تمهیدات اتخاذ شده، وتعامل وهمدلی خوبی که مدیرکل و معاونین محترم اداره کل با حوزه آموزش متوسطه دارند  بتوانیم جایگاه و سطح آموزش متوسطه در  سطح استان  نسبت به سنوات گذشته از رشد و ارتقاء هرچه بیشتری برخوردار شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی