تاریخ انتشار : یکشنبه 14 می 2017 - 14:08
کد خبر : 7058

کدام کاندیدای اصولگرا رقیب نهایی روحانی می‌شود؟!/ جهانگیری اواسط هفته کنار می‌رود

کدام کاندیدای اصولگرا رقیب نهایی روحانی می‌شود؟!/ جهانگیری اواسط هفته کنار می‌رود

اینکه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم چه تدبیری خواهند کرد و با چه استراتژی قصد حضور در برابر روحانی و شکست او را دارند، سئوال مبهمی است که در فاصله یک هفته مانده تا برگزاری انتخابات هنوز بی پاسخ مانده است و البته به نظر می رسد رقیب هم خیلی از این مساله – عدم مشخص شدن استراتژی نهایی اصولگرایان – خرسند نیست. برای گرفتن پاسخ این سئوال به نظر می رسد باید همچنان منتظر ماند.

82528286-71608506آفتاب دنا: یک هفته تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم فرصت باقی مانده است و تکلیف ائتلاف اصلاح طلبان – اعتدالیون کاملا مشخص است، آنها «حسن روحانی» را از ابتدا کاندیدای نهایی خود می دانستند و گفته می شود جهانگیری اواسط هفته پیش رو به نفع وی کناره گیری خواهد کرد؛ اما اصولگرایان یا هنوز به توافق و تفاهم نرسیده اند یا اینکه نمی خواهند تا لحظه آخر استراتژی خود را برای حریف رو کنند.

هرچقدر که به روزهای انتخابات نزدیک تر می شویم، تب و تاب انتخابات بیشتر در کشورمان نمود پیدا می کند؛ از این رو جریانات سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا با جدیت بیشتری تلاش خود را برای پیروزی در انتخابات بیشتر و بیشتر می کنند تا پیروز میدان لقب بگیرند و تفکر خود را بر امور کشور حاکم کنند.

این روزها که رقابت های انتخاباتی در حساس ترین مرحله خود قرار دارد، جریان اصولگرایی هنوز دست خود را برای رقیب باز نکرده است و با ۳ کاندیدا که اتحاد در نانوشته ای منتقد جدی عملکرد دولت یازدهم هستند، در عرصه حضور دارد؛ برخی می گویند که می خواهند با تعدد کاندیدا انتخابات به مرحله دوم برود و برخی معتقدند که یک کاندیدای نهایی از سوی اصولگرایان در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی خواهد ماند و رقابت در نهایت بین او و روحانی خواهد بود.

اما برخی که عمدتا از اصلاح طلبان محسوب می شوند بر این عقیده اند که اصولگرایان همچنان با چالش تعدد کاندیدا مواجه هستند و نمی توانند بر خلاف «اسحاق جهانگیری» که در نهایت صحنه را به نفع «حسن روحانی» ترک خواهد کرد، کاندیداهای خود را مجاب کنند که به نفع یکی از کاندیداهای این جریان کنار بروند و اصولگرایان با یک گزینه در رقابت با روحانی حاضر شوند.

برخی می گویند، بسیاری از جریانات سیاسی طیف اصولگرایی از جمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز مبارز به عنوان دو تشکل مهم و تاثیرگذار در بدنه اصولگرایی و تشکل های سیاسی مهم این مجموعه، تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا یکی از کاندیداهای اصولگرا را مجاب کنند از صحنه انتخابات به نفع دیگری بکشد، راهبردی که بسیاری آن را رد می کنند.

اینکه چرا اصولگرایان بر کناره گیری یک گزینه به نفع دیگری از عرصه انتخابات تاکید دارند؛ موضوعی مبهم که شاید نتوان آن را شرح و تفسیر کرد اما شاید این یکی از همان تاکتیک های انتخاباتی باشد که اصولگرایان در پیش گرفته اند که البته پیشتر به آن اشاره شد. البته شواهد و گفته های کاندیداهای جریان اصولگرایی حکایت از آن دارد که هیچکدام از آنها عزمی برای کناره گیری از عرصه انتخابات، حداقل تا به امروز را ندارند.

در همین زمینه، «محسن کوهکن» عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با «تابناک» تاکید دارد: قالیباف و رئیسی باید نسبت به مصلحت جریان اصولگرایی و آنچه بزرگان این طیف برای آنها در نظر می گیرند توجه کرده و از آن تبعیت کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تصمیم قطعی در میان اصولگرایان برای معرفی گزینه نهایی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اتخاذ نشده است، خاطرنشان کرد: قطعا هر کدام از کاندیداها از مجموعه اصولگرایی به عنوان گزینه نهایی انتخاب شود، دیگر نامزدها باید به نفع صحنه انتخابات را ترک کنند. البته اگر این استراتژی از سوی این جریان اتخاذ شود.

عضو ارشد جبهه پیروان خط امام و رهبری در عین حال تاکیدکرد: البته بنده بر این عقیده ام که حضور چند نفر از اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری بدون شک به نفع این جریان سیاسی نبوده و باعث شکست آنها در انتخابات خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: نامزدهای اصولگرایان با یک رویکرد مبتنی بر وحدت در انتخابات پیش رو وارد عمل شوند تا این جریان سیاسی بار دیگر مسئلیت اداره کشور را بر عهده بگیرد.

اما در مقابل نقطه نظرات کوهکن، «داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» ابراز عقیده کرد: کاندیداهای جریان اصولگرایی از جمله آقای قالیباف صحنه انتخابات را به راحتی رها نکرده و به نفع دیگری کنار نمی روند.

وی با اشاره به مانور انتخاباتی قالیباف و تلاش جدی وی برای جلب نظرات مردم، یادآوری کرد: قالیباف تمام تلاش خود را به کار گرفته تا رئیس جمهور شود و برای همین با برنامه کار خود را آغاز کرده و ادامه می دهد، لذا به همین دلیل صحنه انتخابات را به راحتی ترک نمی کند.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: بدون شک اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات بهتر به فکر چاره دیگری جز کناره گیری یک کاندیدا به نفع دیگری باشند؛ چون این راهبرد آنها با توجه به اینکه آقای رئیسی هم به نفع دیگری کنار نمی رود، بدون نتیجه خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: قالیباف بنایی برای کناره گیری از انتخابات طبق فعالیت هایی که انجام می دهد، ندارد. با توجه به روحیه رئیسی و اطرافیانش کناره گیری او هم بعید است، از طرفی میرسلیم هم بارها اعلام کرده است که به نفع دیگر کاندیداهای اصولگرایان کنار نخواهد رفت، لذا پیش بینی من این است که هر سه کاندیدای جریان اصولگرایی در رقابت های نهایی انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهند داشت.

اینکه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم چه تدبیری خواهند کرد و با چه استراتژی قصد حضور در برابر روحانی و شکست او را دارند، سئوال مبهمی است که در فاصله یک هفته مانده تا برگزاری انتخابات هنوز بی پاسخ مانده است و البته به نظر می رسد رقیب هم خیلی از این مساله – عدم مشخص شدن استراتژی نهایی اصولگرایان – خرسند نیست. برای گرفتن پاسخ این سئوال به نظر می رسد باید همچنان منتظر ماند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی