تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آگوست 2016 - 5:46
کد خبر : 6012

رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت تدبیر وامید مد نظر قرار گرفته است.

رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت تدبیر وامید مد نظر قرار گرفته است.

علی ربیعی گفت: منابع بانکی به سوی سرمایه در گردش سوق پیدا کرده است و رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت مد نظر قرار گرفته است. استراتژی ما این است که مشاغل خرد را برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار دهیم.

نسیم دنا : IMG_0163به مناسبت هفته دولت وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی به نمایندگی از دولت در سفری دو روزه به کهگیلویه و بویراحمد آمد و ضمن بررسی مشکلات استان در بحث اشتغال چندین طرح را نیز افتتاح کرد در جلسه شورای اشتغال استان که با حضور وزیر کار ومعاونین وی ، نمایندگان استان در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران برگزار شد. مسئولان استان به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با بیکاری پرداختند

رفع معضل بیکاری با حمایت از طرح‌های خرد و اشتغال‌زا

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اشتغال استان با حضور وزیر کار، تعاون ورفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۷/۱۷ است که این نرخ بیکاری در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، دنا، بهمئی، باشت، لنده و چرام به ترتیب ۱۶٫۵، ۱۷٫۸، ۲۲٫۵، ۱۱٫۹، ۲۰٫۶، ۱۳٫۶، ۱۷٫۶ و ۱۵٫۲۲ درصد است.

صابر مظاهری افزود: بیش از نیمی از جمعیت بیکار این استان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا با هدف افزایش اشتغال‌زایی چاره‌اندیشی کند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت با ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری می‌تواند به رفع معضل بیکاری در این استان کمک کند که به طور حتم حمایت از طرح‌های خرد و اشتغال‌زا در این راستا کارآمد است.

مظاهری با اشاره به نرخ بالای مشارکت اقتصادی در این استان، بیان کرد: تقاضای کار در استان افزایش یافته به طوری که تقاضای کار بانوان امروزه به یک موضوع اجتماعی در استان تبدیل شده است. وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت‌های مختلف در زمینه‌های آب، نفت و گاز، گردشگری و کشاورزی و صنعت و معدن می‌تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال باشد.

دلایل اصلی بیکاری در استان کم بودن میزان سرمایه‌گذاری‌ها است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی به عنوان دو موضوع مهم برای استان‌های کشور از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۵ مطرح شده است. وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مشاغل خرد و کوچک می‌تواند در کشور پایلوت باشد و باید وام‌های با بهره کم را به سمت این واحدها پیش ببریم زیرا اشتغال‌زایی در این واحدها سریع‌تر و بیشتر است.

سید موسی خادمی گفت: یکی از دلایل اصلی بیکاری در استان کم بودن میزان سرمایه‌گذاری‌ها است و نهادهای عمومی غیردولتی باید در کوتاه مدت در بحث سرمایه‌گذاری وایجاد اشتغال استان را یاری کنند

خادمی ابراز کرد: این استان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است که توجیه اقتصادی دارند، بنابراین نهادهای شبه دولتی باید برای استفاده از این فرصت‌ها وارد مذاکره شده و در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

سازمان شستا و سایر سازمان‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت اشتغال در استان اقدام کنند

سید موسی خادمی با بیان اینکه در یک نشست اشتغال تمامی مشکلات حوزه اشتغال حل نمی‌شود گفت: با توجه به محدودیت‌های محیط زیستی استان نمی‌توان در برخی از صنایع بزرگ برای اشتغال ورود پیدا کرد و باید در این زمینه کار مطالعاتی عمیق‌تری انجام شود.

خادمی با بیان اینکه انتظار می‌رود سازمان شستا و سایر سازمان‌های اقتصادی برای بهبود وضعیت اشتغال در این استان اقدام کنند، بیان کرد: بخش گردشگری جز مطالبات اصلی مسئولان و مردم استان است که وزیر کار قول مساعد برای کمک در این زمینه دادند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع تجاری تفریحی در مرکز شهر یاسوج در زمینی متعلق به سازمان تامین اجتماعی احداث می‌شود، بیان کرد: بهره‌برداری از این مجتمع ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. خادمی با بیان اینکه با بهره‌بردای این مجتمع برای ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود، تاکید کرد: میزان اشتغال‌زایی این پروژه برابر با اشتغالزایی ۱۰ پتروشیمی است و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در بحث اشتغال باید از همه زوایا وارد شد، عنوان کرد: در این حوزه صندوق کارآفرینی امید در استان ۳ برابر نسبت به گذشته رشد داشته است و می‌طلبد میزان این تسهیلات در جهت رونق اشتغال در استان افزایش یابد.

اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده‌ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کارگروه اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: نگاه شهید باهنر مهربانانه و خاص بود، شهید باهنر از عرصه فرهنگ به سیاست آمد و توجه خاصی به تربیت کودکان داشت و باید مسئولان عمق نگری، آرامش و منش شهید باهنر را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهید رجایی منحصر به فرد بود و سادگی رجایی همراه با شخصیت وی عجین بود، بیان کرد: کسی نمی‌تواند کت و شلوار تمیز و قدیمی و مندرس شهید رجایی را از یاد ببرد رئیس جمهوری که کار خود را از کاسه و بشقاب فروشی شروع کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: درسی را که در زندگی خود آموخته بودم از شهید باهنر بود که دوست و غم خوار همه بود و امروز بیش از همیشه به غمخوارگی نیاز داریم و ساده زندگی کردن را پیشه خود کنیم.

ربیعی تصریح کرد: رجایی ادب را در برابر رئیس جمهور بی‌ادب رعایت می‌کرد و باید ادب رجایی را سرلوحه کار خود در مسئولیت‌ها قرار دهیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: شرایط تغییر کرده است و فشار اقتصادی که در کشور وجود داشت اکنون دیگر وجود ندارد و سهم نفت را نیز در اقتصاد کم کرده ایم. امروزه اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده‌ایم و با کاهش تورم نشان دادیم که خیلی از کارها را می‌توان در کشور انجام داد.

دولت تدبیر و امید سیاست رفاهی صدقه‌ای را کنار گذاشت

ربیعی تاکید کرد: اگر رشدی را در اقتصاد بدون در نظر گرفتن تورم تجربه می‌کردیم در آینده نیز با مشکل روبه‌رو می‌شدیم. وی بیان کرد: یادمان نرفته که در گذشته عده‌ای به صف می‌ایستادند و سکه و ارز خرید و فروش می‌کردند و نوبت سکه و ارز می‌فروختند اما امروز ارز ما تثبیت شده است و در خصوص بدهی به پیمانکاران کارهای خوبی انجام شده و مجلس نیز مصوبه خوبی دراین زمینه داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: منابع بانکی به سوی سرمایه در گردش سوق پیدا کرده است و رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت مد نظر قرار گرفته است. استراتژی ما این است که مشاغل خرد را برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار دهیم.

ربیعی گفت: دولت یازدهم در شروع به کار خود با ریزش نیرو در دولت قبل مواجه بود، اما این دولت توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش ۳۰۰ هزار نیرو جلوگیری کند. وی افزود: ۴۳۰ هزار دفترچه تأمین اجتماعی که در ۵ ماه اول صادر کردیم که نشان‌دهنده توجه دولت و خدمات‌دهی در این حوزه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید سیاست رفاهی صدقه‌ای را کنار گذاشت، عنوان کرد: در گذشته برای جبران کمبودها به افراد پول می‌دادند که کشور در این خصوص عقب‌گرد کرد و با سیاست رفاهی صدقه‌ای در کشور مواجه شدیم و موجب شد مردم هر روز محتاج‌تر شوند اما دولت یازدهم این سیاست را جبران کرد و روی سیاست توانمندسازی تمرکز می‌کنند. ربیعی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید ۱۱ میلیون نفر را در کشور بیمه کرده که اکثر این تعداد حاشیه‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند که سرانه درمان آنها ۳۶ هزار تومان بود و این اقدام بزرگ در وزارت رفاه صورت گرفت.

اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون نیز در این نشست نیز گفت: اگر بخواهیم رشد اشتغال محور داشته باشیم باید به سمت سرمایه گذاری در بخش های مختلف برویم.

عیسی منصوری افزود: همه ماها باید در مورد مسائل مدیریت شده برنامه ریزی داشته باشیم و مدیران به جای اینکه منتظر مسئولان بالادست باشند خودشان برای توسعه منطقه خود تصمیم بگیرند. وی بیان کرد: در مورد تصمیم گیری مناطق محروم همان طرح های خاک خورده گذشته مطرح می شود و اگر این طرح ها خوب بود همان موقع صورت اجرایی پیدا می کردند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: از بعد انقلاب نگاه‌ها تمرکزگرا بود و همه دنبال این بودیم که مشکل اقتصاد برطرف شود و سرمایه های کشور را در واحدهای تولیدی هزینه می‌کردیم. منصوری تصریح کرد: در این صورت سرمایه‌ها برای احداث صنایع به مناطق برخوردار از امکانات می‌رودو بدیهی است در مناطق محروم به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها صنعت ایجاد نمی‌شود.

متناسب با مزیت‌های هر منطقه فرصت شغلی ایجاد کنیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون خاطرنشان کرد: نتیجه چنین نگاههای فقط تمرکزگرایی بود و باید رویکرد اشتغالزایی تغییر پیدا کند. منصوری اضافه کرد: بر اساس این تغییر رویکرد کوشش می‌کنیم متناسب با مزیت‌های هر منطقه فرصت شغلی ایجاد کنیم. وی اظهار کرد: ما در حوزه سیاست گذاری و تنظیمی وارد نشدیم و هیچ یک از برنامه های ۵ساله توسعه ای ما اشتغال محور نبودند، همه برنامه های ما رشد محوربوده اما اکنون باید فرصت اشتغال در کشور را فراهم کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست گفت: سیاست های مکمل برای ایجاد اشتغال زایی و رشد اشتغال باید مد نظر قرار گیرد.

افتتاح کارخانه تولید دستمال کاغذی با حضور وزیر کار

در دومین رور سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان که بمناسبت هفته دولت صورت گرفت کارخانه دستمال کاغذی در شهرک صنعتی یاسوج۳ به بهره برداری رسید.

دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم آغاز به کار این واحد تولیدی گفت: ۳۲۰ میلیارد ریال به صندوق کار آفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای مشاغل خرد و کوچک اختصاص یافت. وی افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بودجه سنواتی این صندوق، ۱۰۰ میلیارد ریال در سفر هیات دولت و ۵۰ میلیارد در این سفر به این استان اختصاص یافت. ربیعی بیان کرد: باید از ظرفیت خوب استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری و صنایع کوچک و مشاغل زودبازده به نحو احسن برای توسعه و اشتغالزایی استفاده کرد.

کاهش نابرابری ها و توازن منطقه ای رویکرد دولت تدبیر و امید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با امام جمعه شهر یاسوج افزود: دولت تمامی توان و تلاش خود را برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم به ویژه مناطق محروم به کار می‌گیرد. وی بیان کرد: محرومیت زدایی از برنامه های اصلی دولت یازدهم است و دولت توجه ویژه ای به مناطق محروم دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کاهش نابرابری ها و توازن منطقه ای رویکرد مهم دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌طلبد از این شرایط مطلوب در راستای رفع بیکاری استفاده کرد. ربیعی تصریح کرد: این استان ظرفیت های مهمی در بخش نفت، روان آب و جنگل در دارد که باید در راستای رشد اشتغال مورد توجه قرار گیرند.وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری این استان ادامه داد: توسعه گردشگری مهم‌ترین راهکار برای حل معضل بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد است.

استقبال مردم ازسفر هیئت دولت گامی در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد همیشه طاغوت‌ستیز بوده و به همین خاطر قبل از انقلاب به عمد در محرومیت نگه داشته شد. وی با بیان اینکه این استان ۱۰۰درصد شیعه دارای ظرفیت‌های غنی است که هنوز شکوفا نشده اند، افزود: مردم استان کهگیلویه وبویراحمد با استقبال باشکوه در سفر اخیر هیئت دولت به استان بار دیگر برگ زرینی در تاریخ این استان رقم زدند و امید است این حرکت گامی در راستای خدمت رسانی بیشتر به این مردم غیور و ولایت‌مدار باشد.

افزایش ۲۰درصدی حقوق ودستمزد کارگران در دولت یاردهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز سفر به استان ودر آخرین نشست خود در جمع مسئولان تشکل های کارگری، کارفرمایی و انجمن های معلولان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت

علی ربیعی در این نشست گفت: ۱۲هزار واحد مسکونی به خانواده معلولان تعهد شده که این تعداد به زودی واگذار می شود. علی ربیعی بیان کرد: قانون حمایت از معلولان را با وجود بار مالی به مجلس فرستادیم نامه زدیم و پیگیر هستیم و امیدوارم یادگار دوران خدمت من در این وزارتخانه اجرایی شدن این قانون باشد و نباید هیچ خانواده دومعلولی و یا بالاتر فاقد مسکن در کشور وجود داشته باشد همچنین زنان سرپرست خانوار کشور در اولویت بعدی برای تامین واحد مسکونی قرار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهبود امنیت غذایی مردم، به ویژه کارگران و بازنشستگان، گسترش خدمات درمانی تامین اجتماعی و کاهش انواع آسیب های اجتماعی در کشور برنامه هایی دارد که به زودی آنها را اجرا می کند. ربیعی با اشاره به افزایش ۲۰درصدی حقوق ودستمزد کارگران در دولت یازدهم گفت: ساختار و سازوکار سهام عدالت در گذشته نادرست بوده است و در حال ساماندهی و تبدیل سهام عدالت به قانون هستیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برقراری عدالت منطقه‌ای است که در پروژه اقتصاد مقاومتی تعریف شده و دولت بنا دارد نابرابری را به عنوان یک بی‌عدالتی رفع کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به زودی در ابعاد مختلف متحول و پیشرفت می کند و نرخ بیکاری آن نیز کاهش می یابد. نگاه دولت و همت مدیران استانی برای توسعه این استان مثبت است و دولت در بخش اقتصاد و مبارزه با فقر و نابرابری‌ها برنامه دارد.

دولت با خرد جمعی در کنار فکر و تدبیر مسائل را حل می‌کند.

ربیعی افزود: دولت یازدهم دولت فکر، عقل و اندیشه است و در این دولت هر کسی به ما کمک کند و آجری روی آجر قرار دهد، مورد حمایت قرار می‌گیرد. برخی مفت‌خورهای رانت‌خوار که وام می‌گرفتند و اقساط را پرداخت نمی‌کردند، در این دولت محترم نیستند. وی تصریح کرد: شرکای اجتماعی ما کارآفرینانی هستند که برای کار و رونق تولید از آنها حمایت می‌کنیم، ضمن اینکه دولت با خرد جمعی در کنار فکر و تدبیر مسائل را حل می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: یکی از مشکلات و بیماری‌های بازنشستگان جراحی عمل زانو بود که ۸۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی آنها و سایر نیازمندی‌های آنها اختصاص دادیم.ربیعی اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل افزایش تورم شکاف عمیق میان کارگران و دیگر افراد جامعه ایجاد شد که یکی از استراتژی‌های ما افزایش دستمزد کارگران بود که در طول سه سال اخیر حقوق کارگران بهبود پیدا کرد و متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شد. برای بازنشستگان تأمین اجتماعی متناسب با نرخ تورم برنامه‌ریزی کردیم و در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی