تاریخ انتشار : یکشنبه 14 می 2017 - 17:20
کد خبر : 7064

شاخص فلاکت در ایران نصف شد/ ایجاد ۲ هزار و ۹۷۵ شرکت دانش بنیان در دولت تدبیر و امید/ افزایش سرمایه گذاری خارجی راهکار مقابله با بیماری هلندی در اقتصاد ایران

شاخص فلاکت در ایران نصف شد/ ایجاد ۲ هزار و ۹۷۵ شرکت دانش بنیان در دولت تدبیر و امید/ افزایش سرمایه گذاری خارجی راهکار مقابله با بیماری هلندی در اقتصاد ایران

عضوشورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه کشور با اشاره به شاخص فلاکت در کشور،گفت: این میزان در سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد و در سال ۹۵ به ۲۰٫۵ درصد کاهش یافت.

index

به گزارش آفتاب دنا از یاسوج، محمد دهستانی ظهر امروز در نشست با مسئولان ستاد مرکزی و بانوان دکتر روحانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اگر برجام نبود کشور در موقعیت بسیار مخاطره آمیزی قرار می گرفت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه برخی از کاندیدای ریاست جمهوری آگاهی کافی را نسبت به مسئله انرژی هسته ای ندارند، عنوان کرد: حجت الاسلام حسن روحانی یک کتاب ۶۰۰ صفحه ای پیرامون انرژی هسته ای نگارش کردند.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید قطار پیشرفت در حال طی کردن مسیر است، بیان کرد: متاسفانه بعضی افراد سعی می کنند این قطار متوقف شود.

دهستانی با تاکید بر اینکه مظلوم تر از حجت الاسلام حسن روحانی کسی را ندیدم، افزود: کارشکنی ها و تخریب ها علیه دولت تدبیر و امید از نخستین روز آغاز به کار این دولت آغاز شد.

وی بیان کرد: انتظار می رود حامیان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی همچون ایشان قانونمدار بوده و بر محور و مبنای راستگویی خدمات و دستاوردهای دولت را به مردم معرفی کنند.

دهستانی با اشاره به روحیه ولایی طرفداران حجت الاسلام روحانی، ابراز کرد: اسحاق جهانگیری از خانواده معظم شهدا است و بسیاری از طرفداران حجت الاسلام روحانی از خانواده های معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی تصریح کرد: یکی از روش های صحیح برای تاثیرگذاری مطلوب در جامعه مقایسه آماری در رندوم جهانی، کشور و … است و علت اساسی قیاس دولت تدبیر با دولت گذشته نیز همین مسئله و بررسی میزان پیشرفت در شاخص های توسعه یافتگی است.

دهستانی ابراز کرد: عملکرد آقای احمدی نژاد سال ها کشور را به عقب برد و تنها با مقیاس شاخص ها در کشور می توان به این مسئله پی برد.

وی با بیان اینکه کاندیدای ریاست جمهوری باید با ارائه طرح و برنامه و به صورت شفاف با مردم به گفت و گو بپردازند، اظهار داشت: دولت جهموری اسلامی ایران در طی ۴۶ سال تنها ۸۵ هزار فرصت شغلی دولتی ایجاد کرده است چطور می شود در طی ۴ سال ۵ میلیون شغل ایجاد کرد؟

این استاد دانشگاه بیان کرد: ملت ایران مردمی دارای عزت نفس و کرامات انسانی هستند و نباید با وعده های نادرست گدایی و تنبلی در جامعه را ترویج داد.

دهستانی با تاکید بر اینکه حافظه تاریخی مردم را با اتفاقات تلخی همچون کم شدن وزن اجناس در یک بازه زمانی به آنها یادآوری کنیم، گفت: در دولت گذشته بیمار پس از مراجعه و انجام جراحی در یک بیمارستان دولتی حداقل باید هزینه ۴۰۰ هزارتومانی را متقبل می شد ولی اکنون با یک هزینه ۴۰ هزارتومانی همان خدمات انجام و مابقی پول به سفره خانواده بازگردانده می شود.

وی با بیان اینکه آقایان قالیباف، میرسلیم و رئیسی در مناظره نخست خطاب به دکتر روحانی گفتند “که بودجه پژوهشی در این دولت بر باد رفته اس”، عنوان کرد: سرانه پژوهشی در دولت تدبیر از نیم درصد به یک درصد و در برنامه ششم به دو درصد افزایش خواهد یافت.

دهستانی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد دولت را در شرایط مطلوبی تحویل گرفتند و ایران در آن زمان با نام گفت و گوی تمدن ها در جهان شناخته شده بود.

وی گفت: برای مقابله با بیماری هلندی در اقتصاد ایران باید میزان سرمایه گذاری های خارجی را در کشور افزایش داد و دولت تدبیر بعد از ۵۰ سال نرخ تورم را تک رقمی کرد.

دهستانی با اشاره به اینکه چند شرکت موظف به تامین اعتبار یارانه ها هستند، گفت: دولت در پایان سال برای پرداخت یارانه ۴۵ هزارتومانی با ۴۶۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه رو به رو شد.

وی با اشاره به شاخص کسب و کار براساس آمار بانک جهانی، عنوان کرد: ایران در این سرشماری در سال ۲۰۱۴ در جایگاه ۱۴۵ و در سال ۲۰۱۶ در رتبه ۱۱۸ قرار گرفت.

مشاور مرتضی بانک، قائم مقام ستاد انتخاباتی  حسن روحانی در کشور با اشاره به افزایش حقوق فرهنگیان و کارمندان دولت در دولت تدبیر و امید، عنوان کرد: برخی آمارها بی انصافی است در حالی که میانگین حقوق فرهنگیان در دولت قبل یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود اکنون به ۲ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به حادثه معدن گلستان، تصریح کرد: تعدادی از فرزندان این کشور در این حادثه جان خود را از دست دادند و اکنون باید کوشید تا فضا را برای تامین امنیت این قشر زحمتکش مهیا کرد.

دهستانی با اشاره به خدمات دولت در ایجاد اشتغال، اظهار داشت: تنها در سال ۹۵  حدود ۶۳۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد که ۵۵ درصد از این فرصت شغلی برای بانوان بود.

وی به خدمات دولت یازدهم در حوزه علمی و پژوهشی اشاره کرد و افزود:  ۲ هزار و ۹۷۵ شرکت دانش بنیان در دولت یازدهم ایجاد شد.

دهستانی با بیان اینکه بالاترین میزان واردات کالا معطوف به سال ۸۴ بود، عنوان کرد: این میزان در سال ۸۴ حددود ۶۴ میلیارد دلار به صورت سالانه بود ولی در سال ۹۵ حدود ۳۸ میلیارد دلار یعنی به نصف آن قیمت کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ما نیز تحریم ها را ظالمانه می دانیم و قبول نداریم ولی انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است.

دهستانی عنوان کرد: عزل یک وزیر در سفر کاری اقدام نادرستی در دولت گذشته بود که چهره کشور ایران را در جهان مخدوش کرد.

وی با بیان اینکه ایران تا چند سال گذشته یکی از بزرگ ترین واردات کنندگان دنیا در بخش کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: اکنون گندم تولیدی کشور به سایر کشورها صادر می شود.

دهستانی افزود: در سال ۹۲ ذخیره گندم بین سه تا ۶ ماه بود در سال ۹۵ به بیش از ۱۱ ماه افزایش یافت.

وی با اشاره به خدمات دولت در خصوص حفظ کرامت خانواده اظهار داشت: تسهیلات ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان  و وام خرید مسکن از ۳۰ میلیون به ۱۶۰ میلیون در دولت یازدهم افزایش یافته است.

دهستانی با اشاره به شاخص فلاکت در کشور، خاطرنشان کرد: این میزان در سال ۹۲ حدود ۵۱ درصد و در سال ۹۵ به ۲۰٫۵ درصد کاهش یافت.

وی ایجاد ۳ هزار و ۴۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۳ هزار و ۱۴۵ کیلومتر جاده اصلی، ۱۱۱۷ کیلومتر خطوط ریلی و افزایش پرداختی به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی را بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا کنون عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی