تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 نوامبر 2016 - 4:30
کد خبر : 6490

ضرورت نگاه ویژه مسئولان استانی به شهر مادوان در حوزه عمران شهری جهت خدمت رسانی به مردم

ضرورت نگاه ویژه مسئولان استانی به شهر مادوان در حوزه عمران شهری جهت خدمت رسانی به مردم

نسیم دنا : شهردار مادوان در گفتگو با خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای این شهرداری جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد. مهندس داریوش جهانبخش، عزم جدی و نگاه ویژه مسئولان استانی به شهر مادوان جهت ایجاد زیرساختهای شهری را ضروری دانست و گفت: بدون مشارکت مردم وهمکاری مسئولان شهرداری به تنهایی قادر به توسعه زیرساختهای اولیه

madvanنسیم دنا : شهردار مادوان در گفتگو با خبرنگاران گزارشی از فعالیتهای این شهرداری جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

مهندس داریوش جهانبخش، عزم جدی و نگاه ویژه مسئولان استانی به شهر مادوان جهت ایجاد زیرساختهای شهری را ضروری دانست و گفت: بدون مشارکت مردم وهمکاری مسئولان شهرداری به تنهایی قادر به توسعه زیرساختهای اولیه شهری در این شهر نوپا نیست.

وی با بیان اینکه شهر مادوان شهر نویایی است از مسئولان استانی خواست نگاه ویژه ای به شهر مادوان در حوزه عمران شهری داشته باشند.

شهردار مادوان ساماندهی و رفع مشکلات موجود در این شهر را نیازمند یک رویکرد مثبت و اساسی دانست وگفت:جمعیت شهر مادوان به هنگام تبدیل به شهر حدود ۷هزار نفر بود که هم اکنون این شهر بالغ بر ۱۶هزار نفر جمعیت دارد که می طلبد با توجه به موقعیت عالی این منطقه از منظر آب هوایی برای ایجاد زیرساختهای شهری مردم نیز مشارکت بیشتری با شهرداری داشته باشند.

شهر مادوان از مهاجر پذیرترین مناطق شهری در کهگیلویه وبویراحمد

جهانبخش، شهر مادوان را یکی از مهاجر پذیرترین مناطق شهری در استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد واظهار داشت: بروز برخی مشکلات ونارسایی های عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی در این منطقه از دغدغه های اساسی شهرداری وشورای اسلامی این شهر است.

شهردار مادوان افزود: شهر مادوان اکنون با جمعیتی حدود ۱۶ هزار نفر هیچ گونه فضای تفریحی، ورزشی و رفاهی ندارد

وی کمبود آب آشامیدنی سالم، مشکلات بهداشتی، روشنایی معابر و افت شدید شبکه برق، کمبود فضاهای آموزشی و فرهنگی، فضای سبز و سایر امکانات و خدمات رفاهی و تفریحی را از مهمترین کمبودها و دغدغه های شهرداری مادوان ذکر کرد.

توجه به مسائل فرهنگی از مهمترین مولفه های توسعه شهری است

شهردار مادوان یکی از مهمترین مولفه های توسعه شهر را توجه به مسائل فرهنگی دانست وگفت: در اعیاد و مناسبتهای مختلف شهرداری در حد وسع و توان خویش اقدامات فرهنگی خوبی دراین زمینه انجام داده است.

جهانبخش افزود: با همکاری شورای اسلامی شهر مادوان از همه ظرفیتها وپتانسیلها برای خدمت رسانی مطلوب به مردم و ارائه مشکلات وتنگناههای شهر به مسئولان استانی وشهرستانی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت و دخیل کردن شهروندان در روند تهیه و اجرای طرح های برنامه ریزی ضامن موفقیت مدیریت شهری می باشد گفت: در مدیریت شهری نوین و در جهانی که به طور فزاینده ای به سمت شهری شدن گام بر می دارد، مشارکت شهروندی جایگاه والایی دارد

فرصت ویژه به شهروندان شهر مادوان جهت اخذ پروانه ساختمانی

شهردار مادوان از هموار شدن اخذ پروانه ساختمانی با امتیازات ویژه جهت املاک فاقد پروانه در شهر مادوان خبر داد.

داریوش جهانبخش با بیان اینکه طبق بررسی های به عمل آمده اکثر ساخت سازهای شهری قبل از تاسیس شهرداری مادوان فاقد پروانه ساخت می باشند گفت: به همین منظور اکیپ هایی متشکل از کارشناسان شهرداری در راستای اطلاع رسانی به مردم به درب خانه های افراد فاقد پروانه ساخت مراجعه می کنند واز آنها جهت اخذ پروانه ساختمانی با امتیازات ویژه دعوت به عمل می آورند.

وی عدم معرفی به نظام مهندسی وتامین اجتماعی و عدم اخذ درصد قابل توجهی از عوارضات مربوط به شهرداری را از جمله امتیازات ویژه برای آن دسته از افرادی که جهت پروانه ساخت به شهرداری مراجعه می کنند عنوان کرد.

جهانبخش از شهروندان خواست تا از فرصت ارزشمند به وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند و برای املاک خود پروانه ساختمانی در یافت کنند.

شهردار مادوان مشارکت شهروندان را در عمران و آبادانی شهربسیار تاثیر گذار ذکر کرد وگفت: تلاش می کنیم با همکاری شهروندان   تا حدامکان در رفع مشکلات شهری بکوشیم.

زیر سازی ۵۰ هزار متر مربع از خیابانهای شهر مادوان

شهردار مادوان به فعالیتهای شهرداری مادوان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد وگفت: ۵۰ هزار متر مربع از خیابانهای شهر مادوان زیرسازی شده و آماده آسفالت است که با برگزاری مناقصه بزودی آسفالت این خیابانها شروع خواهد شد.

وی در رابطه با جدول گذاری خیابانها نیز گفت: ۳ هزار متر جدول گذاری در سال جاری انجام گرفته که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۴ هزار متر افزایش یابد.

ضرورت همکاری منابع طبیعی استان جهت پارک شهر مادوان

شهردار مادوان در ادامه به نبود فضای سبز وپارک در شهر مادان اشاره کرد وگفت: حدود دوسال است که با اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص واگذاری زمینهای منابع ملی در شمال شهر مادوان رایزنی هایی انجام گرفته که حدود ۷۰ هکتار از این اراضی نقشه برداری و فرآیند آن در منابع طبیعی استان جهت تصویب نهایی در حال انجام است.

جهانبخش از مسئولان منابع طبیعی استان خواست در خصوص واگذاری زمین جهت این پارک این شهر همکاری ومساعدت لازم را به عمل آورند.

شهردار مادوان به مهمترین مشکلات وتنگناههای این شهر اشاره کرد وگفت:باتوجه به رشد مهاجرت در این شهر وکمبود اعتبار روند اجرای زیرساختهای اولیه شهری از قبیل جدول گذاری ،زیرسازی و آسفالت معابر شهری به کندی صورت می گیرد.

شهردار مادوان توجه به عمران شهری را از اولویتهای شهرداری عنوان کرد وگفت: پروژه های عمرانی متعددی از قبیل اجرای کانال هدایت سیلاب ،جدول گذاری ،زیرسازی و آسفالت،ساخت ونصب پلهای فلزی ،رنگ آمیزی بلوارهای سطح شهر،روشنایی معابر شهری و اجرای پل اصلی بلوار اصلی شهر مادوان توسط واحد عمران وشهرسازی این شهرداری انجام گرفته است.

وی نداشتن درآمد پایدار در شهرداری را یادآور شد و از مسئولان استانی خواست که نگاه ویژه ای به شهر مادوان در حوزه عمران شهری داشته باشند.

جهانبخش در پایان گفت: شهرداری این شهر با شناسایی ، ظرفیتها ،مشکلات و تنگناها و اولویت بندی آنها با تدبیر وبرنامه ریزی اصولی ومدون در جلسات مختلف با مسئولان دستگاههای اجرایی مرتبط برای توسعه وآبادانی این شهر گام برمی بردارد که امیدواریم با همکاری مسئولان شاهد خدمت رسانی بهتر به مردم شریف این سامان باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی