تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آوریل 2017 - 10:19
کد خبر : 6793

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برای تمام رده های سنی در کهگیلویه وبویراحمد

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی  برای تمام رده های سنی در کهگیلویه وبویراحمد

یاسر رحیمیان با اعلام این خبر گفت: هفتمین جشنواره رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی ،گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتابهای مرتبط با ایشان در سطح استان برگزار می شود.

photo_۲۰۱۷-۰۴-۲۲_۲۲-۴۰-۳۲آفتاب دنا:سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگاران از آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبرداد.

یاسر رحیمیان با اعلام این خبر گفت: هفتمین جشنواره رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی ،گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتابهای مرتبط با ایشان در سطح استان برگزار می شود.

شش عنوان کتاب منبع جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی برای تمام رده های سنی پیش بینی شده است گفت: شش عنوان کتاب نیز جهت منبع این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رحیمیان در تشریح کتب معرفی شده جهت جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: کتاب ۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه ها ویژه رده سنی ۴ تا ۱۱ سال ،کتاب ماه غریب من ویژه نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سالگی ، کتابهای مهارتهای زندگی در سیره رضوی، امام رضا (ع) وزندگی ، بانوی ملکوت و چلچراغ  ویژه رده های سنی جوانان و بزرگسالان از ۱۸ سال به بالا جهت هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیش بینی شده است.

وی گفت: در این دوره از مسابقه کتابخوانی با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه (س) و احمد بن موسی (ع) و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا (ع)، کتاب های ‘زندگی به سبک خورشید’ نویسنده مهدی غلامعلی، ‘مهارت‌های زندگی در سیره رضوی’ نویسنده محمدرضا شرفی، ‘بانوی ملکوت’ نویسنده آیت‌الله علی کرمی ‌جهرمی و چلچراغ نویسنده جلیل عرفان‌منش با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

وی افزود: علاقمندان برای دریافت کتاب‌های مسابقه می‌توانند (به صورت امانی) به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور

برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش مکتوب واینترنتی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان با اشاره اینکه این جشنواره در دو بخش مکتوب واینترنتی  با مراجعه به سایت شمس طوس برگزار می شود گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند جهت تهیه کتب معرفی شده  به کتابخانه های عمومی در سراسر استان  و یا آدرس www.iranpl.ir به صورت فایل (pdf) مراجعه نمایند.

رحیمیان گفت: افراد جهت مشارکت به صورت اینترنتی می توانند به سایت www.shamstoos.ir  مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، حمایت از طبیعت و در راستای تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی، برای شرکت‌کنندگانی که با روش الکترونیکی پاسخ سؤالات را می‌دهند امتیاز کامل و امکان شرکت در قرعه‌کشی در نظر گرفته خواهد شد.

استقبال خوب مردم فرهنگ‌دوست استان از جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان ،استقبال خوب مردم فرهنگ‌دوست استان کهگیلویه وبویراحمد در سال گذشته از این جشنواره را ستودنی توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزیهای انجام شده و علاقمندی وعشق مردم استان به اهل بیت (ع)  و وجود حرم حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در استان شاهد شرکت گسترده مردم در جشنواره رضوی باشیم.

امکان شرکت به صورت خانوادگی

درجشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: یکی از ویژگی‌های جشنواره کتابخوانی رضوی ، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه‌مندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز این کتب را  تهیه و با تکمیل پاسخنامه‌های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

یکم تیرماه آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره کتابخوانی رضوی

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: مهلت ارسال آثار و پرسشنامه های تکمیل شده به کتابخانه های عمومی یکم تیرماه ۱۳۹۶ خواهد بود و داوری آثار نیز در تاریخ ۲۰ تیرماه انجام گرفته و و آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره نیز همزمان با دهه کرامت سال جاری برگزار خواهد شد

رحیمیان خاطرنشان کرد: در آیین اختتامیه به برگزیدگان علاوه بر لوح‌ سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی اهدا خواهد شد.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان یاداور شد:  شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی در این جشنواره میسر است و افراد جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند تا یکم تیرماه به کتابخانه های عمومی در سراسر استان مراجعه نمایند.

وی  همکاری دستگاههای فرهنگی را در توسعه فرهنگ کتابخوانی مهم دانست و  ابراز امیدواری کرد فرهنگ مطالعه به عنوان یکی از حلقه‌های گمشدۀ توسعۀ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه ترویج و گسترش یابد.

سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی استان همچنین با اشاره به اهمیت مطالعه در توسعه کشور گفت : تاثیر مطالعه نه در آمار بلکه باید در بهبود رفتارهای اجتماعی و پیشرفت جامعه احساس شود.

گفتنی است :پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) از سوم تا سیزدهم مرداد سال آینده در ۳۱ استان و ۷۷ کشور جهان همزمان با مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی