تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 نوامبر 2016 - 3:32
کد خبر : 6390

تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی حوزه هنرهای تجسمی توسط دارالقرآن کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی حوزه هنرهای تجسمی توسط دارالقرآن کهگیلویه و بویراحمد

حسین علی نسب وجود یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت در حوزه هنر را برای استان ضروری دانست و گفت: از ایجاد این موسسه استقبال می‌شود و در صورت متقاضی بودن کسی برای این کار دارالقرآن در حد توان از آنها حمایت می‌کند.

نسیم دنا : آیین تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی حوزه هنرهای تجسمی در سالن کنفرانس اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی در یاسوج با حضور مسئولان استانی و رئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات کهگیلویه و بویراحمد وفعالان حوزه هنرهای تجسمی در استان برگزار شد.

photo_2016-11-01_02-07-08

به گزارش پایگاه خبری نسیم دنا ٰرئیس امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در این آیین با بیان اینکه نخستین نمایشگاه هنرهای قرآنی به همت آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی در یاسوج برگزار شد اظهار داشت: این نخستین نمایشگاه استان در حوزه قرآن و عترت است و ارائه طرح از سوی هنرجویان خردسال در این نمایشگاه مایه مباهات است.

حسین علی نسب با اشاره به اینکه در ابتدای هر عمل و اقدامی با مشکلاتی روبه‌رو است عنوان کرد: امید است با توجه به استعداد و ذوق و تلاش این افراد در آینده برنامه‌های ماندگارتری در استان اجرا شود.

وی وجود یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت در حوزه هنر را برای استان ضروری دانست و گفت: از ایجاد این موسسه استقبال می‌شود و در صورت متقاضی بودن کسی برای این کار دارالقرآن در حد توان از آنها حمایت می‌کند.

علی نسب با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت از لحاظ مادی دچار مشکلاتی است تصریح کرد: به تبع آن بودجه و اعتبارات حوزه قرآنی در کشور نیز ضعیف است ولی با این وجود در صورت تشکیل این موسسه قرآنی و فرهنگی دارالقرآن کمک‌هایی را در این راستا انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ خانه قرآن در استان وجود دارد اظهار داشت: ۱۱ موسسه قرآنی در استان مشغول به فعالیت است و بیش از ۶ هزار قرآن آموز در این موسسات و خانه‌های قرآنی مشغول به یادگیری کلام وحی هستند.

علی نسب با بیان اینکه طرح خانه‌های قرآن یک طرح ابداعی از استان بوده است تصریح کرد: اکنون این طرح به عنوان یک طرح ملی پذیرفته شده و در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کمبود فضا برای آموزش هنرجویان از مهمترین مشکلات علاقه‌مندان به این هنرقرآنی است

موسس آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی نقش هستی نیز در این آیین با اشاره به اینکه این نمایشگاه از ۲۶ مهرماه تا ۵ آبان ماه در محل نگارخانه باران اداره کل ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰ اثر قرآنی با حضور و فعالیت ۱۴ هنرمند در مدت دوماه کار شبانه روزی تهیه شد.

هانیه برنامنش یکی از مشکلات پیش روی خود در این حوزه را کمبود فضا برای آموزش هنرجویان عنوان کرد و گفت: به طور قطع در صورت در اختیار داشتن یک فضای گسترده‌تر تعداد هنرجوی بیشتری را می‌توان آموزش داد و علاقه‌مندان به این هنر می‌توانند خلاقیت خود را رشد دهند.

مسئولان استانی فعالان هنرهای قرآنی را حمایت کنند

عظیم عظیمی یکی از هنرجویان نیز در این آیین با بیان اینکه ۲ ماه دیگر مسابقات کشوری هنرهای تجسمی آغاز می‌شود بیان کرد: امید است مسئولان استانی همچون سایر استان‌ها ما را حمایت کنند تا برای شرکت در این مسابقات آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی ابراز کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان با توجه به اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی مذهبی و پیرو قرآن هستند شرایط و بستر را برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این استان فراهم کنند.

گفتنی است در این آیین از ۱۴ نفر از هنرجویان قرآنی با اهدای لوح سپاس و جوایزی تقدیر شد.

 

photo_2016-11-01_02-07-08

photo_2016-11-01_02-07-29-2

 

photo_2016-11-01_02-06-54

 

photo_2016-11-01_02-07-00

 

photo_2016-11-01_02-06-42

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی