تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 آوریل 2014 - 16:38
کد خبر : 688

وجود تانکر ذخیره آب بر روی پشت بام جریان مداوم آب را در تمام اوقات شبانه روز تضمین می کند

وجود تانکر ذخیره آب بر روی پشت بام  جریان مداوم آب را در تمام اوقات شبانه روز تضمین می کند

نسیم دنا – نوسان وقطع آب امری اجتناب نا پذیر است  وجود تانکر ذخیره آب بر روی پشت بام  خانه ها  جریان مداوم آب را در تمام اوقات شبانه روز تضمین می کند. مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد  در نشستی صمیمی با خبرنگاران گفت:کاهش منابع آبی در استان نگران کننده بوده و الگوی

نسیم دنا – نوسان وقطع آب امری اجتناب نا پذیر است  وجود تانکر ذخیره آب بر روی پشت بام  خانه ها  جریان مداوم آب را در تمام اوقات شبانه روز تضمین می کند.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد  در نشستی صمیمی با خبرنگاران گفت:کاهش منابع آبی در استان نگران کننده بوده و الگوی مصرف در این استان نیاز به بازنگری دارد.
IMG_0240

 مهندس علی لدنی نژاد   افزود: افزایش زیاد جمعیت به صورت انفجاری و مصرف غیر اصولی آب در این استان منابع را با کاهش روبرو کرده است.وی فرهنگسازی برای استفاده از تانکرهای آبرسانی و اطلاع رسانی در حوزه آب و فاضلاب در استان را یک ضرورت دانست و بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف آب باید از طریق اصلاح تفکر سنتی در خصوص میزان منابع در دسترس و نوع آن انجام شود.

لدنی نژاد تصریح کرد: ۲۲ حلقه چاه در اطراف شهر یاسوج وجود دارد که آب این شهر را تامین می کند و از این تعداد چاههای تنگ کناره، هفت حلقه از عمق ۱۸۰ تا ۲۰۰ متری آب را استحصال کرده و این آب تا ۱۳ کیلومتر به مناطق بالا دست منتقل می شود.

وی با بیان اینکه نیمی از مشترکین آب شهرستان در شهر یاسوج و مادوان هستند، اظهار داشت: ارتقای کیفیت و کوتاه کردن خدمات رسانی و اتمام پروژه ها و ارتقای توان مدیریتی از اهداف این نهاد در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان است.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان پرداخت به موقع قبوض آب، اقدام به خرید انشعاب فاضلاب، حفاظت از تاسیسات آب، نصب کنتور و رعایت الگوی مصرف به خصوص در شهر یاسوج و عدم نصب انشعابات بدون اطلاع آب و فاضلاب را در راستای حفظ و استفاده بهینه از منابع آب یک ضرورت عنوان کرد.

شهروندان ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه تمام شده آب را پرداخت می کنند

لدنی نژاد با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد هزینه تمام شده آب را شهروندان پرداخت می کنند، عنوان کرد: تصفیه خانه یاسوج با پساب خوب یکی از بهترین تصفیه خانه های کشور است.

وی اظهار داشت: با صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف در تابستان جیره بندی آب را نخواهیم داشت و آب به صورت مداوم در اختیار مشترکین قرا می گیرد.

لدنی نژاد یادآور شد: سرانه مصرف آب در کشورهای توسعه یافته ۱۲۰ لیتر، در ایران ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر  و در استان ۲۲۰ لیتر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزایا و ضرورت استفاده از تانکر آب در شهر یاسوج گفت: در حوزه های آب و فاضلاب چیزی که در یاسوج نگران کننده است، نبود تانکر آب در خانه هاست که این امر یک نیاز اساسی است.

نصب تانکر آب برای تعدیل فشار شبکه در یاسوج ضروری است

لدنی نژاد اظهار داشت: نصب تانکر آب برای تعدیل فشار شبکه ضروری است و تداوم جریان آب را تضمین می کند.

وی افزود: اگر جریان آب به هر دلیلی قطع شود وجود تانکر باعث می شود که از ۴۸ تا ۷۲ ساعت نیاز آبی معمولی یک خانواده تامین شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به هزینه خرید و نصب تانکر بر روی پشت بام خانه ها گفت: برای طراحی و نصب تانکرها بر روی پشت بام منازل، جلساتی با سازمان نظام مهندسی و شهرداری تشکیل شده است و صدور پایان کار به صورت قانونی توسط شهرداری انجام می شود.

لدنی نزاد افزود: افراد کم توان مالی نیز برای خرید و نصب تانکر به بانکها معرفی شده و به این افراد تسهیلات ویژه تعلق می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی