تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 می 2017 - 22:53
کد خبر : 7147

دغدغه های رهبری در اجرای سند۲۰۳۰مورد تاکید دولت تدبیر و امید است

دغدغه های رهبری در اجرای سند۲۰۳۰مورد تاکید دولت تدبیر و امید است

–مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که مردم به شایعه سازی ها و برخی ابهامات در مورد سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ توجه نکنند و دولت تدبیر و امید خود را موظف و متعهد به رفع دغدغه های دلسوزانه و حساسیت های رهبر معظم انقلاب در این سند آموزشی می داند. هادی زارع

82532765-71617274مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت که مردم به شایعه سازی ها و برخی ابهامات در مورد سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ توجه نکنند و دولت تدبیر و امید خود را موظف و متعهد به رفع دغدغه های دلسوزانه و حساسیت های رهبر معظم انقلاب در این سند آموزشی می داند.

هادی زارع پور اظهار داشت که البته در این مدت و از تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال جاری پس از بیانات و توصیه های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع معلمان در خصوص برخی ایرادات نسبت به این سند، دولتمردان یازدهم به طور مرتب به برخی شبهات به وجود آمده پاسخ مناسب را ارائه داده اند.
وی با اشاره به دامن زدن برخی ها نسبت به ایجاد شایعات و فضاسازی های بی مورد که به جای نقد دلسوزانه، این مهم را دستمایه ای برای تخریب علیه دولت و خدشه به اعتبار وزارت آموزش و پرورش قرار داده اند، با تشریح و تبیین جزئیات «سند چارچوب اقدام آموزشی ۲۰۳۰» گفت که نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری آن را امضا نکرده است.
زارع پور یادآور شد: سند آموزشی ۲۰۳۰ به مثابه و در زمره پیمان نامه های بین المللی نیست که نیازمند به تایید مجالس کشورها باشد و هیچ گونه جنبه الزام آوری برای عملیاتی کردن آن نیز وجود ندارد.
مدیرکل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این سند بر اساس یک چارچوب عمل در کشورها محسوب می شود که نحوه اجرا و عملیاتی شدن آن مطابق با ساختار ملی و ارزش ها و فرهنگ های حاکم بر هر کشور خواهد بود.
وی ادامه داد که چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ در امتداد برنامه «آموزش برای همه» قرار دارد که سابقه اجرای آن به سال ۱۹۹۰ برمی گردد و برنامه «آموزش برای همه» در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ اجرا که کشور جمهوری اسلامی نیز به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.
جنبش جهانی«آموزش برای همه» از۱۹۹۰میلادی (۱۳۶۹) با هماهنگی و همکاری پنج سازمان بین المللی یونسکو، برنامه عمران سازمان ملل، یونیسف، بانک جهانی و صندوق جمعیت سازمان ملل در تایلند بنیان گذاری شده است.
بیانیه اینچئون در گردهمایی جهانی آموزش در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ می ۲۰۱۵میلادی (برابر با ۳۱ اردیبهشت تا ۲خرداد ۱۳۹۴) در کره جنوبی با توافق جامعه جهانی در موضوع «آموزش» تدوین و تصویب شد.
این بیانیه، چشم انداز آموزش جهان را در ۱۵ سال آینده به تصویر می کشد و کشورها را تشویق می کند تا فرصت های آموزشی فراگیر و برابر، با کیفیت و یادگیری مادام العمر را برای همگان فراهم کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت که در آن زمان نیز وزیر وقت آموزش و پرورش کشورمان در راس هیاتی از دستگاه و سازمان های مختلف از جمله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه در این اجلاس حضور یافتند.
زارع پور گفت که باتوجه به برخی ملاحظات و حساسیت های موجود در سند نیز هیات شرکت کننده کشورمان «تفحظ رسمی» جمهوری اسلامی ایران نسبت به کل سند را ارائه و توسط وزیر وقت آموزش و پرورش نیز قرائت شد.
وی تصریح کرد که بر اساس بخشی از متن این تفحظ ارائه شده توسط هیات اعزامی کشورمان، جمهوری اسلامی ایران خود را نسبت به بخشی از محورها و مفاد این سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ که به هر نحوی در تعارض با اسناد بالادستی، قوانین، مقررات ،اولویت ها و آرمان های ملی و همچنین باورها و مفاهیم و ارزش های دینی و اسلامی مغایرت داشته باشد متعهد نمی داند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی