تاریخ انتشار : دوشنبه 5 سپتامبر 2016 - 13:04
کد خبر : 6070

پروژه مهر کلیدی ترین کار آموزش پرورش کهگیلویه وبویراحمد/نواختن زنگ مهر ومقاومت در۲هزار و۸۰۰آموزشگاه /ارتقاء عملکرد گروههای آموزشی متوسطه در کشور

پروژه مهر کلیدی ترین کار آموزش پرورش کهگیلویه وبویراحمد/نواختن زنگ مهر ومقاومت در۲هزار و۸۰۰آموزشگاه /ارتقاء عملکرد گروههای آموزشی متوسطه در کشور

دکتر ایوب رضایی با بیان اینکه پروژه مهر بستر مناسب تحصیل دانش آموزان و آینده سازان این مرزو بوم را به سمت سوی موفقیت هدف گذاری می نماید گفت: پروژه مهر جلوه تعالی مدیریت در مدارس و نماد برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، در راستای حداکثر کارآیی و اثر بخشی است.

ن3سیم دنا : معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: یکی از اولویت های اصلی ما در شرایط کنونی در آموزش وپرورش دنبال کردن پروژه مهر است و به همین دلیل این مهم در سراسر استان به دقت پیگیری می شود.

دکتر ایوب رضایی با بیان اینکه پروژه مهر بستر مناسب تحصیل دانش آموزان و آینده سازان این مرزو بوم را به سمت سوی موفقیت هدف گذاری می نماید گفت: پروژه مهر جلوه تعالی مدیریت در مدارس و نماد برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، در راستای حداکثر کارآیی و اثر بخشی است.

وی هدف از اجرای پروژه مهر را ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی، پرورشی وخدماتی مدارس در آستانه بازگشایی دانست وگفت: با برنامه ریزی مناسب باید مسائل وکمبودهای موجود در مدارس را شناسایی و در راستای کاهش آنها گام برداشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان به اهمیت و جایگاه وِیژه مدیریت مدارس در روند پروژه مهر اشاره و خاطرنشان کرد: اثربخشی پروژه مهر درمدیریت هوشمندانه مدارس تجلی پیدا می کند .

وی بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاهها و مردم تأکید کرد و گفت: پروژه مهر یک نماد ملی است که باید با همکاری تمام ادارات و استفاده از ظرفیت‌های شهر فضایی شاداب را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

رضایی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط ستاد و کارگروه‌های پروژه مهر، به صورت منظم از مدارس بازدید و گزارش مکتوب برای رفع کمبودها به دبیر پروژه ارائه می شود تا اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

وی پروژه مهر را کلیدی ترین کار آموزش پرورش استان دانست وگفت: برنامه‌های سازماندهی نیروها، ساماندهی فضاهای فیزیکی، تعمیر و زیباسازی مدارس، رنگ آمیزی،اجرای برنامه‌های آغازین مدارس در سال تحصیلی جدید از مهمترین برنامه های پروژه مهر در آموزش وپرورش استان است.

روز۳۱شهریور جشن شکوفه ها وغنچه ها و۳مهر بازگشایی مدارس است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مدارس در روز سوم مهرماه با انجام می شودگفت: جشن پایه اولی ها در ابتدایی ومتوسطه اول با عناوین جشن شکوفه ها وغنچه ها روز۳۱شهریور در مدارس استان برگزار می شود.

دکتر رضایی افزود : نظر به اهیت رشته های فنی وحرفه ای در هنرستانها امسال برای اولین بار در مرکز استان جشن بازگشایی سال تحصیلی در یکی از هنرستانهای به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

رضایی با اشاره به اینکه از۲۳تا۳۰شهریورماه بنام هفته پاکسازی وزیباسازی مدارس نامگذاری شده ومدارس برای ورود دانش آموزان آماده می شود گفت: در آغاز هفته دفاع مقدس مدیرکل، معاونین و کارکنان آموزش وپرورش با حضور در گلزار شهدا تجدید میثاق می کنند.

وی شعار سال آموزش و پرورش استان در سال جاری را «آموزش و پرورش کیفیت‌مدار، تحول‌گرا و برنامه‌محور» ذکر کرد وگفت: برای تحقق این شعار وارتقاء وتعالی آموزش و پرورش برنامه هایی تدوین شده که در طول سال تحصیلی اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان در پایان با اشاره به اهمیت وجایگاه آموزش وپرورش در توسعه همه جانبه کشور گفت: مشارکت همه جانبه همه دستگاه ها و نهادهایی که در تحقق اهداف آموزش و پرورش دخیل هستند میتواند آموزش و پرورش را در رساندن به اهدافش یاری نماید.

ارتقاء عملکرد گروههای آموزشی متوسطه در کشور

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان در بخش دیگری از سخنانش به موفقیتهای آموزش متوسطه درسال تحصیلی ۹۵-۹۴اشاره کرد و از ارتقاء عملکرد گروههای آموزشی متوسطه نظری در کشور خبر داد .

دکتر ایوب رضایی گفت: بر اساس اعلام نتایج ارزیابی دبیرخانه های راهبری دروس گروههای درسی متوسطه نظری عمکلکرد گروههای آموزشی متوسطه نظری استان در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۹/۶ درصدی داشته است.

وی از رشد میانگین دروس نهایی متوسطه نظری به میزان ۱۱/درصد خبر داد وگفت: رتبه استان در دروس نهایی نسبت به مدت مشابه سال قبل در کشور ۵ پله صعود را نشان می دهد که نشان از برنامه ریزی اصولی ومدبرانه آموزش وپرورش استان برای ارتقاء کیفیت آموزشی دارد.

کسب ۳۰ رتبه ملی درجشنواره های مختلف الگوی برتر تدریس

رضایی گفت: کسب ۳۰ رتبه جشنواره های مختلف الگوی برتر تدریس وکسب دو رتبه دوم وچهار رتبه سوم کشوری توسط دانش آموزان دوره متوسطه اول در جشنواره خوارزمی را دیگر موفقیتهای آموزش وپرورش استان در حوزه متوسطه برشمرد.

وی به موفقیت دانش آموزان در کنکور سراسری اشاره کرد وگفت: در آزمون سراسری امسال دانش آموزان استان ۲۳ رتبه تک رقمی و دورقمی و ۱۴۲ رتبه زیر هزار کسب کردند.

رضایی به موفقیتهای اداره آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش آموزش وپرورش استان اشاره کرد وگفت: هنرجویان هنرستانهای استان در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در مسابقات علمی ،عملی وجشنواره هنرهای تجسمی و مهارتهای هنری ۵ رتبه اول تا سوم کشوری را بدست آوردند.

اجرای برنامه افزایش بهره وری وارتقاء کیفیت آموزش در هنرستانهای فنی وحرفه ای وکاردانش

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان از اجرای برنامه افزایش بهره وری وارتقاء کیفیت آموزش همراه با تولید در ۶ هنرستان فنی وحرفه ای وکاردانش درشش شهرستان بویراحمد ،گچساران وکهگیلویه خبر داد وگفت: در دو شهرستان بویراحمد وگچساران با انعقاد قرارداد با اداره کل آموزشهای فنی وحرفه ای استان دروس عملی هنرستانها برخی رشته های مهارتی برون سپاری شده است.

اجرای برنامه تعالی مدیریت در ۱۸۰ آموزشگاه استان

رضایی اجرای برنامه تعالی مدیریت در ۱۸۰ آموزشگاه استان، اجرای برنامه همگام با قرآن در تمام مدارس متوسطه اول ،ارتقاء ۱۰۰درصدی نرخ گذر پایه نهم به دهم ،افزایش تعداد پژوهشسراهای دانش آموزی از ۴ به ۱۳ باب و واجرای طرحهای کیفیت بخشی در پایه های مختلف تحصیلی را از برنامه های معاونت آموزش متوسطه استان در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی گذشته برای ۱۳۹۰۴ نفر از دانش آموزان در شهرستانها ومناطق و مدارس لازم التوجه کلاسهای جبرانی وتقویتی با شناسایی دروس ضعیف برگزار شده است اظهار داشت بروزرسانی وساماندهی تجهیزات آزمایشگاهی ۱۰۰ دبیرستان دوره متوسطه اول با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و اجرای برنامه های کیفیت بخشی در مدارس از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی