تاریخ انتشار : یکشنبه 20 آوریل 2014 - 10:33
کد خبر : 591

مطالعات اجتماعی سد تنگ سرخ بازنگری و بروز رسانی می شود

مطالعات اجتماعی سد تنگ سرخ بازنگری و بروز رسانی می شود

خادمی مطرح کرد:  استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بازنگری در خصوص پیوست اجتماعی و معارضات مردمی سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد خبرداد.   به گزارش خبرنگار  نسیم دنا، سید موسی خادمی در نشست هماهنگی استفاده بهینه از منابع آب استان، افزود: برآوردها از میزان خسارات، هزینه و مطالبات مردم در حوزه این سد بطور

خادمی مطرح کرد:
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بازنگری در خصوص پیوست اجتماعی و معارضات مردمی سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد خبرداد.
 IMG09241405

به گزارش خبرنگار  نسیم دنا، سید موسی خادمی در نشست هماهنگی استفاده بهینه از منابع آب استان، افزود: برآوردها از میزان خسارات، هزینه و مطالبات مردم در حوزه این سد بطور شفاف بروز رسانی خواهد شد.

وی بیان داشت: این سد از نظر مهندسی ارزشی و برآوردها، توجیه فنی، اقتصادی و انتفاع ملی بخصوص برای مردم این استان دارد و مالکین حوزه این سد اطمینان خاطر داشته باشند که با پیگیری جدی هیچگونه حق و حقوقی از آنها ضایع نخواهد شد.

خادمی همچنین با اشاره به تولید سالانه بیش از ۱۱میلیارد متر مکعب آب در استان و برخورداری از حدود هشت درصد آب شیرین کشور، بر لزوم افزایش سهمیه استان از سدها تاکید کرد.

آب یکی از شاخص های اصلی توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

وی آب را یکی از شاخص های اصلی توسعه استان عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از منابع آب در راستای توسعه استان، از مهمترین برنامه کاری سال ۹۳ است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این استان از بزرگترین استان های کشور به لحاظ برخورداری از منابع آب است و باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه استان در بخش های کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و گردشگری به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بهره برداری، مهار و تخصیص بیشتر از آب های استان با جدیت در دستور کار مسئولان قرار گرفته است، اظهار داشت: این مسئله نیازمند توجه مسئولان و مقامات وزارت نیرو و شرکت منابع آب کشور است.

خادمی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و پیگیری برای بهره برداری و تخصیص بیشتر از اصلی ترین منابع یعنی آب استان برای پروسه زمانی ۲۲ ساله تا سال ۱۴۱۴ را از برنامه های جدی استان در سال ۹۳ برشمرد و گفت: برای تخصیص این میزان آب باید با ارائه استدلال، ملاک و معیارها پیگیر امور بود.

لزوم افزایش سهم استان از سد کوثر

این مسئول تخصیص بیشتر آب از سد کوثر برای توسعه استان را ضروری دانست و گفت: سهمیه آب کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر در سه بخش کشاورزی، صنعت و آشامیدنی باید اصلاح شده و با رفع ابهام به‌روزرسانی شود.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۸۳ میلیون لیتر از آب این سد برای کشاورزی، شرب و صنعت به استان اختصاص داده شده است.

خادمی همچنین بر تدوین طرحی جامع و کاملی از آب های استان درکوتاه مدت و دراز مدت تاکید کرد و بیان داشت: برای مهار، جلوگیری از هدر رفت و استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی استان با ایجاده ساختارهای سازه ای و غیر سازه ای برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال نیازمند این طرح هستیم.

بازنگری در تخصیص آب سدها مهمترین رسالت مدیران

وی با بیان اینکه باید نیاز مردم در همه شهرستان های استان به آب آشامیدنی و کشاورزی مشخص شود، گفت: باید زمینه مهار آب های سرگردان و روان به بهترین روش، آسانترین شکل و با کمترین هزینه بهره برداری و بیشترین سود مهیا شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان نیز در این نشست گفت: میزان تخصیص آبی که باید از سد کوثر گرفته می شد گرفته نشده است.

سید علی لدنی نژاد افزود: برخی از مردم این استان بر این باورند که آب این استان را بردند و چیزی عاید مردم نشده است.

وی بازنگری در تخصیص آب سدها به استان را مهمترین رسالت مدیران عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم مردم را در خصوص این سدها قانع کنیم، باید این رسالت را همه اجرا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی