تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 می 2017 - 22:43
کد خبر : 7141

دستگیری ۶ جوینده عتیقه در باشت و گچساران

دستگیری ۶ جوینده عتیقه در باشت و گچساران

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه سه نفره حفار غیر مجاز جستجوگر اشیای عتیقه در این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شده و براساس قانون این افراد پس از سیر مراحل قانونی به زندان و جریمه مالی محکوم خواهند شد. رحیم خردمند  افزود: این افراد

82532075-71616009 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه سه نفره حفار غیر مجاز جستجوگر اشیای عتیقه در این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شده و براساس قانون این افراد پس از سیر مراحل قانونی به زندان و جریمه مالی محکوم خواهند شد.

رحیم خردمند  افزود: این افراد که در نزدیکی رود رونه اقدام به حفر ۲ گودال به طول ۲/۵ و ۱/۵ متر برای پیدا کردن اشیای عتیقه کرده بودند به جرم خود اعتراف کرده‌اند.
وی اظهار کرد: یکی از افراد دستگیر شده تبعه خارجی و ۲ نفر ایرانی در حین حفاری در منطقه تاریخی رود رونه دستگیر و یک دستگاه پژو ۴۰۵ این افراد نیز توقیف شده است.
خردمند ابراز کرد: به همراه این باند یک دستگاه موتور برق و یک دستگاه تخریب نیز کشف و ضبط شده است.
خردمند ابراز کرد: قشرهای مختلف مردم می‌توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسئولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ میراث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند.
همچنین  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گچساران گفت: سه جوینده غیرمجاز اشیای عتیقه در یکی از مناطق باستانی این شهرستان دستگیر شدند.  هومن عنایی خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در مناطق تاریخی امامزاده جعفر در حال حفاری برای کشف اشیای عتیقه بودند که مأموران انتظامی آنان را دستگیر کردند.
عنایی اظهار داشت: از این افراد تعداد زیادی ابزار حفاری از قبیل یک دستگاه گنج یاب، دریل تخریب، بیل و کلنگ کشف شد. وی اظهار کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی شهرستان گچساران معرفی شدند. عنایی بیان کرد: اشیای عتیقه در صورت اصل بودن، جزئی از میراث فرهنگی و ملی محسوب می‌شود و خرید و فروش آنها از سوی افراد جرم است. وی اظهار داشت: مردم گچساران حامی میراث فرهنگی هستند و این گونه کارهای غیرقانونی را به میراث فرهنگی اطلاع می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی