تاریخ انتشار : شنبه 26 نوامبر 2016 - 19:48
کد خبر : 6495

هنرستانها بستر خوبی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل هستند.

هنرستانها بستر خوبی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل هستند.

محمد حسین زاده گفت: هنرستانها زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی تفکر کارافرینی در کشور است که در همین راستا توجه به رشته های فنی وحرفه ای جهت مهارت آموزی دانش آموزان از سیاستهای راهبردی وزارت آموزش وپرورش است.

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87نسیم دنا : رئیس اداره فنی حرفه ای و آموزش های مهارتی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت ۷۴ هنرستان در شهرستان ها و مناطق آموزش وپرورش استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا ٰ محمد حسین زاده با بیان اینکه رسالت مهم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش تقویت روحیه تلاش، کار و کارآفرینی و ایجاد مهارت و خودباوری در هنرجویان برای مشارکت و رقابت در بازار کار داخلی و خارجی می باشد گفت: در همین راستا اداره آموزش های فنی حرفه ای وکاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به منظور تحقق شاخص های ارتقا کیفیت آموزش و افزایش بهره وری و اقتصادی نمودن هنرستان ها برنامه های تدوین کرده که طبق برنامه زمانبندی شده اجرا می شوند.

وی از تولیدی کردن ۶ هنرستان در شهرستانهای بزرگ استان خبرداد وگفت: در این هنرستانها رشته های سرویس و خدمات خودرو ،خیاطی ،تولید لباس فرم ،روپوش کار هنرجویان و همچنین تولید پیچ مهره و چهارپایه های تاشو فرغون در دستور کار است که ظرفیت خوبی برای تولیدی کردن هنرستانها در راستای اشتغالزایی وکمک به رونق اقتصادی است.

حسین زاده از انعقاد تفاهم نامه با اداره کل فنی وحرفه ای استان خبرداد وگفت: در مناطقی که تجهیزات و نیروی انسانی متخصص وجود نداشته باشد از روش برون سپاری آموزش های مهارتی به هنرجویان هنرستانها اراده می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش توسعه آموزش های فنی حرفه ای وکاردانش درحال حاضر ۷۴ هنرستان در شهرستان ها و مناطق استان در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: هنرستانها بستر خوبی برای تعالی وپیشرفت کشور در زمینه توسعه فرهنگ کارآفرینی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ،اقدام وعمل هستند.

حسین زاده افزود: هنرستانها زمینه مناسبی برای فرهنگ سازی تفکر کارافرینی در کشور است که در همین راستا توجه به رشته های فنی وحرفه ای جهت مهارت آموزی دانش آموزان از سیاستهای راهبردی وزارت آموزش وپرورش است.

رئیس اداره فنی حرفه ای و آموزش های مهارتی اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه اشتغال جوانان مهمترین دغدغه مسئولان کشور در شرایط کنونی است گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته زمنیه اشتغالزایی و کارآفرینی در رشته های فنی و حرفه ای بیش از رشته های نظری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی