تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آوریل 2014 - 14:10
کد خبر : 631

آهنگ توسعه شهر یاسوج با همراهی مسئولان ومشارکت مردم

آهنگ توسعه شهر یاسوج  با همراهی مسئولان ومشارکت مردم

شورای شهر نه یک نهاد سیاسی بلکه یک نهاد مدنی اجتماعی است. که حلقه واسط بین مردم و مدیریت شهری قلمداد می گردد. نهاد منتخب و دموکراتیک که بطور کلی با شهر، شهرنشینی و زندگی روزمره مردم سرکار دارد.شورای شهر یاسوج حساس تر و شاید ویترین شوراهای استان به شمار آید به دلیل اینکه یاسوج

شورای شهر نه یک نهاد سیاسی بلکه یک نهاد مدنی اجتماعی است. که حلقه واسط بین مردم و مدیریت شهری قلمداد می گردد. نهاد منتخب و دموکراتیک که بطور کلی با شهر، شهرنشینی و زندگی روزمره مردم سرکار دارد.شورای شهر یاسوج حساس تر و شاید ویترین شوراهای استان به شمار آید به دلیل اینکه یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واز شهرهای خوش آب هوای کشور است که به عنوان پایتخت طبیعت نام گرفته است وشهری است متعلق به همه مردم استان .برنامه ریزی، هدایت و مدیریت شهری بدون تردید به شهرداری توانمند و متخصص در امور شهری با همراهی، همدلی وهماهنگی و همکاری تنگاتنگ شورای شهر نیازمند است.

امروز وقت آن فرا رسیده است که شورای شهر وشهرداری با وحدت وهمدلی واستفاده از همه ظرفیتها وپتانسیلها برای آبادانی وتوسعه شهر گام بردارند. مردم این شهر چشم امید بر فعالیت منسجم این شورا با انبوهی از مشکلات دوخته اند. در این میان سرمایه اجتماعی ارزشمند اعتماد مردم باید پاس داشته شود و پیشرفت آبادانی شهر در سرلوحه تمام فعالیت ها ی شورای شهرقرار گیرد.بی تردید هر شهروندی افتخار می کند که شورا با جدیت و بدون هر گونه شائبه سیاسی و با تشریک مساعی در جهت پیشبرد و منافع شهروندان عملکرد و کارنامه شفاف و روشنی را در اختیار مردم قرار دهد تا قضاوت درست و منصفانه از عملکردها را به همراه بیاورد. نباید نگران چشم انداز آینده شورا بود که شهروندان با هزاران امید و آرزو به منتخبان خود رای داده و آنان را روانه ساختمان شورای شهر نموده اند.برای آشنایی مردم نجیب شهر یاسوج مرتضی فروغ‌ فرد سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در گفتگو با خبرنگار نسیم دنا گزارشی ازعملکرد ۶ ماهه این شورا ارائه کرد که از نظر خوانندگان گرانقدر می گذرد.

اقتصاد وفرهنگ راهبرد اصلی تعالی کشور

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج  در ابتدای این گفتگو با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: رهبر حکیم وفرزانه انقلاب اسلامی با درایت وتدبیر واشرافی که بر مسائل داخلی وجهانی دارند سال ۹۳ را سال اقتصاد وفرهنگ نام نهادند تا با عزم ملی ومدیریت جهادی مسئولان ،راهبرد اصلی کشورباشد و باعث شکوفایی اقتصادی وتعالی فرهنگی کشور شود.مرتضی فروغ فرد به مقوله مهم شوراها اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی این است که مردم درتمامی عرصه ها حضور پرشور وتاثیرگذاری دارند  وشوراها یکی از عرصه های حضورمردم بود که با شور ونشاط مردم در سال حماسه سیاسی واقتصادی دور جدیدی از خدمت رسانی به مردم با حضور منتخبین جدید آغاز شد. وی گفت:امروزکه یک فرصت ارزشمند برای خدمتگزاری به مردم  برای منتخبین در شورای اسلامی شهر فراهم شده است باید همه این فرصت را قدر بدانیم و پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشیم .

تعامل مطلوب استاندار با شورای شهر وشهرداری

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج دربخش دیگری از سخنانش با تقدیر وتشکر صمیمانه از دکتر خادمی استاندار فهیم وپرتلاش استان گفت: تعامل خوبی بین استانداری ، شورای شهر و شهرداری برقرار شده است وامیدورایم این تعامل وهمکاری باعث ارتقاء بهتر خدمت رسانی به مردم و توسعه و پیشرفت شهر را به دنبال داشته باشد. فروغ فرد دکتر خادمی را چهره ای فرهیخته وعلمی توصیف کرد وگفت با نگاه ویژه وکارشناسانه ای که وی به مسائل عمران شهری دارد نوید بخش آینده ای روشن برای همه شهرهای استان بالاخص شهر یاسوج که نماد وپیشانی استان است خواهد بود.

برگزاری ۶۰ نشست با ۱۳۰ مصوبه در حوزه های مختلف در شش ماهه فعالیت شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در تشریح عملکرد شورای اسلامی شهر یاسوج در ۶ماهه نخست فعالیت خود اظهار داشت: اعضای دور چهارم شورای اسلامی شهر یاسوج در طول شش ماه کاری خود با برگزاری بیش از ۶۰ نشست ۱۳۰ مصوبه را در حوزه های مختلف به تصویب رسانده اند که در این میان ساماندهی نیروی انسانی از اقدامات مهم شورای اسلامی بود که اکنون دیگر به مانند گذشته وضعیت نابسامان نیروها را نداریم. وی اظهارداشت: نخستین کاری که در شورای شهر یاسوج انجام دادیم انتخاب رئیس بود که لازم است بگویم هیچ‌گونه معیار و دید سیاسی را در این انتخاب دخیل ندادیم و تنها خرد، عقلانیت و شایسته سالاری و استفاده از تجربیات در نظر گرفته شد.

انتخاب شهردار با رای همه اعضای شورای شهر

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به انتخاب شهردار یاسوج با رای همه اعضا خاطرنشان کرد: انتخاب شهردار جدید برای اولین بار در طول انتخابات شوراها با رای همه این اعضا در نوع خود بی سابقه بوده که این نشان از عدم هرگونه اختلاف نظر و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در انتخاب شهردار دارد. وی در پاسخ به سوالی در باره اختلاف نظر اعضای شورای شهر گفت پای اکثر مصوبات و صورتجلسات شورا امضاء ۱۱ نفر عضو وجود دارد.  فروغ فرد افزود: اختلاف نظر و سلیقه در یک پارلمان محلی با تحصیلات، فکر و سنین متفاوت امری طبیعی‌ است. وی خاطرنشان کرد: خروجی تمام جلسات با رأی ۱۱ نفر است و اگر ۱۱ کارشناس با مدارک عالی در یک فضا بر سر مسائل شهری با هم اختلاف نظر نداشته ‌باشند و همدیگر را نقد نکنند، فساد ایجاد می‌شود و آن وقت جای سوال است .

شوراها نباید دچار کارهای حاشیه ای و سیاسی شوند

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج اظهار داشت: عملکرد نمایندگان مردم در پارلمان های محلی باید به گونه ای باشد که سود به مردم برساند ،نه یک برگشت به عقب باشد. ایشان در ادامه گفت: کار اصلی شورای شهر برطرف کردن مشکلات مردم در یک چارچوب قانونی با استفاده از تعامل با ادارات و نهادهای مربوطه است.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج تصریح کرد: شورا باید با روشنگری و همفکری به دنبال حل مشکلات مردم باشد و نباید دچار کارهای حاشیه ای و سیاسی شود.

فروغ فرد سیاسی کاری را آفت کار شوراها و نمایندگان مردم دانست و گفت: سیاسی گری و سیاسی کاری باید به گونه ای باشد که به نظم و رشد متقابل یک نهاد مردمی ضربه وارد نکند در غیراین صورت آفت یک نهاد مردم پایه مانند شورا، سیاسی کاری است.وی در ادامه به مباحث پیش آمده میان بعضی از اعضای شورا و شهردارشهر یاسوج اشاره داشت و گفت: نهادی مانند شورای شهر جایگاه نقد ها و تفاوت سلیقه هاست و اگر اینگونه نباشد باید تعجب کرد.منتخب شورای چهارم شهر یاسوج بیان داشت: ما در شورا هیچ گونه جناح بندی و جناح سیاسی نداریم و اتفاق نظر اعضای شورا بر سر راهکارهای جدید و برون رفت از وضع موجود است.

نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم است

فروغ فرد در ادامه اظهار داشت: شورا به عنوان یک پارلمان محلی برای سلیقه ها و تجربیات است و ۱۱ نفر اعضای شورای شهر یاسوج در انتخابات چهارم شورای شهر دارای فکرها و سلایق گوناگون هستند.وی افزود: لقب گروه ۵+۶ به اعضای جدید این نهاد در شهر یاسوج صحت ندارد و به جز حاشیه ای برای برهم زدن تعامل بین این ۱۱ نفر چیز دیگری به بار نخواهد آورد.فروغ فر با اشاره به حضور سلایق مختلف در شورای اسلامی شهر خاطرنشان کردند: تا هنگامی که نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و کار برای آنها باشد، این دیدگاههای مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.

عوارض محلی شهرداری یاسوج در سال ۹۳ افزایش نمی یابد

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج  در بخش دیگری از سخنانش گفت: از اقدامات ارزنده دیگر اینکه در شورای شهر چهارم عوارض را علی‌رغم میل شهردار یاسوج برای سال ۹۳ افزایش ندادیم و به همین منظور عوارض منطقه‌ای و ساختمانی نسبت به سال ۹۲ در سال جاری هیچ‌گونه افزایشی نخواهند داشت.وی همچنین یکی از وظایف اصلی شورای شهر و شهرداری را کارهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: شهر یاسوج دارای پتانسیل های منحصر به فردی در سطح استان و کشور است و حوزه خدمت در این شهر وسیع است .ایشان با اشاره به لزوم گسترش پارکینگ ها و احداث آن در شهر خاطر نشان کرد: باید از سرمایه های عظیم شهر به نفع عموم مردم استفاده کرد و در این زمینه باید کار کارشناسی انجام بگیرد .وی در تشریح دیگر عملکرد شورای شهر یاسوج اظهار داشت: اتصال بلوار کشاورز به کمربندی اصلی یاسوج برای کاهش بارترافیکی، راه اندازی کمیسیون نامگذاری کوچه ها و معابر عمومی، تعیین تکلیف ترمینال مسافربری و ساماندهی نیروهای انسانی مازاد در بدنه شهرداری از سایر اقدامات و مصوبات اعضای شورای دور چهارم این شهر در شش ماه گذشته بوده است.

ایجاد فضای سبز و پارک در حاشیه رودخانه مهریان

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج ایجاد پایگاه آتش نشانی حومه بنسنجان، احداث پارک ۱۴هکتاری غدیردر ساحل بشار وایجاد فضای سبز و پارک در حاشیه رودخانه مهریان به منظور توازن در فضای سبز شهر یاسوج را از دیگر مصوبات شورای شهر ذکر کرد.

وی توجه ویژه به ضلع جنوبی وغربی شهر یاسوج از جمله شرف آباد ،شهرک بلکو ،شهرک جوشکاران در خصوص زیرسازی وآسفالت معابر ، بهسازی پیاده روهای شهر یاسوج از نیمه دوم فروردین  و روکش آسفالت خیابانها ومعابر سطح شهر که از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می شود را از دیگر مصوبات شورای شهر یاسوج در دوره چهارم ذکر کرد.

فروغ فرد با بیان اینکه سال ۹۲ اعتبار شهرداری ۱۸ میلیارد تومان بود، عنوان کرد: شهردار و شورای جدید آن را با بدهکاری ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی تحویل گرفتند. وی افزود:: یکی از آسیب ها و مشکلات جدی در بدنه شهرداری یاسوج بروکراسی های طولانی اداری و تحمل زحمت برای شهروندان بود که با تدبیر و تعامل با شهردار و واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی این مهم ساماندهی می شود.

فروغ فرد از افزایش نواحی یاسوج از دو مورد به چهار مورد خبر داد و گفت: بسیاری از نیروهای مازاد شهرداری شهر در قالب این طرح ساماندهی و تعیین تکلیف شدند.سخنگوی شورای شهر یاسوج گفت: در آینده نزدیک و طبق مصوبه های جدید شورا وشهرداری یاسوج احداث یک زیر گذر و روگذر را در شهر یاسوج در کنار میدان امام حسین(ع) خواهیم داشت.فروغ‌فرد با اشاره به حذف معاونت فرهنگی در شهرداری یاسوج تصریح‌کرد: شهرداری یاسوج درجه ۱۰ و در چارت سازمانی آن معاونت فرهنگی تعریف نشده و وجود آن غیرقانونی است، بنابراین به آقای شهردار گفتیم این معاونت را یا با عنوان سرپرست ناحیه فرهنگی اداره کند یا اینکه یک سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی را با وجود تأمین اعتبار راه‌اندازی کند که این موضوع در دستور کار شهرداری است.

دایر کردن دفتر سرمایه گذاری در شهرداری یاسوج

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج  خاطرنشان کرد: دفتر سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار و ایجاد منابع پایدار را در شهرداری یاسوج دایر کردیم. وی با اشاره به مسأله سینما و پارکینگ در شهر یاسوج گفت: جایگاه سینمای قدیم یاسوج در دوران شهرداری سابق تخریب شد و برای ایجاد پارکینگ و سینما آن را به مناقصه گذاشتند و قرار بود که سینمایی با ۹ هزار متر مربع و پارکینگ در آن ساخته شود اما فردی که مناقصه را برنده شد، به محتویات مناقصه عمل نکرد و به همین دلیل این پروژه متوقف شده‌است.مرتضی‌ فروغ‌فرد در رابطه با تخریب تپه استانداری افزود: این تپه توسط استاندار وقت تخریب شده و قرار بود یک پارک بهتری در آن احداث شود.فروغ‌فرد نظارت بر عملکرد شهرداری را وظیفه شورا دانست و اضافه کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج حق نظارت دارند و می‌توانند تذکرات خود را به شهردار ارائه دهند.

بازسازی تپه استانداری در دستور کار شورای شهر یاسوج

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج به تپه تخریب شده استانداری اشاره داشت و گفت: این تپه در زمان نه چندان دور به عنوان کاخ استانداری از آن استفاده می شده و به دستور استانداراسبق استان برای ایجاد یک پارک بزرگ تخریب شده است.فروغ فرد محل اعتبار برای احداث این پارک را اعتبار ملی و دولتی دانست و گفت: استانداری با همکاری شهرداری و بخش خصوصی در صدد بازسازی و زیبا سازی این تپه در ورودی شهر یاسوج است.

شهرداردر چینش نیروهای تحت نظر خود در شهرداری دستش باز است

وی در خصوص تغییرات در شهرداری یاسوج تصریح ‌کرد: هر مدیری حق دارد که زیر مجموعه‌اش را بر اساس‌ سیاست‌ها، برنامه‌ها و فکر خویش انتخاب کند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یاسوج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سهم‌خواهی اعضای شورای اسلامی شهر در چینش‌نیروها وجود دارد؟ افزود: آقای جاوید در چینش نیروهای تحت نظر خود در شهرداری دستش باز است و می‌تواند هر تغییر و تحولی را بدون هیچ سهم‌خواهی از سوی شورا انجام دهد. امکان ندارد مدیری انتخاب شود و به او بگوییم دست به هیچ تغییری نزند.

منتخب شورای چهارم شهر یاسوج خاطر نشان کرد: ما نباید در کارهای خود زود قضاوت کنیم بلکه باید ثمره کاری یک مدیر را بعد از گذشت حداقل یک سال نظاره گر باشیم.وی در ادامه سخنان خود بر استفاده مطلوب از توان موثر وظرفیتهای موجود در شهر، استفاده از مولفه های معماری ایرانی اسلامی ، اتخاذ رویکرد کارشناسی در تصمیمات شورا، گره گشایی مشکلات ترافیکی شهر وحمل ونقل شهری ، آزاد سازی واصلاح هندسی معابر ،نظارت فنی بر ساخت وساز ها ،انجام خدمات فرهنگی درکنار خدمات عمرانی تاکید کرد.

احداث دوپایانه مسافری در شهر یاسوج

سخنگوی شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه به احداث دو پایانه مسافری در شهر یاسوج اشاره داشت و گفت: به دلیل جایگاه نامناسب پایانه مسافری شهر یاسوج در بیرون از این شهر آن را به محل نمایشگاه های دائمی شهرداری در منطقه شرف اباد شهر یاسوج انتقال داده ایم .سخنگوی شورای شهر یاسوج ادامه داد: با پیگیرها ی به عمل امده با شهردار یاسوج در صدد هستیم با فروش زمین ترمینال ۱۳ آبان در ورودی شهر، پول به دست آمده از این زمین را برای خرید دو زمین در ورودی و خروجی شهر یاسوج برای احداث دو پایانه مسافربری مهیا کنیم.وی از تصویب احداث جاده اختصاصی برای بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج خبر داد و اظهار داشت: به دلیل مشکلات ترافیکی ایاب و ذهاب این بیمارستان با هماهنگی دیگر دستگاه ها مقرر شد جاده اختصاصی این بیمارستان از جنب هتل آزادی به سمت بیمارستان احداث شود.

پارک جنگلی یاسوج یک پتانسیل بالقوه برای زیر ساخت های گردشگری است

فروغ فر به بازسازی و تکمیل زیرساخت های پارک بزرگ جنگلی یاسوج اشاره داشت و گفت: پارک جنگلی یاسوج یک پتانسل خوب و بالقوه برای زیر ساخت های گردشگری شهر یاسوج است که باید با یک برنامه ریزی دقیق از آن استفاده کرد.وی ادامه داد: بحث امنیت این پارک نکته حیاتی این منطقه توریستی و گردشگرپذیر برای گسترش و ساخت و ساز این پارک در شهر یاسوج است.فروغ فرد تصریح کرد: در حال حاضر با جذب سرمایه گذار و با اجرای طرح های جدید و انتقال پارک شهربازی به این نقطه در صدد زیبا سازی وساخت و ساز آن هستیم.

آهنگ توسعه شهر یاسوج  با همراهی مسئولان ومشارکت مردم

وی در پایان بر وحدت و همدلی در بین اعضای شورای شهر درجهت رفع مشکلات و کسب رضایت شهروندان تاکیدکرد وگفت: مردم ولایتمدار ، انقلابی و نجیب شهریاسوج شایسته بهترین خدمات هستند و با وجود برخی کمبودها و نارسایی ها ، همواره در خط نظام و انقلاب حرکت کرده و حمایت وپشتیبانی خود را داشته اند . وی تصریح کرد: طی ماههای گذشته با وجود کمبودها ونارسایی ها ، خدمات  وفعالیتهایی توسط شهردار محترم در سطح شهر انجام شده اما زمینه ارائه خدمات بیشتر  وبهتر هنوز باقی است  و امیدواریم با وحدت رویه آهنگ توسعه شهر یاسوج با  همراهی مسئولان  ارشد استانی وشهرستانی ومشارکت مردم را در پیش بگیریم وگامی در جهت بهبود خدمات مطلوبتر به مردم این دیار برداشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی