تاریخ انتشار : جمعه 27 ژانویه 2017 - 18:59
کد خبر : 6696

تایید بیش از۱۵هزار پرونده در هیئت تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمانهای فاقد سند کهگیلویه و بویراحمد

تایید بیش از۱۵هزار پرونده در هیئت تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمانهای فاقد سند کهگیلویه و بویراحمد

سعید محوری با تاکید جدیت و هوشیاری عموم جامعه در ثبت اسناد خود تاکید کرد: با توجه به مزایای سند رسمی از عموم مردم تقاضا داریم در جهت تثبیت اراضی و املاک خود جدیت بیشتری از خود نشان دهند

55نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: پرونده های تایید شده توسط هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی واحدهای ثبتی این اداره کل از سال ۹۱ تاکنون ۱۵ هزار و ۲۱۹ مورد است.

سعید محوری در جمع با خبرنگاران افزود: واحد ثبتی شهر یاسوج با ۱۰ هزار و ۶۸۹ پرونده بیشترین  و شهرستان دنا با ۵۵۱ پرونده کمترین پرونده تایید شده در استان را داشته اند گفت: شهرستان کهگیلویه با ۲ هزار و ۱۹۰پرونده و گچساران با ۱۷۸۸ پرونده در رده های دوم وسوم قرار دارند.

وی بیان کرد: در ده ماهه سال جاری برای ۵۲۳۶ پرونده تایید شده اطلاع رسانی مناسب به متقاضیان صورت گرفته  وبعد از رفع ایرادات دبیر هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی برای ۳۷۲۳ پرونده به متقاضیان جهت پیگیری مراحل ثبتی نامه تحویل داده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از مجموع ۱۵ هزار و ۲۱۹ پرونده  در سطح واحدهای ثبتی استان برای ۲۹۶۳ پرونده  هیئت قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی وساختمان های فاقد سند رسمی  قرار کارشناسی صادر کرده است خاطرنشان کرد: در شهرستان دنا ۴۹ قرار کارشناسی، دهدشت ۵۹۳،گچساران ۲۴۹ و یاسوج ۲۰۷۲ قرار کارشناسی برای متقاضیان اخذ سند صادر شده است.

محوری از ابلاغ رای برای ۲۲۵۹ پرونده خبرداد و تصریح کرد: در شهرستان دنا ۴۰، گچساران ۱۰۴ و یاسوج ۱۹۸۶ ابلاغ رای صادر شده است.

تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می شود

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: اکنون تقاضای صدور سند برای اراضی و ساختمانهای بدون سند به صورت الکترونیکی انجام می شود که با این شیوه ضمن کاهش مراجعه مردم به واحدهای ثبتی در هزینه های مختلف صرفه جویی و تهدیدات سلامت اداری کاهش می یابد.

محوری عنوان کرد:  سنددار شدن املاک زمینه‌ای می‌شود تا سودجویان نتوانند برای سوء استفاده احتمالی اقدام کنند و زمینه بروز جرائم در این زمینه کاهش می‌یابد.

ایشان  یادآور شد: قانون تعیین تکلیف قانون دائمی است و افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در هر زمانی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی یا هر مکان دیگری که امکان دسترسی به سایت میسر باشد نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مردم در جهت تثبیت اراضی و املاک خود جدیت بیشتری نشان دهند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با تاکید جدیت و هوشیاری عموم جامعه در ثبت اسناد خود تاکید کرد: با توجه به مزایای سند رسمی از عموم مردم تقاضا داریم در جهت تثبیت اراضی و املاک خود جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

محوری اضافه کرد: تبیین جایگاه سند رسمی یکی از ضرورتهای جامعه ما است و باید با آگاهی بخشی در بین مردم از طریق رسانه های جمعی مزایای سند رسمی را اعلام کرد تا در مقابل  خطراتی که  افراد در مراجعه با آن مواجه می شوند آگاهی های لازم به افراد جامعه ارایه شود تا به مرور زمان شاهد کاهش دعاوی ناشی از اختلاف افراد در مراجعه قضایی و درنهایت کاهش تعداد پروندههای این چنینی در محاکم قضایی باشیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی