تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فوریه 2017 - 13:31
کد خبر : 6711

تجهیز ادارات ثبت احوال استان به پیشرفته ترین امکانات چاپ شناسنامه

تجهیز ادارات ثبت احوال استان به پیشرفته ترین امکانات چاپ شناسنامه

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تمام ادارات ثبت احوال در سطح استان مجهز به سیستم رایانه و چاپگر صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسال شدند.

1395120812222458610113774

نسیم دنا : مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده تمام ادارات ثبت احوال در سطح استان مجهز به سیستم رایانه و چاپگر صدور شناسنامه مکانیزه بزرگسال شدند.

سید محمدعلی تقوی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اظهار داشت: عدم آسیب ‌پذیری در مقابل تهدیدات دشمن و مصون‌سازی زیرساخت‌های ملی از جمله رهنمودهای ایشان است که باید در جامعه پیاده شود. در راستای تحقق شعار سال ۱۰ دستگاه چاپگر جدید و پیشرفته تولید ملی برای چاپ شناسنامه در استان خریداری  شد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد کاهش هزینه، افزایش سرعت، کیفیت و امنیت را از مزایای این دستگاه‌های جدید برشمرد و عنوان کرد: با استفاده از این دستگاه‌ها هزینه چاپ ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

تقوی افزود: با استفاده از این چاپگر ظرفیت شناسنامه در طول سال به سه برابر افزایش پیدا می‌کند به صورتی که در صورت تامین شناسنامه سفید از طریق سازمان تا پایان سال آینده امکان تعویض شناسنامه‌های طرح قدیم دستنویس به شناسنامه مکانیزه در استان وجود دارد.

کنترل و نظارت بر مراحل چاپ شناسنامه و سطح امنیتی بالا

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به مزایای مهم چاپگر های  پیشرفته صدور شناسنامه اشاره کرد وگفت: سطح امنیتی این چاپگرها در حدی بالا است که امکان سوءاستفاده و چاپ شناسنامه جعلی با استفاده از این چاپگرها به صفر رسیده و در این صورت در مرکز استان می‌توانیم کنترل و نظارت مستقیمی بر مراحل چاپ داشته باشیم.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ماندگاری جوهر این چاپگرها در مقابل آب و نور آفتاب را از دیگر مزایای آنها برشمرد و گفت: در این صورت به نوشته‌های این دستگاه در طول سال‌ها آسیبی وارد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: افزایش ضریب امنیتی اسناد هویتی، طرح شناسنامه و کارت ملی هوشمند، تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و تاکید بر اهمیت آن و ایفای نقش اساسی در اعطاء هدفمندسازی یارانه‌ها و تلاش در راستای ارتقای سطح مهندسی نام از دستاوردهای ثبت احوال نوین است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد در ادامه  یکی از طرح‌های مهم ثبت ‌احوال را نصب و راه‌اندازی سخت‌افزار و نرم‌افزار صدور شناسنامه مکانیزه افراد بالای ۱۵ سال در ادارات ثبت احوال عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای استقرار سازمان الکترونیک و هم چنین مکانیزه شدن خدمات ثبت احوال به علت وجود نقصان در شناسنامه‌های فعلی از قبیل امکان جعل ،شبیه‌سازی، تغییر عکس، الحاق عکس غیر یا حذف عکس و تغییر مندرجات شناسنامه صورت گرفته است.

کارت هوشمند ملی موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها وکاهش بسیاری از هزینه‌های می شود

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد کارت هوشمند ملّی  را به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی دانست  وگفت: کارت هوشمند ملی می‌تواند موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت داشته باشد.

وی تصریح کرد: کارت هوشمند می‌تواند جایگزین تمام کارت‌های موجود در دست مردم شده به گونه‌ای که ارائه تمام خدمات الکترونیکی به وسیله این کارت هوشمند مقدور است.

تقوی  یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریتی را  آمار و اطلاعات جمعیتی  عنوان کرد وگفت: هر برنامه‌ای که بدون در نظر گرفتن آمار و اطلاعات جمعیتی جامعه هدف تبیین شده باشد غیر قابل اعتماد و نامعتبر است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: مرزهای هویتی و تابعیتی افراد همانند مرزهای جغرافیایی مهم و برای کشور نقش حیاتی دارد که تاکنون پاسداران مرزهای هویتی با تمام تلاش و به صورت شبانه‌روزی ضمن خدمات‌رسانی به دورترین  مناطق روستایی و عشایری استان از اسناد هویتی مردم به خوبی محافظت و نگهداری کرده‌اند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی