تاریخ انتشار : یکشنبه 8 ژانویه 2017 - 4:39
کد خبر : 6669

بر اساس ارزیابی وزارتی، اداره‌کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های برتر کشور

بر اساس ارزیابی  وزارتی، اداره‌کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های برتر کشور

مهندس صابر مظاهری به حفاظت وصیانت از نیروی کار، آموزش جهت بالا بردن افزایش ایمنی در کارگاهها، رفع مشکلات تعاونی ها در کارگروه رفع موانع تولید،برنامه های اقتصاد مقاومتی وحمایت از کارآفرینان ، سرمایه گذاران و پایه گذاران مشاغل جدید اشاره کرد وگفت: براساس ارزیابی عملکرد وزاراتی اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد رتبه برتر کشور را بدست آورده است .

img_20170107_120120نسیم دنا : مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی  استان کهگیلویه وبویراحمد  در جمع خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای این اداره کل جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد. وی  در این مصاحبه  به حفاظت وصیانت از نیروی کار، آموزش جهت بالا بردن افزایش  ایمنی در کارگاهها، رفع مشکلات تعاونی ها در کارگروه رفع موانع تولید،برنامه های اقتصاد مقاومتی  وحمایت از کارآفرینان ، سرمایه گذاران و پایه گذاران مشاغل جدید اشاره کرد وگفت: براساس ارزیابی عملکرد وزاراتی اداره  کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی  استان کهگیلویه وبویراحمد  رتبه برتر کشور را بدست آورده است .

صابر مظاهری کسب این موفقیت ارزشمند را مدیون تلاش شبا نه روزی وگسترده یکایک همکاران درهمه حوزه های کاری  دانست واظهار امیدواری کرد:  برای جلب رضایت مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  بیش از گذشته تلاش و ودراین مسیر جهت نیل به اهداف والای انقلاب اسلامی  حرکت می نماییم .

وی از انتخاب اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی به عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد وگفت: در این جشنواره که توسط سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان صورت گرفت اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی از میان ۶۰دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برتر در زمینه شاخص های اختصاصی انتخاب ومعرفی شد.

حفاظت وصیانت از نیروی کار اولویت اصلی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد حفاظت وصیانت از نیروی کار را اولویت اصلی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی دانست وگفت: در این زمینه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمدنقش  خود را به خوبی ایفا کرده است.

صابر مظاهری افزود: با توجه به شرایط حاکم بر فضای کسب وکار طبق مقررات مانع از اخراج کارگران در بخشهای مختلف هستیم وطبق قانون ازحقوق ومزایای کارگران در تمامی کارگاهها حمایت کرده ایم.

وی اظهار داشت: درصورت عدم پرداخت حقوق از ناحیه کارفرمایان و دادخواست از ناحیه کارگر اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی در سریع ترین زمان ممکن وبدون فوت وقت  به این موضوع رسیدگی می نماید.

بالا رفتن ضریب ایمنی در کارگاهها با آموزش هایی ارائه شده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: اقدامات خوبی در حوزه ایمنی کار در استان انجام شده است که این اقدامات موجب حفظ جان کارگران می شود.

مظاهری خاطرنشان کرد: جلوگیری از وقوع حادثه بدنی در هنگام کار، موجب کاهش ناهنجاری های اجتماعی و آثار بد روانی ناشی از آسیب جسمی به افراد می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی  از موارد مهمی است  که سلامت کارگران را تضمین می کند گفت: با توجه به آموزشهایی که در طول یکسال اخیر برای کارفرمایان  ، مدیران عامل واعضاء شرکتها و کارگران چه در محیط کارگاه وچه خارج ازمحیط کارگاه برگزار گردیده وهمچنین نقش بازرسی پی در پی از کارگاهها ضریب ایمنی در کارگاهها  نسبت به گذشته بالا رفته است.

وی ایمنی را موضوعی فرابخشی دانست وتصریح کرد: دستگاه های متولی گسترش فرهنگ ایمنی در کار ، آموزش ایمنی در کارگاه ها و اجرای قوانین و مقررات حوزه ایمنی محیط کار را در دستور کار خود قرار دهند.

برطرف شدن مشکلات ۶۰ تعاونی درکارگروه رفع موانع تولید استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  توجه به کیفیت به جای کمیت در تشکیل تعاونی ها را اولویت دولت تدبیر وامید دانست وگفت: ۳۲۰۰ تعاونی در سطح استان در حال فعالیت هستند که در سال جاری  ۳۱ تعاونی در قالب های مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: در کارگروه رفع موانع تولید استان ۶۰ تعاونی که خیلی ازآنان در ورطه تعطیلی بوده مشکلات آنها در زمینه های تسهیلات ، نیروی کار ، تامین اجتماعی ویا دستگاههای خدمات رسان از قبیل آب ،برق وگاز بودند  همکاریهای لازم صورت گرفت تا آنها به چرخه فعالیت ادامه دهند.

تشکیل تعاونی های کیفی باعث افزایش نرخ اشتغال و رشد تولید و رونق اقتصاد می شود.

مظاهری با بیان اینکه قرآن کریم مؤمنان را به همکاری و همدلی در امور خیر فرا خوانده است گفت : امیدوارم مردم  شریف این دیار بر اساس اصول ۴۳ و  ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، و در راستای تحقق عدالت اجتماعی و جلوگیری از تمرکز ثروت در دست افراد و گروههای خاص ، به تشکیل تعاونی ها روی آورند و با تشکیل تعاونی های کیفی و قدرتمند ، نرخ اشتغال استان را به صورت چشمگیر افزایش وباعث رشد تولید و رونق اقتصاد در بخشهای مختلف شود.

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی رویکرد مهم مجموعه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنانش  به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اشاره کرد وگفت: در راستای تحقق شعار  اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، باید به تولید و مؤلفه های آن نظیر هدایت سرمایه های داخلی و خارجی به سمت رونق بخشهای صنعت ، کشاوزی و خدمات ،مدیریت مصرف در این بخشها ،بهره وری نیروی انسانی و از همه مهمتر ، به کار گیری این سرمایه ها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار توجه ویژه ای داشت .

مظاهری خاطرنشان کرد : مجموعه تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان  کهگیلویه وبویراحمد  تحقق اهداف سال اقتصاد مقاومتی را  مهمترین رویکرد و سرلوحه کار قرار داده و سعی می کند با حرکتی جهاد گونه در راستای توسعه اشتغال ، بویژه در بخش تعاونی و حفظ و صیانت از نیروی انسانی و ارتقای شأن و منزلت قشر زحمت کش کارگر به عنوان مهمترین سرمایه کاری تلاش کند .

حمایت از کارآفرینان ، سرمایه گذاران و پایه گذاران مشاغل جدید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان  ، حمایت از کارآفرینان ، سرمایه گذاران ، پایه گذاران مشاغل جدید و رسیدگی بیش از پیش به امور رفاهی و ورزشی کارگران را از دیگر برنامه های این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

وی  با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی بدون مهارت ، راهگشای مسائل اقتصادی کشور و تحقق شعار زیبای رهبر فرزانه انقلاب نیست  اظهار امیدواری کرد: جوانان فهیم ،تحصیل کرده و جویای کار باید ارتقأ مهارتهای کاری خود را در کنار تحصیل  امروز بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار دهند.

بر اساس ارزیابی عملکرد وزارتی اداره‌کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های برتر کشور

مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی  استان کهگیلویه وبویراحمد به  بخشی از ماموریتهای وزارت تعاون اشاره کرد وگفت:  برنامه ریزی و نظارت بر اجرای قوانین کار، سیاستگذاری و برنامه ریزی به منظور تنظیم روابط کار ، بررسی و رفع مسایل و مشکلات جامعه کارگری ، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی با بهره گیری از ساز و کارهای سه جانبه گرایی (کارگر ،کارفرما ،دولت) در راستای سیاست حفظ و صیانت از نیروی کار بخشی از این فعالیتهاست که اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی استان در این عملکرد قابل توجهی داشته است.

مظاهری افزود: بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره‌کل تعاون کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌های برتر کشور بوده است.

سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد                               

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت:  ظرف سه سال گذشته افزون بر سه هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم (به کارگمارده و بیمه شده) در سطح استان و در نهادهای دولتی و خصوصی ایجاد شده است.

صابر مظاهری اظهار داشت: که این افراد به کارگمارده، از مجموع ۱۰هزار و ۲۵۶ نفر جوینده کاری بوده است که ظرف سه سال گذشته به این اداره کل مراجعه و مشاوره شغلی به آنها ارائه شده بود.

وی گفت: ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد در سامانه و مؤسسات کاریابی کهگیلویه و بویر احمد نام نویسی کرده بودند که تاکنون سه هزار و ۶۰۰ نفر آنها موفق به جذب در سطح نهادها و مؤسسات خصوصی و دولتی شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این تعداد افراد و فرصت‌های شغلی ایجاد شده به جز شغل‌هایی بوده که توسط سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان و یا بانک‌ها از طریق ارائه تسهیلات اشتغالزایی، صاحب شغل شده‌اند.

مظاهری افزود که یکهزار و ۵۶۸ نفر از این تعداد، افرادی هستند که در قالب «طرح کارورزی» و ظرف یک سال گذشته تاکنون در نهادهای خصوصی استان جذب شده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد بر اساس اعلام مرکز آمار ایران با ۱۶٫۴درصد بعد از استان‌های کرمانشاه و چهارمحال وبختیاری سومین استان به لحاظ نرخ بیکاری در بهار سال ۹۵ بوده است.

نرخ بیکاری در این استان در تابستان سال جاری با ۹ دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۱۳ درصد رسید.

مظاهری با بیان اینکه افزایش نرخ بیکاری در استان تنها مربوط به این دولت نیست و چالشی است که ریشه در گذشته دارد، گفت: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویر احمد در طول بیش از یک دهه اخیر در همه این سال‌ها بین ۱۴تا بالای ۱۷ درصد در نوسان بوده است.

وی معضل بیکاری در استان را مهمترین دغدغه و اولویت کاری مجموعه مدیریتی استان، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: این موضوع همچون بسیاری از معضلات و پدیده‌های اجتماعی دیگر چند عاملی است و نمی‌توان تنها یک عامل را دلیل اصلی در بروز این مشکل قلمداد کرد.

وی فقر و محرومیت تاریخی و حاکم بر آن، ضعف سرمایه گذاری‌های غیردولتی، کمبود زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری، وابستگی شدید اقتصاد به منابع دولتی و بانکی را از عمده دلایل بروز بیکاری در کهگیلویه و بویر احمد ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت که مهاجرت‌های بی رویه، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و حتی خشکسالی‌های یک دهه اخیر نیز در بروز پدیده نامیمون بیکاری در این استان دخیل هستند.

مظاهری، افزایش روز افزون جویندگان کار و دانش آموختگان دانشگاهی در سطح کهگیلویه و بویر احمد به عنوان چالش جدی در حوزه اشتغال این استان را یادآور شد و گفت: نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان این استان حدود ۲۹ درصد اعلام شده است.

وی ادامه داد: براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان ۱۵ هزار و ۶۵۴ نفر است.

وی بیان کرد که تعداد فارغ التحصیلان شاغل در این استان ۳۷ هزار و ۳۳۱ نفر و تعداد جوانان بیکار سنین ۱۵ تا ۲۴ سال نیز ۶ هزار و ۳۰۶ نفر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی