تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آگوست 2016 - 5:16
کد خبر : 6002

دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه واحدهای کوچک و اشتغال‌زا در کشور دارد

دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه واحدهای کوچک و اشتغال‌زا در کشور دارد

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ، استاندار وجمعی از مسئولین کشوری و استانی از ۱۱۵ طرح صندوق کارآفرینی و امید استان کهگیلویه وبویراحمد با اشتغالزایی ۳۰۵ نفر و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد .

نسیم دنا : رونمایی از دستاوردهای صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد با افتتاح کارخانه تولید دستمال کاغذی به نمایندگی از این طرحها در هفته دولت در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج انجام شد.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه به خبرنگاران گفت: همزمان با هفته دولت و با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ، استاندار وجمعی از مسئولین کشوری و استانی از ۱۱۵ طرح صندوق کارآفرینی و امید استان کهگیلویه وبویراحمد با اشتغالزایی ۳۰۵ نفر و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال رونمایی شد .

ارسلان حسن پور با بیان اینکه همه این طرحها با حمایت مالی صندوق کارآفرینی امید به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: کارخانه دستمال کاغذی با اشتغالزایی ۱۶ نفر و مزرعه تولید قارچ مروارید با ظرفیت سالانه ۱۳۰ تن در چهار سالن و با اشتغالزایی مستقیم چهار نفر و غیر مستقیم ۱۰ نفر  از طرح هایی بود که با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ، استاندار ودیگر مسئولین مورد بهره بهرداری قرار گرفت.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: در حاشیه افتتاح این کارخانه ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ، اصغر نورالله زاده مدیرعامل محترم صندوق کار آفرینی امیدکشور ، استاندار و اعضای شورای اداری از نمایشگاه دست آوردهای صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه اشتغالزایی و صنایع دستی بازدید کردند.

حسن پور اظهار داشت: وزیر در حین بازدید مشکلات وام گیرندگان را جویا شدند که اغلب آنها تاکید بر نداشتن مکان مناسب جهت عرضه محصولات تولیدی خود داشتند.

اختصاص ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار صندوق کارآفرینی امید برای اشتغالزایی در استان

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از طرحهای صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص۵۰ میلیارد ریال اعتبار به صندوق کارآفرینی امید این استان خبر داد وگفت ۹۰ درصد منابع این صندوق به شبکه سازی کسب و کار خرد و متوسط مرتبط است وبا اختصاص این اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های اشتغالزایی دربخش های مختلف از جمله گردشگری این استان اختصاص یافته است . ربیعی با اشاره به ظرفیت های خوب استان در بخشهای کشاورزی ، صنعت و گردشگری از عبور بیش از ۸ میلیون نفرگردشگر در سال از محور های این استان خبر داد و گفت : قرار گرفتن کهگیلویه و بویراحمد در ردیف مقاصد خوب گردشگری کشور بستری مهم برای سرمایه گذاری در این بخش را فراهم کرده است.

دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه واحدهای کوچک و اشتغال‌زا در کشور دارد

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید کشور هم از حمایت این صندوق از ایده هایی که به محصول تبدیل شوند خبر داد و گفت: حمایت این مشاغل در سه سال گذشته در مقایسه با ۳ سال قبل از آن ۸/۲ برابرافزایش نشان می دهد.

اصغر نورالله زاده خاطرنشان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه واحدهای کوچک و اشتغال‌زا در کشور دارد و در این زمینه طی سه سال گذشته در استان‌های مختلف کشور شاهد راه‌اندازی کارگاه‌های کوچکی با زمینه فعالیت در بخش‌‌های مختلف از جمله کشاورزی بودیم.

وی به تلاش و نظارت برای به انحراف نرفتن تسهیلات اشتغال‌زا اشاره کرد وگفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی قابلیت‌های زیادی دارد که صندوق کارآفرینی امید در این زمینه آماده همکاری است.

وی گفت: ما به عنوان تامین کننده منابع مالی به استان کهگیلویه و بویراحمد برای اشتغالزایی کمک خواهیم کرد و برای رفع مشکل بیکاری استان تلاش می کنیم .

نورالله‌زاده به اهداف این صندوق اشاره کرد و گفت: این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد و سایر استان‌ها با همه توان به رونق تولید و اشتغال فکر می‌کند و بیش از گذشته از کارگاه‌های کوچک در کشور حمایت مالی کرده‌ایم

دکتر نوراله زاده با اشاره به اینکه یکی از مزیت های کسب و کارهای خرد انطباق پذیری آنها با بازار و قیمت تمام شده این محصولات با حفظ کیفیت است اظهار داشت: در برنامه های جدید صندوق به تامین نظام مالی برای مناطق محلی کشور با توجه به ویژگی های هر منطقه مدنظر است که از جمله این موارد می توان به ایجاد صندوق های خرد محلی اشاره کرد.

وی با اشاره به عملکرد مثبت صندوق کارآفرینی امید درکهگیلویه وبویراحمد گفت: از ۱۱۵ طرح صندوق کارآفرینی امید در این استان رونمایی شد که ۸۵ طرح در مرداد ماه مصوب گردیده است

پرداخت ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت تدبیر و امید

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این مراسم نیز به عملکرد صندوق کارآفرینی وامید استان اشاره کرد وگفت در دولت تدبیر و امید پرداخت تسهیلات صندوق در جهت کارآفرینی واشتغالزایی بوده است و در مجموع از ابتدای این دولت تاکنون ۷۳۹۵ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است

ارسلان حسن پور اظهار داشت از این تعداد تسهیلات ۶۰۹ فقره با اعتبار ۱۰۹ میلیارد ریال در بخش کشاورزی ، ۸۵۱ فقره با اعتبار ۱۰۴ میلیارد ریال در بخش صنعت،۲۵۹۰ فقره با اعتبار ۳۷۵ میلیارذ ریال در بخش خدمات و۳۳۴۵ با اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ضروری وازدواج پرداخت شده است

وی گفت سهم بخش های مختلف اقتصادی از پرداخت تسهیلات صندوق متفاوت است و بیشترین گرایش به سمت بخش خدمات است که سهم بخش های خدمات، ضروری واردواج، کشاورزی و صنعت به ترتیب ۵۰، ۲۱، ۱۵ و ۱۴ درصد می باشد.

حسن پور با مقایسه عملکرد این صندوق در دولت های گذشته و فعلی گفت: تا قبل از دولت یازدهم در مجموع ۴۱۰۶ مورد تسهیلات با اعتباری قریب به ۲۶۵ میلیارد ریال پرداخت شده بود ولی در دولت تدبیر وامید تاکنون ۷۳۹۵ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی