تاریخ انتشار : دوشنبه 20 فوریه 2017 - 19:45
کد خبر : 6708

شهر یاسوج در مسیر توسعه عمران شهری

شهر یاسوج در مسیر توسعه عمران شهری

دکتر محمد علی جاوید در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیتهای شهرداری یاسوج گفت : ۱۰۰ طرح عمران شهری و خدماتی در بخش‌های گوناگون در سطح شهر و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا بالای ۹۰ درصد در حال اجراست که تمامی این طرح‌ها ظرف سال جاری تا شهریور سال آینده به بهره برداری می‌رسند

zzzzz00000اشاره:

نسیم دنا : شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از شهرهای در حال توسعه است که به دلیل مواهب ارزشمند الهی ظرفیتها وپتانسیلهای خوبی برای رشد وتوسعه در ابعاد گوناگون دارد.شهردار خدوم وپرتلاش شهر یاسوج با مدیریت جهادی ونگاه علمی وتخصصی توسعه عمران شهری برای ایجاد زیرساختهای اساسی را در اولویت برنامه های خویش قرار داده است که این اقدامات ارزشمند چشم انداز روشنی را برای آینده نوید می دهد.

دکترمحمدعلی جاوید شهردار فهیم ودانای شهر یاسوج با برنامه ریزی اصولی ومدبرانه وحاکم کردن نظم وشفافیت در بدنه شهرداری عزم خود را برای خدمت رسانی بهتر به مردم جزم کرده است که بدون شک همکاری وهمیاری مسئولان استانی می تواند به توسعه عمران شهری در این شهر نوپا شتاب بیشتری ببخشد. دربهمن ماه امسال و در دهه مبارک فجر پروژه های مختلفی توسط شهرداری یاسوج افتتاح ویا کلنگ زنی شد که جهت تنویر افکار عمومی خبرنگار نسیم دنا گزارشی از این فعالیتها تهیه نموده که از از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

اجرای ۱۰۰ طرح عمران شهری در یاسوج

. دکتر محمد علی جاوید با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۰ طرح در حوزه عمرانی، پارک‌ها و خدمات شهری از دهه فجر امسال آغاز شد، گفت: وضعیت ساخت پارک‌ها و سرویس‌های بهداشتی در شهر یاسوج ظرف یک سال گذشته ۲ برابر میانگین سال‌های قبل شده است.شهردار یاسوج تصریح کرد که با توجه به افزایش زیرساخت‌ها و ساخت پارک‌های جدید، کمترین مشکل و نگرانی برای ورود گردشگر به شهر یاسوج وجود ندارد.

جاوید با بیان اینکه هم اینک میانگین فضای سبز موجود در شهر یاسوج حدود ۴۵۰ هزار مترمربع است، گفت: افزون بر ۶۰ هکتار پارک و فضای سبز در شهر یاسوج نیز در حال اجرا و آماده بهره برداری است.

ضابطه‌مند شدن وصول عوارض در شهرداری یاسوج

شهردار یاسوج از ضابطه‌مند شدن وصول عوارض خبر داد و گفت: با ضابطه‌مند شدن وصول عوارض از بسیاری مشکلات، دوگانگی و فساد در شهرداری جلوگیری شده است.وی افزود: این ضابطه‌مندی دغدغه مدیران شهری در پاسخگویی مطلوب به شهروندان را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه عمده برنامه های شهرداری یاسوح در راستای فرهنگ سازی است، ادامه داد: شهرداری یاسوج در تمامی مناسبت ها و برنامه ها فعال بوده و کارهای فرهنگی را به خوبی انجام می دهد.جاوید با اشاره به اینکه شهرداری یاسوج به حوزه ورزش نیز توجه خاصی دارد، گفت: خوشبختانه استارت این کار در پارک ولایت شهر یاسوح زده شده و هر صبح ورزش همگانی با وجود تمامی تجهیزات در حال انجام دادن است.

برون سپاری خدمات شهری

شهردار یاسوج بحث برون سپاری خدمات شهرداری را یکی از مهمترین طرح ها ی شهرداری در جهت رفاه حال شهروندان نام برد، تصریح کرد: بیش از ۵۹ هزار ساعت کاری روی این طرح کار شده است که با افتتاح این طرح دیگر مردم نیاز نیست برای کارهای خدماتی اعم از عوارضات، پروانه ساختمانی به شهر داری مراجعه کنند و تمامی کارها به صورت الکترونیکی در دفاتر پیشخوان دولت انجام می شود. جاویدی با اشاره به اینکه دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات سخت و افزاری و نرم افزاری برای این طرح خریداری شده است، تاکید کرد: این طرح در ۱۸ ماه گذشته مورد مورد برنامه ریزی قرار گرفت و در این رابطه نیز بیش از ۱۶ هزار پرونده در سامانه طرح برون سپاری خدمات شهری ثبت شده است. وی با بیان اینکه این طرح در عمده کلان شهرها اجرایی شده است، ادامه داد: خوشبختانه این طرح جواب دهی خوبی داشته است و امیدواریم با افتتاح این طرح خیلی از مشکلات مردم رفع شود.

احداث بازارچه سنتی و گردشگری یاسوج

شهردار یاسوج احداث بازارچه سنتی و گردشگری را از دیگر طرح های شهرداری در در دهه فجر امسال نام برد و گفت: این طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای ساماندهی جمعه بازار و بازار روز شهر یاسوج کلنگ زنی شد که تمامی شهروندان می توانند عمده دستاورد های خودشان را در حوزه های مختلف در این بازارچه به فروش برسانند.

احداث کمربندی از پارک غدیر به سمت امامزاده مختار

شهردار یاسوج احداث جاده کمربندی هفت کیلومتری پارک غدیر تا امامزاده مختار یاسوج را از دیگر طرح های کلنگ زنی شده در دهه فجر با حضور معاون رئیس جمهور عنوان کرد و یادآور شد: با بهره برداری از این طرح بیش از ۷۰ هکتار فضای سبز به سرانه فضای یاسوج اضافه شده و در فاز دوم این پارک نیز دهکده ورزشی ساخته می شود.جاوید افزود: این طرح تا قبل از نیمه اول سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

ساحل رودخانه بشار همانند زاینده‌رود در خدمت شهر و زیبایی آن خواهد بود.

دکتر جاوید گفت: کار احداث جاده کمربندی پارک غدیر تا امامزاده مختار یاسوج با تکیه بر حمایت‌های بی‌شائبه رئیس کل دادگستری و دادستان استان انجام گرفت و با همین پشت‌گرمی آن را تا انتها ادامه می‌دهیم.

وی افزود: با کاری که انجام می‌شود کمک بزرگی به حفظ حریم و بستر رود بشار می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند به بستر آن تعرض کند و همانند زاینده‌رود در اصفهان این رود تنها در خدمت شهر و زیبایی آن خواهد بود.

کمک های دولت به شهرداری نسبت به چهار سال گذشته قابل قیاس نیست

وی با بیان اینکه کمک های دولت نسبت به چهار سال گذشته قابل قیاس نیست، افزود: با وجود تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت و رکود، سازمان شهرداری ها در سال گذشته دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال جاری دو میلیارد تومان به شهرداری یاسوج کمک شده است.

شهرداری یاسوج به اعتبارات ماده ۱۸۰ استانی نیز اشاره داشت و تاکید کرد: در سال ۹۳، ۹۴ و ۹۵ یک ریال به شهرداری یاسوج اعتبار از این ماده اختصاص پیدا نکرد و تنها یک میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به شهرداری اختصاص داده شد که این مورد جوابگوی پروژه های شهر یاسوج نیست.

از روند احداث پل سوم بشار گله مند هستیم

شهردار یاسوج با بیان اینکه پل سوم بشار یاسوج عمر مفید خود را از دست داده است، تاکید کرد: ما از روند احداث پل سوم بشار گله مند هستیم چرا که ۱۰ سال از کلنگ زنی این پل گذشته اما هنوز به بهره برداری نرسیده است و می توان گفت عمر مفید خود را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این پل در راستای کاهش ترافیک شهر یاسوج کلنگ زنی شد، افزود: از اداره راه و شهرسازی، استاندار و نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود برای بهره برداری از این پل اعتبار ویژه ای اختصتص دهند.

پیشرفت ۶۵ درصدی پل چهارم بشار

جاوید پل چهارم بشار شهر یاسوج را از طرح های در دست اجرای این شهرداری عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.

جاوید ابراز داشت: تاکنون ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و حدود ۱۳ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری یاسوج برای این طرح هزینه شده است.

وی بحث سرمایه گذاری شهرداری یاسوج را از اهداف این سازمان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه شهرداری در چند سال اخیر به جد وارد این مقوله شده که مشارکت در احداث مجتمع تجاری تامین اجتماعی و سازمان اقتصادی کوثر از مهمترین این سرمایه گذاری است که با احداث آن ۱۸ هزار متر مربع پارکینگ به شهر یاسوج اضافه می شود و شاهد تحول عظیمی در این حوزه خواهیم بود.شهردار یاسوج پروژه پارک جنگلی و گسترش آن در حوزه گردشگری را از دیگر طرح های حوزه سرمایه گذاری نام برد.

اجرای طرح‌های توسعه شهری یاسوج نیازمند ۹۹۶ میلیارد ریال اعتبار است

شهردار یاسوج در ادامه گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری این شهر در سال ۹۶ نیازمند ۹۹۶ میلیارد ریال است که لایحه آن تدوین و تقدیم شورای اسلامی شده است.

محمد علی جاوید اظهار داشت: بودجه پیشنهادی شهرداری یاسوج در مقایسه با سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲ درصد افزایش دارد.وی ابراز داشت: ۶۴ درصد از بودجه سال ۹۶ شهرداری یاسوج به بخش عمرانی و بقیه به امور جاری اختصاص یافته است.شهردار یاسوج گفت: طبق دستورالعمل و بخشنامه ابلاغی کلیات این لایحه در فصل‌های مختلف حوزه شهری تدوین شده است.

وی تصریح کرد: هم چنین در تنظیم بودجه سال ۹۶ به وضعیت عمومی شهر یاسوج و آینده نگری در خصوص وضعیت ساخت و سازها توجه ویژه‌ای شده است.

شهردار یاسوج گفت: مهمترین رویکرد بودجه سال ۹۶ شهرداری یاسوج توجه به عدالت محوری، نگاه توسعه ای به مناطق کمتر توسعه یافته، اتمام طرح‌های نیمه تمام و اختصاص بودجه به مناطق حاشیه ای است.

شهر یاسوج تا شهریور ماه ۹۶ صاحب دهکده ورزشی می شود

دکتر جاوید در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرداری نزدیک به هفت هکتار زمین را در مجاورت جاده احداثی بلکو به روستای مختار برای ساخت یک مجموعه بزرگ تفریحی و ورزشی اختصاص داده است. شهردار یاسوج تاکید کرد که طرح ساخت این مجموعه تفریحی و ورزشی تا پایان سال جاری به شورای اسلامی شهر ارائه می شود که پس از مصوب کردن شورا، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

جاوید افزود که افزون بر ۳۸ هزار متر مربع از این دهکده به فضای ورزشی اختصاص داده می شود .وی تاکید کرد که در این دهکده ورزشی زمین فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، پیست دومیدانی و دوچرخه سواری برای استفاده شهروندان ایجاد خواهد شد.

نبود طرح جامع شهری در یاسوج نگران‌کننده است

شهردار یاسوج نبود طرح جامع شهری در شهر یاسوج را نگران‌کننده دانست و افزود: نبود این طرح باعث شده تا شهر یاسوج بی‌قواره توسعه یابد و مشکلاتی برای مدیریت شهری ایجاد شود.

جاوید اظهار داشت: بزرگترین معضل شهری یاسوج نبود طرح جامع شهری است که حوزه شهری را با مشکلاتی رو به رو کرده است.شهردار گفت: به دلیل نبود طرح جامع شهری نابسامانی‌هایی در ساخت و سازهای مناطق حاشیه‌ای نظیر اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف‌آباد و تل خسرو گزارش شده است.وی افزود: الحاق این مناطق به شهر یاسوج مشکلات عدیده‌ای در زمینه ترافیک، خدمات شهری، زیربنایی و معابر برای مدیریت شهری به وجود آورده است.

پرداخت ماهیانه دو میلیارد تومان حقوق در شهرداری

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج ماهیانه دو میلیارد تومان حقوق نیروی انسانی خود را پرداخت می کند، گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد خصوصی و غیر دولتی است که تمامی حقوق پرسنل خود را از طریق درآمد های شهرداری پرداخت می کند.

مطالبه ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری از ادارات استان

جاوید با بیان اینکه شهرداری یاسوج ۱۰۰ میلیارد تومان از سازمان ها و ادارات مطالبه دارد، یادآور شد: متاسفانه این ادارات مطالبات خودشان را پرداخت نمی کنند که انتظار داریم مسئولان در ایین رابطه همکاری بیشتری با شهر داری داشته باشند.

آغاز عملیات اجرایی دو پروژه مهم شهرداری یاسوج با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور

عملیات اجرایی کمربندی شرق به غرب یاسوج در حاشیه رودخانه بشار و بزرگترین بازار سنتی ، محلی و گردشگری کشور در یاسوج در دهه فجر امسال با حضور دکتر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد شد.

کلنگ زنی  عملیات اجرایی بزرگترین بازار سنتی ، محلی و گردشگری کشور در یاسوج

شهردار یاسوج در مراسم کلنگ زنی عملیات اجرایی بزرگترین بازار سنتی ، محلی و گردشگری کشور در یاسوج گفت : ایجاد بازار سنتی حرکتی در راستای تامین حقوق شهروندی ، ارتقاء شاخص های گردشگری وتوریستی است .دکتر محمد علی جاوید افزود : ساخت این بازار به شهر یاسوج هویت گردشگری وتوریستی می دهد ومحلی برای ارایه صنایع دستی و تولیدات هنرمندان استانی است .وی اظهار داشت : ساماندهی جمعه بازار وبازارهای روز که به هویت شهریاسوج خدشه وارد می کنند از جمله اهدافی که در این پروژه دنبال می شود .

وی بیان کرد : برای این پروژه بخش خصوصی مشارکت کرده و شهرداری یاسوج از این پروژه حمایت و پشتیبانی می کند .جاوید تصریح کرد : جمعه بازارفاقد ایمنی ، فاقدهویت ، استاندارد شهرسازی وپروانه کسب و پیشه بوده که با ساماندهی آن تحولی در ساختار اقتصادی فعالان صنوف مختلف ایجاد خواهد شد .

وی افزود: برای این بازار در زمینی به وسعت دوهکتار با مشارکت بخش خصوصی ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود .

شهردار با بیان اینکه ایجاد بازار مذکور با هدف ساماندهی جمعه بازار و بازارهای محلی پراکنده در سطح شهر می باشدخاطرنشان کرد : دراین بازار مایحتاج روزانه شهروندان محصولات تولیدی کشاورزان ، تولیدکنندگان صنوف مختلف وغیره عرضه می شود .

جاوید تصریح کرد : بازار بزرگ محلی ، سنتی و گردشگری یاسوج در راستای اقتصاد مقاومتی و،اقدام وعمل وکاربردی کردن شعار یاسوج مناسب برای گردشگری مستعدبرای سرمایه احداث‌می شود.

دولت از پروژه هایی که به زیبایی شهر کمک کند پشتیبانی می کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت : اشتغال پایدار محور توسعه استان بوده که در این پروژه دنبال می شود .دکتر موسی خادمی با تقدیر از سرمایه گذاری دراین پروژه افزود : دولت و استانداری از پروژه هایی که به اشتغال ، زیبایی شهر وحقوق شهروندی بیانجامد پشتیبانی می کند.وی با اشاره به اینکه جمعه بازار فاقد ایمنی وهویت اسلامی و شهروندی است تصریح کرد : اجازه نخواهیم در پروژه بازار بزرگ گردشگری حقوق شهروندان پایمال شود .

حرکت رو به جلو شهرداری یاسوج درساخت بازار سنتی به الگویی در کشور تبدیل شود .

معاون پارلمانی رییس جمهور هم گفت : بازار بزرگ گردشگری وسنتی یاسوج با نگاه معماری وایرانی اسلامی به الگویی درکشور تبدیل خواهد شد .حسینعلی امیری افزود : این بازار به اشتغال جوانان مورد تایید وتاکید دولت کمک می کند .وی اظهار داشت : حرکت رو به جلو شهرداری یاسوج وهمدلی استانداری درساخت این بازار باید به الگویی در کشور تبدیل شود .

آغاز عملیات کمربندی شرق به غرب شهر یاسوج در حاشیه رودخانه بشار

شهردار یاسوج در آیین عملیات اجرایی کمربندی شرق به غرب یاسوج در حاشیه رودخانه بشار با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز گفت: طول این کمربندی هفت کیلومتر بوده و محل اجرای آن نیز حدفاصل پارک غدیر تا پل امامزاده مختار است.

محمدعلی جاوید اظهار داشت: اعتبار این طرح ۵۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال از محل منابع داخلی شهرداری یاسوج است.

وی افزود که این کمربندی شرق و غرب شهر یاسوج را در حاشیه رودخانه بشار به یکدیگر متصل می‌کند.

جاوید بیان کرد: مجری این طرح معاونت عمران شهری شهرداری یاسوج است و پیش بینی می‌شود که تا ۶ ماه آینده تکمیل و افتتاح شود. وی عنوان کرد که با اجرای این طرح ۷۰ هکتار زمین در حاشیه رودخانه بشار آزاد شده و برای اجرای طرح‌های تفریحی و گردشگری در اختیار شهرداری یاسوج قرار می‌گیرد. جاوید ابراز داشت: مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح شامل خروج منطقه بلکو از بن بست و کاهش بخش عمده‌ای از بار ترافیکی یاسوج است.

همدلی وهمراهی با مدیران حوزه شهری برای خدمت به شهروندان

معاون پارلمانی رییس جمهور نیز گفت : همدلی ، همراهی وانسجام اسلامی با مدیران حوزه شهری باعث شده تا امروز عملیات اجرایی کمربندی شرق به غرب آغاز شود .حسینعلی امیری افزود : این همدلی باعث شده تا فرصت خدمت به شهروندان درمجموعه شهرداری یاسوج و شهرستان بویراحمد فراهم شود .وی تصریح کرد : همدلی مسوولان وشهروندان ، خدمت به مردم در راستای عدالت اجتماعی وتوجه به مناطق کم برخوردار را مضاعف می کند .امیری افزود : این حرکت باید الگویی برای سایر مناطق کشور باشد که شهروندان همپای مسئولان دغدغه توسعه شهر خود را داشته باشند

کمربندی شرق به غرب فرصتی برای ارتقاء شاخص های گردشگری یاسوج است .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت : رودخانه بُشار فرصتی برای حوزه شهری وگردشگری استان است .دکتر موسی خادمی افزود : کمربندی شرق به غرب فرصتی را برای ارتقاء شاخص های گردشگری یاسوج فراهم کرده است .وی تصریح کرد : یاسوج از ظرفیت منحصر به فردی برخوردار است وحرکت شهرداری یاسوج در شکوفایی استعداد های نهفته حوزه شهری حرکتی ارزشمند

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی