تاریخ انتشار : دوشنبه 1 می 2017 - 10:03
کد خبر : 6831

پرداخت ۱۱ هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان در دولت تدبیر وامید

پرداخت ۱۱ هزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان در دولت تدبیر وامید

ارسلان حسن پور اظهار امیدواری کرد در سال ۹۶ که سال اقتصاد ومقاومتی، تولید واشتغال نامگذاری شده است با برنامه ریزی اصولی ومدون ، شناسایی پتانسیلها وظرفیتها و بسیج منابع وامکانات در جهت تولید واشتغال پایدار بیش از هر زمان دیگری شاهد توسعه وآبادانی این دیار پرگهر در اقصی نقاط ایران عزیز واین استان زیبا وچهار فصل باشیم.

56آفتاب دنا : صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکردِ جدیدِ حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تأمین مالی خرد وظایف مهم و مغفول مانده ای را در زنجیره حمایت های دولتی از تولید در بخش خصوصی بر عهده خواهد داشت.

در سالهای اخیر برنامه‌های حمایتی و ادبیات پیرامونیِ کسب وکارهای خرد در کشورهای گوناگون جهان با ساختار اقتصادی متفاوت رشد چشمگیری داشته است. این کسب و کارها که با اهداف کاهش فقر، کمک به افزایش تولید کالا و خدمات منطقه ای و مقابله با بیکاری در سیاستگذاری کشورها جایگاه درخوری یافته است. این شیوه از تأمین مالی تا آنجا در پیشبرد اهداف توسعه ای کشورها اهمیت دارد که بنیاد صلح نوبل برای تلاش در نهادینه ساختن آن جایزه صلح اعطا می کند و سازمان ملل سالی را به نام اعتبارات خرد نامگذاری میکند.

امروز صندوق کارآفرینی امید در کشور عزیزمان ایران این ماموریت را برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای کوچک و زود بازده در اقصی نقاط کشور به خوبی ایفا کرده است ودر استان چهارفصل وزیبای کهگیلویه وبویراحمد نیز در گوشه ،گوشه این استان نام این صندوق به واسطه اقدامات ارزشمندی که در پرداخت تسهیلات و رونق کسب وکارهای کوچک داشته است می درخشد.

در دولت تدبیر وامید که مدیریت این صندوق را فردی بومی ،خوشنام ،توانمند و دلسوز که دغدغه اش خدمت به مردم و کمک به اشتغال پایدار در استان است برعهده دارد  اقدامات خوبی  را در چند سال اخیر در استان با تدبیر وبرنامه ریزی اصولی توسط ایشان صورت گرفته است که در خور تحسین وشایسته تقدیر است.

امید آن می رود در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال شاهد تزریق منابع مالی بیشتر به این صندوق جهت کمک به اشتغال پایدار وتولید محور در سطح استان بیش از هر زمان دیگری باشیم

ارسلان حسن پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای یکساله این صندوق در استان ارائه کرد که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

همه فعالیتهای صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال خواهد بود

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدا با تبریک ماه شعبان وفرا رسیدن میلاد منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) به  عموم مسلمین وآزادیخواهان وملت شریف وبزرگوار ایران گفت: در سالی که از طرف رهبر فرزانه انقلاب تولید واشتغال نامگذاری شده است همه فعالیتهای صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،تولید واشتغال خواهد بود

ارسلان حسن پور به مأموریت صندوق کارآفرینی امید  اشاره کرد وگفت: توجه به نیازهای منطقه ای ، شناسایی جوانان واجد شرایط و توانمندسازی آنان و کمک در ایجاد کسب وکارهای خرد کم سرمایه و کاربر با محوریت فعالیت های کارآفرینانه، ، توسعه کسب و کارهای IT محور بر اساس شیوه های جهانی شبکه سازی کسب و کارهای بازارمحور  نظیر خوشه ها و زنجیره های ارزش در کشور برای اطمینان از پایداری کسب و کارها ی هدفمند  و تجهیز سپرده های خرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت از مهمترین مأموریتهای صندوق کارآفرینی امید است.

وی مهمترین رویکرد  و اولویت این صندوق در سال جاری را حمایت از تولید با نگاه به بازار مصرف بیان کرد وگفت: تسهیلات این صندوق در بخش های کشاورزی، دامپروری، کارآفرینی، صنعت ومعدن، بوم گردی و صنایع دستی برای اشتغال جویندگان کار  بر حسب نیازسنجی و اولویت بندی پرداخت خواهد شد.

نگاه ویژه به روستاها برای ایجاد کسب وکارهای کوچک از مهمترین رویکردهای صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد نگاه ویژه به روستاها برای ایجاد کسب وکارهای کوچک را از دیگر رویکردهای این صندوق در سال جاری بیان کرد وگفت: این نگاه علاوه بر اینکه مانع مهاجرت روستاییان به شهرها می شود موجب اشتغال پایدار و رونق تولید در روستاها خواهد شد.

حسن پور افزود : در همین راستا با انعقاد تفاهم نامه با دفتر توسعه روستایی، کار ظرفیت شناسی ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در نخستین مرحله در دستور کار قرار گرفته است.

وی هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولیدات استانی و تولیدات بازار محور ذکر کرد وگفت: پیش بینی می شود یکهزارو ۲۰۰ فرصت شغلی در این راستا در روستاها اجرا شود.

حسن پور افزود: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت از تولیدات استانی و اشتغالزایی در روستاها نیز تفاهم نامه ای منعقد می شود .

پرداخت ۳۶۲۸ فقره تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۰۷ میلیارد ریال

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های این صندوق در سال ۹۵ اشاره کرد وگفت: در مجموع در سال گذشته ۳۶۲۸ فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۴۰۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

ارسلان حسن پور اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد ۸۴ فقره وام به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه امروز اشتغال یکی از مهم ترین دغدغه های دولت، جوانان و خانواده ها است، بیان کرد: یکی از سیاست های دولت در خصوص ساماندهی امور جوانان اعطای تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال است.

پرداخت ۶۷۹ فقره وام خود اشتغالی در سال ۹۵

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در سال ۹۴  تعداد ۵۷۱  فقره وام  خود اشتغالی با مبلغ ۱۱۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال  به متقاضیان پرداخت شد، عنوان کرد: در سال ۹۵ تعداد ۶۷۹ فقره وام به مبلغ ۱۴۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال در استان پرداخت شد.

وی افزود: در مجموع در دولت تدبیر و امید تعداد ۱۹۴ فقره وام مشاغل خانگی به مبلغ ۹ میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال و تعداد ۲ هزار و ۵۷۴ فقره وام خوداشتغالی به مبلغ ۴۴۳ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال در استان پردخت شد.

حسن پور با بیان اینکه  تعداد ۱۵۸ فقره وام کارفرمایی در استان به مبلغ ۶۸ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال در استان پرداخت شد، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تعداد ۳۰۳ فقره وام به مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در استان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات به  ۳۸ تعاونی با اعتباری بالغ بر  مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در دولت تدبیر وامید

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعاونی ها در رونق اقتصادی جامعه نقش مهم و بی بدیلی دارند، گفت: تعاونی ها نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و صندوق کارآفرینی امید نیز در این راستا به حمایت از متولیان این حوزه پرداخته است.

حسن پور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ به تعداد ۱۲ تعاونی مبلغ ۷ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات از سوی صندوق امید پرداخت شد، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید به تعداد ۳۸ تعاونی مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال وام پرداخت شد.

وی با بیان اینکه درجهان امروز، حمل و نقل از جمله بخش های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است، اظهار داشت: حمل ونقل در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقش موثری دارد.

پرداخت ۷۸ فقره تسهیلات در استان جهت توسعه شبکه حمل و نقل برای اولین بار در دولت یازدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه در سال۹۳  برای اولین بار تعداد ۵۴  وام جهت توسعه شبکه حمل و نقل به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال در استان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد، بیان کرد: در دولت یازدهم در کل تعداد ۷۸ فقره وام به مبلغ  ۱۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال  تسهیلات جهت توسعه شبکه حمل و نقل پرداخت شده است.

حسن پور با بیان اینکه  در سال ۹۴ به تعداد ۲۲۷  پشتیبان و زیرمجموعه مبلغ  ۲۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال  تسهیلات از سوی صندوق امید پرداخت شد، ابراز کرد:  در دولت تدبیر و امید به تعداد ۳۷۲ مورد ۵۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال  تسهیلات پرداخت شد.

پرداخت ۲ هزار و ۲۰۱ فقره وام تسهیلات ازدواج در دولت یازدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد  با تاکید بر اینکه مهم ترین مشکل ازدواج جوانان دغدغه مالی است، عنوان کرد: باید فرهنگ ازدواج ساده و آسان در جامعه نهادینه شود تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

حسن پور  تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۳۲۴ فقره و در مجموع در دولت یازدهم ۲ هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات ازدواج  به مبلغ ۸۹ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال در استان پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بدون شک تشکیل صندوق‌های اعتباری و(خرد) در این استان نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفیت زندگی ، افزایش درآمدهای خانوارهای کم درآمد و نیز توانمند سازی جامعه محلی و روستایی دارد.

پرداخت ۹ فقره وام به صندوق های خرد محلی برای اولین بار در استان توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تا پیش از سال ۹۵ حتی یک فقره وام در حوزه صندوق های خرد محلی در استان پرداخت نشده بود، اظهار داشت:  برای اولین بار در سال ۹۵ تعداد ۹ فقره وام به مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در استان توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.

حسن پور با بیان اینکه از محل سایر سرفصل ها  در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ فقره تسهیلات به مبلغ۱۳۳ میلیارد و ۶ میلیون ریال در استان پرداخت شد، اظهار داشت: در دولت یازدهم تعداد ۶ هزار و ۳۶ فقره به مبلغ ۳۹۱ میلیارد و ۴۷ میلیون ریال تسهیلات در حوزه سایر سرفصل ها در استان پرداخت شد.

پرداخت ۱۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط صندوق کارآفرینی امید در دولت یازدهم

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۶۲۸ فقره وام به مبلغ ۴۰۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال در استان پرداخت شد، افزود: در دولت یازدهم تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۵ فقره وام به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان در استان پرداخت شد.

حسن پور در پایان سخنانشان  ،حمایت استاندار فرهیخته استان ، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاههای مرتبط با موضوع اشتغال را در ارائه خدمات این صندوق به مردم را یاداور شد وگفت: لازم می دانم از همکاری وتعامل  خوب همه مدیران دستگاههای اجرایی استان و در راس آن استاندار خدوم ودلسوز استان جناب آقای دکتر خادمی که همیشه حامی ویاریگر مجموعه مدیریتی صندوق کارآفرینی امید در استان بوده اند صمیمانه تشکر وقدردانی نمایم.

برنامه ریزی اصولی ، شناسایی پتانسیلها وظرفیتها و بسیج منابع وامکانات گامی در جهت تولید واشتغال پایدار

وی اظهار امیدواری کرد در سال ۹۶ که سال اقتصاد ومقاومتی، تولید واشتغال نامگذاری شده است با برنامه ریزی اصولی ومدون ، شناسایی پتانسیلها وظرفیتها و بسیج منابع وامکانات در جهت تولید واشتغال پایدار بیش از هر زمان دیگری شاهد توسعه وآبادانی این دیار پرگهر در اقصی نقاط ایران عزیز واین استان زیبا وچهار فصل باشیم.

افتتاح سفره خانه سنتی نگین سلامت با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

با حضور مهندس محنایی معاون پشتیبانی و توسعه  منابع انسانی  استانداری  ومدیران دسنگاههای اجرایی ،سفره خانه سنتی نگین سلامت  در شهرستان بویراحمد که با  تسهیلات صندوق کارآفرینی امید تجهیز شده بود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلو.یه وبویراحمد گفت : برای راه اندازی این سفره خانه سنتی  اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است که یک میلیارد ریال آن توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.ارسلان حسن پور اشتغالزایی این طرح را ۴ نفر عنوان کرد

بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم دیرکرد تسهیلان صندوق کارآفرینی امید

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد  از بخشودگی ۱۰۰درصدی جرائم دیرکرد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان تا پایان اردیبهشت امسال خبر داد.

ارسلان حسن پور با بیان این مطلب گفت: کسانی که در سالهای گذشته از صندوق کارآفرینی امید  تسهیلات گرفته اند وبنا به هر دلیلی اقساط آنها به عقب اقتاده و جریمه دیرکرد به آنها تعلق گرفته می توانند از فرصت بوجود آمده برای بروز کردن تسهیلات خویش استفاده  نمایند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت بخشودگی جرائم دیرکرد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعیین شده است گفت:  برای کسانی که قادر به پرداخت تسهیلات خود نیستند این صندوق تسهیلات قرض الحسنه  جایگزین با سود ۴ درصد برای آنها پیش بینی کرده است که متقاضیان می توانند از فرصت بوجود آمده نهایت استفاده را ببرند وتسهیلات خویش را بروز رسانی نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی