تاریخ انتشار : شنبه 29 اکتبر 2016 - 16:29
کد خبر : 6344

کیفیت بخشی به آموزش از اولویت مهم آموزش و پرورش استان

کیفیت بخشی به آموزش از اولویت مهم آموزش و پرورش استان

دکتر ایوب رضایی در جمع سرگروههای فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از نظر کیفی نیز آموزش و پرورش تاثیر گذارترین دستگاه اجرایی کشور است گفت: هیچ فردی در جامعه وجود ندارد که بدون تعلیم و تربیت رشد و تعالی یابد.

2نسیم دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: کیفیت بخشی به آموزش از اولویت های مهم آموزش و پرورش استان است.

دکتر ایوب رضایی در جمع سرگروههای فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از نظر کیفی نیز آموزش و پرورش تاثیر گذارترین دستگاه اجرایی کشور است گفت: هیچ فردی در جامعه وجود ندارد که بدون تعلیم و تربیت رشد و تعالی یابد.

وی افزود: اگر کشوری می خواهد توسعه یافته تلقی شود باید بر توسعه سرمایه انسانی همت گمارد که از این حیث آموزش و پرورش زیر ساخت سرمایه انسانی کشور ها محسوب می شود .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: نوسازی ساختار آموزشی در راستای کیفیت بخشی به آموزش ضروری است و در حوزه کیفیت بخشی، نیازمند برنامه ریزی اصولی و بازنگری در فعالیت ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه، ایجاد روابط عاطفی اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی و حاکم شدن روح تعاون و همکاری در مدارس موجب نزدیکی دانش آموزان به معلمان شده اظهار داشت: فاصله گیری معلم و دانش آموزان از یکدیگر موجب اختلال در روند فرآیند یاددهی و یادگیری می شود و اگر دانش آموز مدرسه را پناهگاه خود بداند و معلم نقش مشاوره ای داشته باشد روند فرآیند یاد دهی یادگیری تسهیل شده و اهداف آموزشی و پرورشی محقق می شود.

وی با اشاره به مشارکت در عمل به عنوان عنصر موثر در نوسازی ساختار آموزشی تصریح کرد: مشارکت همه ارکان تعلیم و تربیت در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ضروری است.

رضایی بر ارتباط دو سویه معلمان و دانش آموزان تاکید کرد وگفت: نیروی انسانی به عنوان مولفه ای مهم در نوسازی ساختار آموزشی است و تربیت شهروندانی خلاق، توانا و کارآمد از مهمترین رسالت های آموزش و پرورش است.

عزتمندی معلم در گرو توانمندی علمی معلم است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد توانمندسازی و به روز رسانی دانش معلمان متناسب با علم روز دنیا را یک ضرورت عنوان کرد وخاطرنشان کرد: عزتمندی معلم در گرو توانمندی علمی معلم است که سرگروههای آموزشی باید این نکته مهم را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: مدیریت حل مسله از دیگر مولفه های مهم نوسازی ساختار آموزشی است و باید در حل مشکلات و مسائل از فکر و خرد جمعی و مشاوره افراد صاحبنظر استفاده شود.

رضایی اولویت مهم در سال تحصیلی جدید را یاداور شد وگفت: اولین اولویت در نگاه کلان، کیفیت بخشی است که حاصل کار گروهی معاونین، معلمان و مربیان مدرسه با مدیر است که سرگروههای آموزشی باید بر روند فعالیتهای آموزشی در مدارس بیش از گذشته نظارت کنند .

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد توجه به رشته های فنی وحرفه ای وهنرستانها را بستر ساز توسعه وتعالی کشور برشمرد وگفت: اگر کشور نیاز به توسعه دارد، زمینه ساز توسعه اشتغال است و اشتغال به جز از طریق آموزش های هنرستانی به دست نمی آید.

رضایی در ادامه اظهار داشت: آموزشهای فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کاردر کشورهای مختلف جهان ایفا می کنند.

وی افزود: این آموزشها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف اقتصاداین کشورها می باشند، بلکه ازطریق بستر سازی خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می نمایند.

برنامه ریزی اصولی و مدون گروههای آموزشی جهت تحقق اهداف آموزش وپرورش

در این نشست صمیمی رئیس اداره تکنولوژی گروههای آموزشی استان از برنامه زمانبندی سرگروههای آموزشی فنی وحرفه ای از آبانماه برای بازدید وسرکشی از هنرستانهای استان خبرداد وگفت: در این بازدیدها ضمن بررسی مسائل آموزشی در مدارس کارگاههای آموزشی جهت دانش افزایی همکاران نیز برگزار می شود.

داوود نیکبخت بر استفاده از نظرات تخصصی گروههای آموزشی برای ارتقاء کیفیت آموزش تاکید کرد وگفت: گروههای آموزشی در سال تحصیلی جاری با برنامه ریزی اصولی ومدون در راه تحقق اهداف آموزش وپرورش گام برمی دارند.

در پایان سرگروههای مختلف رشته های فنی وحرفه ای استان به بیان نقطه نظرات ودیدگاههای خویش در رابطه با مسائل آموزشی پرداختند وخواستار توجه بیشتر وبهتر مسئولان آموزش وپرورش استان ومناطق به گروهای آموزشی استان شدند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی