تاریخ انتشار : یکشنبه 6 نوامبر 2016 - 18:40
کد خبر : 6383

همه عوامل مدرسه در سیستم تعلیم وتربیت دخیل هستند/کهگیلویه وبویراحمد جزء ۵استان اول کشور در مسابقات قرآن ،نماز وعترت

همه عوامل مدرسه در سیستم تعلیم وتربیت دخیل هستند/کهگیلویه وبویراحمد جزء ۵استان اول کشور در مسابقات قرآن ،نماز وعترت

ملک حسینی گفت: قطعا اگر پایگاه فکری و اعتقادی دانش آموزان در مدارس محکم شود منجر به صرفه جویی در بسیاری از هزینه های آینده کشور در موضوعات ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و آسیب ها می شود.

ملک حسینینسیم دنا : تبلور آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی متعهد ، اندیشمند، متخصص و ماهر در دنیای امروز که علم و تکنولوژی با رشد و گسترش وسیع و جهان شمول خود به عنوان عامل مهم و اساسی در فرآیند رشد و توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری مطرح می باشد بر کسی پوشیده نیست .

ماموریت و رسالت اصلی اساسی آموزش و پرورش تربیت افرادی است که بتوانند دست به کارهای خلاق و تازه بزنند، نه اینکه فقط به تکرار کارهای گذشتگان بپردازند. هدف، ساختن اشخاصی است که خلاق، مخترع و کاشف باشند.

جهان امروز دریافته است که آموزش افراد نوعی سرمایه گذاری ملی است و هرکشوری که در این راه تلاش بیشتری نماید، بدون شک از رشد و توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشتری در آینده برخوردار خواهدشد چرا که در سایه آموزش افراد تواناتر خواهند شد و ما نیز شاهد رشد قابلیت های آنان خواهیم بود در آن صورت تربیت شدگان نه تنها خود به درآمد بیشتری نایل خواهند شد، بلکه جامعه نیز از سرمایه گذاری در آنها منتفع می گردد.

با توجه به اهمیت حوزه معاونت پرورشی وضرورت اطلاع رسانی از فعالیتهای این حوزه خبرنگار نسیم دنا با سید بها الدین ملک حسینی معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد مصاحبه ای انجام داده است که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

توانمند سازی وتربیت نیروی انسانی از زیربناهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این گفتگو با بیان اینکه برنامه‌های پرورشی باید براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد اظهار داشت: رویکرد ما در معاونت پرورشی و فرهنگی، اجرای مفاد سند تحول که همان تربیت است می باشد.سید بهالدین ملک حسینی توانمند سازی وتربیت نیروی انسانی را از زیربناهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ذکر کرد وگفت: مبنای سند تحول بر تربیت اسلامی است و نگاه مدیریتی در آموزش وپرورش باید به نگاه تربیتی تبدیل شود.

وی گفت: تدوین برنامه های پرورشی و تربیتی متناسب با پیشرفت های روز دنیا و در نظر گرفتن وجود ماهواره ها و شبکه های اینترنتی مختلف از ضرورت های آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی آینده کشور است.

تقویت پایگاه فکری و اعتقادی دانش آموزان منجر به صرفه جویی و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی می شود.

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: قطعا اگر پایگاه فکری و اعتقادی دانش آموزان در مدارس محکم شود منجر به صرفه جویی در بسیاری از هزینه های آینده کشور در موضوعات ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی و آسیب ها می شود.

ملک حسینی در ادامه گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی با اعتقاد به توانمندی و قابلیت های بالقوه دانش آموزان از نظرگرایشات فطری و تعلقات معنوی در بستر موجود بنا دارد تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این ظرفیت کند.

غایت تربیت رسیدن به حیات طیبه

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان ، غایت تربیت را رسیدن به حیات طیبه بیان داشت وگفت: این با انتخاب آگاهانه و اختیاری که در نهایت قرب الی الله حاصل می شود محقق می شود. لذا تمام جهت گیری و رویکرد معاونت پرورشی رسیدن به این هدف می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عامل تربیت فقط مربی نیست، بلکه همه کارکنان در مدرسه دخیل در سیستم تعلیم و تربیت هستند و باید در این مسیر دیده شوند.

ملک حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین سیستم تعلیم و تربیت کشور است و ماموریت آن تربیت انسان با توجه به تعالیم دینی است خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان باید مجهز به دانش روز باشند و خود را به علوم مختلف ، خاصه علوم تربیتی و روانشناسی مجهز نمایند تا بتوانند دانش آموزانی خلاق، متعهد ومسئولیت پذیر تربیت نمایند.

برگزاری جشنواره مصباح الهدی با موضوع امام زمان (عج)

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری جشنواره مصباح الهدی با موضوع امام زمان (عج) خبرداد.

ملک حسینی با بیان اینکه موضوع امام شناسی وآشنایی با ائمه بزرگوار در طول سال تحصیلی در مدارس به دانش آموزان آموزش داده می شود گفت: درجشنواره مصباح االهدی هرسال به یک امام به صورت شاخص در هر استانی پرداخته می شود که در سال جاری این جشنواره در استان مختص امام عصر (عج) خواهد بود.

وی گفت: دانش آموزان ،فرهنگیان ودانشجو معلمان می توانند در ۱۴ قالب فرهنگی وهنری از قبیل نمایش،سرود ،طراحی ،مدیحه سرایی،مقاله نویسی،وبلاگ نویسی،خوشنویسی، فیلم کوتاه،دل نوشته وکتابخوانی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره مصباح الهدی با موضوع امام زمان با مشارکت بنیاد مهدویت در نیمه شعبان برگزار می شود اظهارداشت:کتاب زندگی نامه ۱۴ معصوم در همه مقاطع نیز طراحی و تدوین و به مدارس سراسر استان ارسال شده است که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی جشنواره مصباح الهدی را فرصتی ارزشمند برای آشنایی دانش آموزان وفرهنگیان با سیره ائمه اطهار دانست وگفت: امسال تفکر وسبک زندگی توسط حوزه معاونت پرورشی در درس ملی گنجانده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه معلمین پایه سوم مقطع ابتدایی و آموزش عملی نماز همراه با جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دختران در استان خبرداد وگفت: این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز استان و با حضور اساتید برجسته از استان قم برگزار می شود.

برگزاری مسابقات استانی ،قرآن ،نماز وعترت به میزبانی شهرستان بهمئی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ،از برگزاری مسابقات استانی ،قرآن ،نماز وعترت به میزبانی شهرستان بهمئی در اسفندماه سال جاری خبرداد وگفت: این مسابقات در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی برگزار می شود که نفرات برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می کنند.

ملک حسینی افزود: مسابقات قرآن ،نماز وعترت در هفته پایانی آذرماه در مدارس برگزار می شود که دانش آموزان با توجه به استعداد و سلیقه خود می توانند در رشته های مورد علاقه ثبت نام کنند وهیچ محدودیتی برای ثبت نام در چند رشته وجود ندارد.

وی از برگزاری مرحله شهرستانی تا اواخر بهمن خبر داد واظهار داشت: مسابقات فرهنگی هنری نیز به صورت مرحله آموزشگاهی، شهرستانی واستانی در ۱۰ رشته نیز در سطح مدارس استان برگزار می شود.

کهگیلویه وبویراحمد جزء ۵ استان اول کشوردر مسابقات قرآن ،نماز وعترت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان به درخشش فرهنگیان ودانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته اشاره کرد وگفت: طبق ارزیابی وزارت آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این مسابقات جزء پنج استان اول کشور بود.

ملک حسینی کسب ۲۳ رتبه کشوری در میان استانهای مطرح کشور را افتخاری ارزشمند برای آموزش وپرورش استان دانست وگفت: درسال گذشته در مسابقات قرآن ،نماز وعترت در مرحله آموزشگاهی در پایه های تحصیلی متوسطه اول و دوم ۸۱۹۶۱ نفر دانش آموز دختر وپسر شرکت کردند

وی با بیان اینکه در مرحله استانی این مسابقات که با حضور ۱۲۶۳ نفر دختر وپسر به میزبانی شهرستان بویراحمد برگزار شد گفت: در مجموع ۱۵۶ نفر در این مرحله رتبه اول تا سوم استانی را در ۱۴ رشته کسب نمودند.

ثبت نام دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر در سامانه همگام

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان، راه اندازی سامانه همگام که به سیستم ثبت نام سناد متصل است برای ثبت نام دانش آموزان در مسابقات فرهنگی هنری و پرسش مهر ریاست جمهوری درمدارس را یادآور شد گفت: مدیران و مربیان پرورشی به صورت روزانه دانش آموزان علاقمند را در این سامانه ثبت نام می کنند که روزانه اطلاعات آمار ثبت نامی رصد می شود.

ملک حسینی از برگزاری برخی رشته های فرهنگی هنری از قبیل نمایش ،تئاتر وسرود به صورت جشنواره ای در سطح استان خبرداد وگفت: در بخش سیاسی جلسات پرسش پاسخ سیاسی با توجه به مناسبتها در سطح مدارس برنامه ریزی واجرا می شود.

ایجاد دبیرخانه همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش برای اولین بار در استان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان، از ایجاد دبیرخانه همکاریهای حوزه های علمیه وآموزش وپرورش برای اولین بار در استان خبرداد وگفت: یک نفر از آموزش وپرورش ویک نفر از حوزه علمیه به صورت رسمی مسئول پیگیری امور این دبیرخانه است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه علاوه بر مسابقات قرآن در مدارس محافل انس با قرآن وکرسی های تلاوت درشهرستانهای استان برگزار می شود خاطرنشان کرد: استعدادیابی دانش آموزان در زمینه های قرآنی ،فرهنگی،هنری نیز شناسایی و جهت حمایت ازآنها مورد توجه قرار می گیرند.

وی افزود: در بحث قرآن ،نماز وعترت گفتمانهای دینی با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در مدارس استان در طول سال تحصیلی برگزار می شود.

راه اندازی ۸ مدرسه امین در شهرستانهای استان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان، از راه اندازی ۸ مدرسه امین ویژه متوسطه اول در شهرستانهای استان خبرداد وگفت: در مدارس امین یک روحانی به شکل تمام وقت حضور دارد وضمن اقامه نماز در همه فعالیتهای مدرسه مشارکت فعال دارد.

ملک حسینی با بیان اینکه مدرسه امین در هر شهرستان توسط مدیر آموزش وپرورش از بین مدارس عادی که دارای مدیر توانمند و فضای فیزیکی مناسب است معرفی می شود خاطرنشان کرد: مدارس شبانه روزی وخاص نمی توانند برای مدارس امین انتخاب شوند ضمن اینکه در تمام مدارس شبانه روزی استان روحانی مسقر وجود دارد.

تشکیل دبیرخانه پرسش مهر ریاست جمهوری در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان، از تشکیل دبیرخانه پرسش مهر ریاست جمهوری در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهار داشت: این دبیرخانه در شهرستان‌ های هشت گانه و مدارس کهگیلویه و بویراحمد نیز راه ‌اندازی و فعال شده است.

وی با بیان اینکه مخاطب هفدهمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری پرسش مهر ریاست جمهوری دانش آموزان ،فرهنگیان ، دانشجو معلمان و اولیاء دانش‌آموزان می باشند گفت: موضوع پرسش مهر سال جاری ریاست جمهوری «خشونت و منشا آن و رفتاری که می‌ توان در برابر آن انجام داد» تعیین و اعلام شده است

وی تصریح کرد: گروه دانش‌آموزان دختر و پسر همه دوره‌های تحصیلی به جزء سه ساله دوره اول ابتدایی و معلمان مخاطبین این دوره در ۱۲ رشته با هم به رقابت می‌پردازند و در مراسم اختتامیه پایانی ۱۵۰ اثر از آثار ارئه شده به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

فرصت دانش‌آموزان تا ۳۰ آذرماه جهت پاسخ به پرسش مهر ریاست جمهوری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در ادامه گفت: دانش‌آموزان ،فرهنگیان و دانشجو معلمان از مهرماه تا ۳۰ آذرماه سال‌جاری فرصت دارند تا پاسخ‌های خود را به آموزشگاه خویش و مدارس نیز از ۲۸ دی‌ماه تا ۱۰ بهمن‌ماه باید آثار انتخابی را به شهرستان مربوطه و منطقه تحویل دهند که زمان تحویل آثار به دبیرخانه نیز ۱۵ تا ۲۰ بهمن‌ماه است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان وفرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد در سال تحصیلی گذشته در زمینه پرسش مهر ریاست جمهوری خوش درخشیدند و توانستند هشت رتبه کشوری کسب کنند یادآور شدوگفت: در سال تحصیلی قبل از آن تنها چهار رتبه کشوری در زمینه پرسش مهر ریاست جمهوری در استان کسب کرده بودیم و امیدواریم امسال پیشرفت بیشتری در این موضوع داشته باشیم.

اعزام بیش از ۹ هزار نفر از دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ، سهمیه استان کهگیلویه وبویراحمد در کاروان راهیان نور دانش آموزی را ۹ هزار ۱۷۳ دانش آموز عنوان کرد وگفت: در کاروان راهیان نور که مربی و راوی حضور دارند دانش آموزان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس جنوب در شلمچه ، خرمشهر ،فکه واروند به مدت سه روزه دیدن می کنند.وی گفت :در دوسال اخیر استان در برگزاری واجرای راهیان نور بعنوان استان برتر کشورانتخاب شدند.

هرگونه فعالیت آموزشی در وقت نماز ممنوع است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در بخش دیگری از سخنانش گفت: مأموریت مهم آموزش و پرورش تربیت انسان است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه معلمان به عنوان عنصر تربیتی دیده شده‌اند.

سید بها‌ءالدین ملک‌حسینی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی هرگونه فعالیت آموزشی در وقت نماز ممنوع است از مدیران مدارس خواست به این نکته توجه داشته باشند که زنگ نماز در مدارس جدی گرفته شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ، با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش هرمعلم به مثابه یک مربی است گفت: در حوزه پرورشی مربیان به شکل تخصصی تر مسائل دینی ، اعتقادی وفرهنگی را دنبال می کنند.

وی کمبود نیروی متخصص در حوزه پرورشی را یادآور شد وگفت: این خلا با آموزش نیروی انسانی موجود در این حوزه و دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان برطرف خواهد شد ضمن اینکه امسال۲۲ نیروی جدید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به حوزه پرورشی وفرهنگی استان اضافه گردید.

وی در پایان، آموزش افراد را طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب نوعی سرمایه گذاری برای آینده کشور دانست و گفت: آموزش و پرورش نه تنها در عینیت بخشیدن به زندگی مادی و معنوی فرد متوقف و محدود نمی شود، بلکه تمام شؤون اجتماعی او را در بر می گیرد و در نهایت موجب رشد و تحول اساسی جامعه می شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی