تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آوریل 2017 - 23:32
کد خبر : 6820

امنیت شغلی برای قشر کارگر بوده همواره موردتوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

امنیت شغلی برای قشر کارگر بوده  همواره  موردتوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

صابرمظاهری تصریح کرد که در دولت تدبیر وامید نه‌تنها به مساله افزایش حقوق کارگران بلکه توجه به توسعه امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی این قشر پرتلاش توجه ویژه‌ای شده است.

آفتاب دنا : آیین تجلیل از کارگران نمونه  استان کهگیلویه و بویراحمد   به همت اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان  وبا حضور مسئولان استانی در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد

img_20170107_120120در این آیین  افزایش ۱۴،۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری را یادآور شد و افزود: امنیت شغلی مهمترین مساله برای قشر کارگر بوده و این مهم موردتوجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

صابرمظاهری تصریح کرد که در دولت تدبیر وامید نه‌تنها به مساله افزایش حقوق کارگران بلکه توجه به توسعه امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی این قشر پرتلاش توجه ویژه‌ای شده است.

به گفته وی حقوق کارگران از ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار ریال در سال ۹۱ به ۹ میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد که کسب ۲ عنوان دومی و سومی از سوی تیم قاریان کارگر در مسابقات ویژه هفته کار و کارگر امسال که در قم برگزار شد بیانگر توجه به مسائل فرهنگی و دینی این قشر است.

مظاهری توسعه فضاهای ورزشی و افزایش مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارگران دانست و تصریح کرد که سال گذشته چهار هزار نفر در مسابقات ورزشی کارگران این استان شرکت کردند.

وجود نیروی کار ماهر بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی هر جامعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که افزایش حقوق کارگران، بیش از نرخ تورم ناشی از توجه ویژه دولت به نقش این قشر در تولید و اقتصاد پایدار و ضرورت رفاه آنان است.

مجید محنایی اظهار داشت: به‌رغم تمامی تنگناهای اقتصادی، دولت همواره در سه سال گذشته حقوق کارگران را با هدف کمک به معیشت این قشر زحمتکش بیشتر از تورم افزایش داد.

وی توانمندسازی کارگران از سوی متصدیان امر اشتغال، مراکز آموزشی و خانه کارگر را یک مساله راهبردی برای حفظ تولید و اشتغال پایدار دانست و افزود: وجود نیروی کار ماهر بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی هر جامعه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز توجه به تولید محصولات باکیفیت را یکی از مهمترین مسائل اقتصاد مقاومتی و درون‌زا برشمرد.

حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی صدر تصریح کرد که باید برای خوداتکایی اقتصادی با تربیت نیروی انسانی کار ماهر و تولید اجناس مرغوب داخلی بیش از پیش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کرد.

وی جنگ اقتصادی را یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه زدن به آرمان‌های معنوی و ارزشی نظام اسلامی دانست و افزود: برای مبارزه با این دسیسه دشمن باید همه امکانات بخش‌ها برای توسعه اقتصادی کشور بسیج شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۳۵ پایگاه بسیج کارگری در واحدهای تولیدی این استان خبر داد و گفت: پایگاه بسیج کارگری در واحدهای تولیدی از نقش ممتازی در جهت تقویت فرهنگ دینی و فرهنگ کار برخوردارند.

سرهنگ جهان شجاعی فر بیان کرد که کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال پایدار یک رسالت بین بخشی بوده و سپاه فتح در این عرصه اقدام‌های ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

وی حمایت از فعالیت مؤثر بسیجیان کارگر در عرصه جبهه اقتصادی را یک رسالت مهم بسیج دانست.

رئیس خانه کارگر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد که بیش از ۱۴ هزار نفر در سه خانه کارگر یاسوج، دهدشت و گچساران عضو هستند و ماهانه به ۲ هزار نفر از اعضا آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

علیرضا جنتی توجه ویژه دولت به رفع دغدغه‌های معیشتی کارگران و افزایش امکانات رفاهی این قشر را ستودنی دانست.

وی تصریح کرد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از میان اعضای خانه کارگر برگزیده شد و برای اولین بار در کهکیلویه و بویراحمد استاندار مشاور کار و کارگر انتخاب کرد که این امر بیانگر نگاه متفاوت این دولت نسبت به سایر دولت‌ها به مساله کار و کارگر بوده است.

وی اظهار کرد که یکی از مهمترین مشکلات قشر کارگر وجود قراردادهای موقت کار است که این مساله باید به شکلی برای رفع نگرانی جامعه کارگری برطرف شود.

جنتی گفت: اینکه تراز صادرات کشور مثبت شده و رشد منفی اقتصادی به بالای هفت درصد رسیده بیانگر تلاش نیروی کار است و باید برای تقویت این بخش بیش از پیش سرمایه گذاری شود.

در این آیین از ۳۰ کارگر نمونه و بسیجی به مناسبت هفت کار و کارگر و یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر تجلیل شدند.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۱۳ هزار نفر جمعی دارد که بیش از ۱۴ هزار نفر از آنان در سه خانه کارگر یاسوج، دهدشت و گچساران عضو هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی