تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آگوست 2016 - 9:34
کد خبر : 5971

لزوم توجه به زیرساختهای فرهنگی در سفر دولت

لزوم توجه به زیرساختهای فرهنگی در سفر دولت

کهگیلویه و بویراحمد اگر با کمبود زیرساختهایی همچون جاده، بزرگ راه، پل، آب، سد، گاز و .. مواجه است با کمبودهای شدیدترهمچون مسجد، فرهنگسرا، سینما، تئاتر و … هم مواجه است و امیدوارم دولت این طرف را هم ببیند و نسخه ای شفابخش برای آن بپیچد.

22598نسیم دنا : سفرهای استانی رئیس جمهور فرصتی است برای دیدن و شناسایی دردها و مصائب مناطق مختلف تا دست اندرکاران امر متوجه واقعیتهای موجود و نیازهای اساسی مردم شوند و برای درمان دردها و زخم ها نسخه ای شفا بخش بپیچند.
در این سفرهاست که مطالبات و دغدغه های مردمی بیان می شود و دولت به درکی درست از وضعیت یک منطقه می رسد.
با این حال همیشه در سفر های استانی جنس مطالبات، اقتصادی و عمرانی بوده و مطالبات فرهنگی به دلایل بسیار زیاد برای قشر گسترده‌ای از مردم اولویت نیست. شاید یک دلیل آن حجم بالای مشکلات اقتصادی و توسعه نیافتگی در این استان باشد که مجالی برای بیان مطالبات فرهنگی باقی نمی گذارد.
از طرفی برخلاف مسائل اقتصادی که آثار زود بازده دارد، در فرهنگ اثرات طولانی‌تر و حل آنها بلندتر از عمر یک دولت است و شاید دولتها کمتر به این عرصه توجه جدی نشان دهند.
این در حالی است که بسیاری از کمبودها، ضعفها و خطاها در حوزه های اقتصادی، سیاسی و … معلول ضعفهای فرهنگی و مرتبط با مسائل این بخش است و تا آنها حل نشوند سایر مسائل نیز حل نخواهد شد.
بزرگان اذعان دارند که آنچه سنگ زیرین توسعه و تعالی است، فرهنگ است و آنچه می تواند جامعه را به سرمنزل مقصود برساند، تعالی و توسعه فرهنگی است. باید قبل از شهر ساختن به دنبال شهروند ساختن بود و تا شهروند خوب ساخته نشود، شهر خوب به معنای واقعی اش ساخته نخواهد شد. جامعه ای رشد یافته و آباد تلقی می شود که انسانهای رشد یافته در آن زندگی کنند و اگر غیر از این باشد، جهنمی بیش نیست.
انبوه زخمهای محرومیت کهگیلویه وبویراحمد که ناشی از بی توجهی حکومت طاغوت به آن بوده، طی سه دهه گذشته مجالی برای پرداختن به مباحث فرهنگی و توسعه زیرساختهای فرهنگی نگذاشت و مطالبات این بخش همیشه در زیر سایه محرومیتها در بخش های عمرانی و اقتصادی و .. پنهان بوده است.
با این حال امروز شتاب گرفتن رشد آسیبهای اجتماعی در این استان که روزگاری عاری از این آسیبها و رذیلتها بوده و برعکس سرشار از فضیلتهای زاییده زندگی عشیره ای بود، توجه به عرضه فرهنگ را از نان شب واجب تر می کند.
اما کهگیلویه و بویراحمد اگر با کمبود زیرساختهایی همچون جاده، بزرگ راه، پل، آب، سد، گاز و .. مواجه است با کمبودهای شدیدترهمچون مسجد، فرهنگسرا، سینما، تئاتر و … هم مواجه است و امیدوارم دولت این طرف را هم ببیند و نسخه ای شفابخش برای آن بپیچد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی