تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 جولای 2016 - 19:35
کد خبر : 5877
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای با امید و نشاط دانش آموزان مهری متفاوت تر از سال های قبل خواهیم داشت/آموزش و پرورش بویراحمد بر سکوی اول موفقیت های آموزشی در استان بسته هستند

با امید و نشاط دانش آموزان مهری متفاوت تر از سال های قبل خواهیم داشت/آموزش و پرورش بویراحمد بر سکوی اول موفقیت های آموزشی در استان

با امید و نشاط دانش آموزان مهری متفاوت تر از سال های قبل خواهیم داشت/آموزش و پرورش بویراحمد بر سکوی اول موفقیت های آموزشی در استان

سید علی اکبر هاشمی کسب ۱۷۰ رتبه ملی واستانی دانش آموزان وفرهنگیان شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی گذشته دررشته های مختلف را یاداور شد وگفت: یکی از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تلاش برای موفقیت های بیشتر در هر دو رده دانش‌‌آموزی و فرهنگیان در سطح ملی است و از استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، ورزشی و قرآنی حمایت ویژه خواهیم کرد.

DSC_00295نسیم دنا -سید ولی موسوی//نقش آموزش وپرورش درتربیت نیروی کارآمد و متخصص برای آینده کشور یک نقش کلیدی است که بدون توجه به آن، توسعه در ابعاد گوناگون ممکن نخواهد بود.آموزش وپرورش شهریاسوج در میان ۱۳منطقه وشهرستان استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است که قریب یک سوم جمعیت دانش آموزی استان را در خود جای داده است. مهاجری پذیری این شهر ورشد نوپای آن مشکلاتی را برای برنامه ریزان ومتولیان آموزش وپرورش فراهم آورده که می توان به کمبود فضای آموزشی در این زمینه اشاره کرد.از زمان تصدی سید علی اکبر هاشمی به عنوان سکاندار آموزش وپرورش بویراحمد با تدبیر و دور اندیشی وشناسایی مشکلات وتنگناها و با برنامه ریزی اصولی گامهای خوبی برای برون رفت از وضع موجود انجام گرفته که شایسته تقدیر است. موفقیتهای دانش آموزان وفرهنگیان آموزش وپرورش این شهرستان نوید بخش آینده ای روشن برای این دیار است. نظر به اطلاع رسانی از فعالیتها وموفقیتهای فرهنگیان ودانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی گذشته وبرنامه های سال تحصیلی جدید خبرنگار نسیم دنا با سید علی اکبر هاشمی مدیر آموزش وپرورش این شهرستان گفتگویی انجام داده که جهت اطلاع رسانی وتنویر افکار عمومی از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

همه مردم ،نهادها و سازمانها در تحقق اهداف آموزش وپرورش سهیم هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمددر ابتدا به نقش وجایگاه مهم آموزش وپرورش اشاره کرد وگفت: آموزش وپرورش زمینه ساز رشد فکری واخلاقی افراد در جامعه است وهمه مردم ،نهادها و سازمانها در تحقق اهداف آن سهیم هستند وکار تعلیم وتربیت بدون مشارکت دستگاههای مختلف اجرایی وخانواده ها میسر نخواهد بود.

سید علی اکبر هاشمی دو مقوله آموزش و بهداشت را از مسایل ملی و دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: این دو مقوله همه گیر بوده و تمامی افراد جامعه را در بر می گیرد چرا که امروزه کسی نیست که به آموزش و بهداشت نیاز نداشته باشد لذا توجه به نهادهای تأثیرگذار در جامعه باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش را می توان مهمترین اندام و به منزله قلب پیکره جامعه دانست که هرگونه آسیبی به آن، موجب زیان سایر بخش ها می شود چرا که وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه تقویت آموزش و پرورش می تواند موجب شکوفایی سایر بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود افزود: نگاه به تاریخ مللهای مختلف ، بیان کننده این واقعیت است که دوران شکوفایی و درخشش آنها با رشد و پویایی نظام های آموزشی مقارن بوده است وهمه این کشورها، از آموزش و پرورش توانمند و کارآمد برخوردار بوده اند.

پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمددر ادامه گفت: آموزش وپرورش محل آموزش و تربیت نسل آینده بوده و به صورت مستقیم با توسعه سر و کار دارد به همین دلیل اجازه سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش بویراحمد را نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با نظم و انضباطی که بر بدنه آموزش و پرورش حاکم کرده‌ایم و با تلاشی که همکاران ما در معاونت‌های مختلف انجام می‌دهند اجازه نمی‌دهیم مشکلات سال گذشته در آموزش و پرورش ایجاد شود و مدارس و دانش‌‌آموزان و فرهنگیان دچار مشکل شوند.

هاشمی پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش را رمز موفقیت در این دستگاه دانست و گفت: بینش و تفکر سیاسی خود را داریم اما اجازه نمی‌دهیم با سیاسی‌کاری آموزش و پرورش مرکز استان رو به انحطاط برود.

تشکیل کمیته پنجگانه برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

سید علی‌اکبر هاشمی دررابطه با تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشایی به موقع مدارس اظهار داشت: از هم‌اکنون به فکر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید هستیم تا دانش‌آموزان و فرهنگیان با اطمینان خاطر بیشتری در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد به اجرای پروژه مهر اشاره کرد و گفت: در پروژه مهر با کمیته‌های ۵‌ گانه‌ای که راه‌اندازی شده همه مشکلات را در راه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه مهر نمادی از برنامه‌های عملیاتی آموزش و پرورش است، افزود: هدف از اجرای این پروژه آغاز سال تحصیلی آتی با شور و نشاط و لبخند دانش‌آموزان در فضایی زیبا و شاداب است.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای تحت عنوان شاداب‌‌ سازی و آراستگی مدارس تشکیل شده که وظیفه دارند نسبت به ایجاد فضای شاداب و مفرح برای دانش‌‌آموزان در مدارس سطح شهرستان برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به کمبود فضا و فضای فرسوده برخی از مدارس گفت: به دلایل زیادی در آغاز سال تحصیلی با جمعیت زیادی از دانش آموزان در شهرستان بویراحمد مواجه هستیم که این جمعیت بالغ بر ۵۰ هزار دانش آموز می شود واز حیث فضای آموزشی در برخی مناطق مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سید علی اکبر هاشمی گفت: در شورای آموزش و پرورش استان راهکارها وتدابیر لازم جهت رفع نیازهای تجهیزات و فضای آموزشی اندیشیده شده و برخی اقدامات در حال انجام است و انشاء الله درآغاز سال تحصیلی با کمبود فضا مواجه نخواهیم شد.

وی افزود کارگروه ساماندهی و تجهیز مدارس تشکیل شده ودر این کارگروه مشکلات و کمبود ها بررسی وتدابیر لازم برای رفع آنها در نظر گرفته می شود که در سال گذشته با همکاری نوسازی مدارس بسیاری از مدارس را تعمیر و وتجهیز کرده ایم و تاکنون بخشی از نیازها با برخی جابجایی ها و هماهنگی با نوسازی مدارس رفع گردیده است.

هاشمی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در زمینه هماهنگی و تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و ‌آماده‌سازی فضاهای فیزیکی مدارس تصریح کرد: مدرسه خوب مدرسه‌ای است که بوی مهربانی و زندگی از‌ آن به مشام می‌رسد و دانش‌آموزان با حضور در چنین مدرسه‌ای اعتماد به نفس، مهارت، صداقت و تربیت اسلامی و اخلاق دینی می‌آموزند.

سید علی‌اکبر هاشمی با بیان اینکه همه در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به دنبال اجرای پروژه مهر هستند، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که مدارس به بهترین نحو و با کیفیت بهتر از گذشته در مهرماه سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بازگشایی شوند.

وی اظهارامیدواری کرد: امسال مهری متفاوت و با رضایت کامل فرهنگیان عزیز داشته باشیم و با شروع سال تحصیلی شور و نشاط در فضای آمورش و پرورش موج بزند و یک روز به یادماندنی در دفتر خاطرات دانش آموزان ثبت شود.

انتخاب مدیران کارآمد و توانمند از مهم‌ترین بسترها برای تحقق اهداف آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در پاسخ به سوالی در رابطه با انتخاب مدیران نیز گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد انتخاب مدیران از میان افراد شایسته مدیریت است و بر این اساس مدیران مدارس در این شهرستان بر اساس ملاک‌ها ، ضوابط و انجام مصاحبه برگزیده می‌شوند.

وی در همین زمینه گفت: انتخاب مدیران مدارس را بر اساس ضوابطی در نظر گرفته‌ایم که باید توانمندی خود را در حوزه‌های مدیریتی و آموزشی و مالی و همچنین ارتباط و تعامل با اولیا و دانش‌‌آموزان برای مسؤولان آموزش و پرورش به اثبات برسانند.

سید علی اکبرهاشمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین بسترها برای بهبود وضعیت آموزش و سایر اهداف در آموزش و پرورش انتخاب مدیران کارآمد و توانمند است تا بتوانند اهداف عالی آموزش و پرورش را در مدارس و آموزشگاه‌ها به بهترین نحو اجرا کنند.

این مسئول افزود: در سال تحصیلی جدید برنامه‌ای منظم برای بهبود وضعیت آموزشی و مدیریتی در مدارس داریم تا بتوانیم جایگاه آموزش و پرورش مرکز استان را ارتقا دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: بر اساس امتیازبندی در مصاحبه‌هایی که انجام می‌شود مدیران را انتخاب خواهیم کرد که کاری نو و بدیع در آموزش و پرورش استان به شمار می‌رودوبا این اقدام بسیاری از نارضایتی‌ها که در گذشته وجود داشت با این برنامه از بین خواهد رفت و قطعا رضایت همکاران فرهنگی را به دنبال خواهد داشت.

هاشمی گفت: در آموزش وپرورش هر واحد ۱۰۰ امتیاز دارد که همکارانی که بیشترین امتیاز را از واحدهای مختلف کسب کنند به عنوان مدیران مدارس انتخاب می‌شوند.

وی از ابراز رضایت بسیاری از فرهنگیان در این زمینه خبر داد و گفت: بسیاری از آن‌ها چنین رویه و رویکردی را برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش لازم و ضروری می‌دانند

ساماندهی نیروها تنها براساس امتیاز خواهد بود

سید علی اکبر هاشمی در رابطه با سازماندهی در سال تحصیلی نیزگفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون جلسات متعددی در خصوص سازماندهی نیروی انسانی تشکیل شده است که کار تفکیک نیرو ها صورت گرفت و افراد جهت سازماندهی به مقاطع خود فراخوانده شدند.

هاشمی با بیان این مطلب که امسال انتخاب معاونین و سرپرستان بر عهده خود مدیران مدارس خواهد بود گفت: برای یک سازماندهی مناسب سازکارهای لازم آماده شده و همه چیز براساس امتیاز خواهد بود.

تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بویراحمد

سید علی اکبرهاشمی در ادامه با اشاره به جمعیت روز افزون دانش آموزی در این شهرستان گفت: مجموعا ۵۲۳۱۶ دانش آموز در ۱۲۵۴آموزشگاه در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند .

افتخارآفرینی دانش آموزان وفرهنگیان شهرستان بویراحمد با کسب ۱۵۰ رتبه ملی واستانی

مدیر آموزش و پرورش بویراحمددر پاسخ به سوالی در رابطه با موفقیتهای آموزش وپرورش نیز گفت: در سال تحصیلی گذشته موفقیت های کم نظیر در مسابقات و جشنواره های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی توسط دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان بویراحمد کسب گردید که مایه مباهات و سرافرازی است.

هاشمی با بیان اینکه در دو حوزه تربیتی و آموزشی مقام‌های بسیار خوبی کسب کردیم گفت: کسب رتبه های اول در مسابقات استانی قرآن، عترت ، نماز و نهج‌البلاغه ،مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری،جشنواره نوجوان سالم،مسابقات فوتسال،والیبال و بد مینتون، جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر وسبک زندگی و…..در سطح ملی واستانی بخشی از این موفقیتهاست.

 

وی کسب ۱۵۰ رتبه ملی و استانی دانش آموزان وفرهنگیان شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی گذشته دررشته های مختلف را یادآور شد وگفت: یکی از برنامه‌های ما در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تلاش برای موفقیت های بیشتر در هر دو رده دانش‌‌آموزی و فرهنگیان در سطح ملی است و از استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف اعم از علمی، پژوهشی، ورزشی و قرآنی حمایت ویژه خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد خاطرنشان کرد: همه این موفقیت‌ها را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه همکاران خود در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و همچنین عزم و اراده و همت دانش‌‌آموزان مستعد این شهرستان می دانم و برای کسب موفقیت های بیشتر برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای جهش در سال تحصیلی جدید در عرصه‌های مختلف انجام شده است.

درخشش بی‌نظیر دانش‌‌آموزان بویراحمدی در مسابقات قرآنی در کشور

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: امسال دانش‌‌آموزان این شهرستان در مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت خوش درخشیدند و بهتر از سالهای گذشته توانستند در بحث قرآن ، نماز و عترت افتخار آفرینی کنند.

سید علی‌اکبر هاشمی گفت: دانش آموزان این شهرستان در هر دو رده پسران و دختران رتبه‌های مهم کشوری را از آن خود کردند، در رده دختران در بخش احکام خانم فاطمه رضایی رتبه نخست کشور و خانم زینب افشانی رتبه سوم کشور، در بخش صحیفه سجادیه خانم محدثه آزادی رتبه دوم کشور ، در بخش انشای نماز خانم ریحانه پور مهدی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: در رده پسران در رشته صحیفه سجادیه محمد برگریزانه مقام ارزنده اول کشور و رضا طاهری در رشته نهج‌البلاغه توانست مقام ارزنده دوم کشوری به خود اختصاص دهند

کسب ۷ رتبه برتر کشوری در پرسش مهر ریاست جمهوری

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد از کسب مقام اول استان در مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری و ۷ رتبه برترکشوری در بخش های مختلف تو سط دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان خبر داد و گفت در طرح دادرس ، جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، جشنواره نوجوان سالم و جشنواره تجارب برتر تربیتی شهرستان بویراحمد رتبه اول استان را کسب کرد.

هاشمی کسب رتبه اول استان در خصوص همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، کسب رتبه اول استان در مسابقات قرآنی در بخش فرهنگیان، رتبه اول استان درخصوص ائمه جماعت مدارس ، رتبه اول استان در دارالقرآن های استان، رتبه اول استان در بهداشت روان و رتبه دوم استان درمسابقات فرهنگی و هنری را از دیگر موفقیت های معاونت پرورشی برشمرد .

کسب رتبه های برتر کشوری واستانی در مسابقات ورزشی

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به موفقیت‌هایی که دانش‌‌آموزان شهرستان بویراحمد در رشته‌های ورزشی کسب کردند از مقام سومی استان در مسابقات کنگ‌فو در کشور خبر داد و گفت: در این مسابقات آقایان احسان غلامپور و حسن انصاری،   فخرالدین کشاورز ، رضا آشوغ و حسن خلیلی‌خواه موفق به کسب مدال طلا شدند.

سید علی اکبر هاشمی بیان کرد: در این مسابقات کشوری علی شمس‌الدینی ، حسین آرامش، فرشید مهدوی ، اشکان و امیر مهدوی موفق به کسب مدال نقره وآقایان حامد علیزاده ، سامان آران و رضا علیزاده موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شدند.

وی با اشاره به کسب ۹ مقام نایب قهرمانی ، ۴مقام سومی در مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان استان گفت: شهرستان بویر احمد درمسابقات فوتسال دختران در هر دو مقطع متوسطه اول ودوم ، مسابقات والیبال پسران در هر دو مقطع اول و دوم و ومسابقات بدمینتون خواهران رتبه اول استان را کسب کرد.

آموزش و پرورش بویراحمد بر سکوی اول موفقیت های آموزشی در استان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در رابطه با موفقیت های آموزشی نیزگفت: در مسابقات آزمایشگاهی استان در درس فیزیک و زیست شناسی هر سه نفر برتر، در دروس شیمی و رایانه رتبه های اول و دوم از دانش آموزان بویر احمد بوده اند.

سید علی اکبر هاشمی افزود: در جشنواره های الگوهای برتر تدریس متوسطه اول در درس زبان انگلیسی چهار رتبه اول، درس قرآن ۵ رتبه اول، آمادگی دفاعی ۴ رتبه اول، ادبیات فارسی ۵ رتبه دوم و فرهنگ و هنر ۳ رتبه دوم توسط فرهنگیان این شهرستان کسب گردید.

وی افزود: در جشنواره الگوهای برتر تدریس متوسطه دوم در دروس معارف و ریاضی انسانی رتبه های اول ، شیمی ، زیست شناسی، فیزیک و ادبیات رتبه دوم و در درس عربی رتبه سوم را کسب کردیم.

هاشمی گفت: در جشنواره ملاصدرا یا فعالیت های خلاقانه مدیران رتبه اول استان را بدست آوردیم که این عنوان توسط یک مدیر و دو دستیار به دست آمد و همچنین در بخشهای سخنرانی رتبه اول استان و در بخش وبلاگ نویسی رتبه دوم استان را کسب کردیم.

موفقیت های کم نظیر دانش آموزان هنرستانهای یاسوج

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به موفقیت های دانش‌‌آموزان این شهرستان در بخش هنرستانها اشاره کرد وگفت:۵۹ نفر ازاز هنرجویان هنرستانها در حوزه فنی ،حرفه ای وکاردانش رتبه برتر ملی واستانی کسب کردند.

سید علی اکبر هاشمی از کسب ۲۹رتبه برتر استانی در مسابقات علمی و عملی هنرستان های کاردانش و کسب ۳۰ رتبه برتر استانی علمی و عملی هنرستان های فنی و حرفه ای خبرداد و گفت: ۹نفر از هنر جویان هنرستان کاردانش وحدت به مرحله کشوری جشنواره مهارتی هنرستان ها راه یافتند که سه نفرآنان حائز رتبه برتر کشوری شدند.

و با بیان اینکه در جشنواره هنرهای تجسمی کشور هنرجوی این شهرستان توانست مقام سوم کشور را به خود اختصاص دهد گفت: طاهره روح‌الهی نیز از هنرستان سمیه یاسوج در زمینه طراحی نقوش در رشته صنایع دستی در هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کشور موفق به کسب مقام سوم شد.

وی از کسب رتبه اول کشوری فراخوان طرح درس توسط هنر آموزحمید قباد زاده خبرداد وگفت: دانش آموزان این شهرستان در مسابقات علمی و عملی هنرستان های فنی و کاردانش ۴ مقام برتر کشوری را کسب کردند.

کسب رتبه اول اطلاع رسانی آموزش وپرورش بویراحمد در بین مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در ادامه از کسب رتبه اول اطلاع رسانی این اداره در بین مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت براساس ارزیابی روابط عمومی آموزش و پرورش استان روابط عمومی این شهرستان توانست در زمینه درج اخبار و اطلاع رسانی رتبه اول استان را کسب نماید.

سید علی اکبر هاشمی با اشاره به موفقیت های کسب شده در حوزه آموزش ابتدایی نیز گفت: شهرستان بویر احمد در سال گذشته در طرح جابربن حیان یک رتبه اول، دو رتبه دوم و سه رتبه سوم را در پروژه های مختلف کسب کرد و همچنین در دروس مختلف درس پژوهی دو رتبه دوم و دو رتبه سوم کسب کردند.

برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه جشن ستارگان

سید علی‌اکبر هاشمی دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در همه زمینه‌ها رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده است گفت: این موفقیت‌ها نه تنها در استان بلکه در سطح ملی نیز بوده ،همچنان که برخی از همکاران ما در هفته‌های اخیر در همایش‌ها و جشنوار‌ه‌های ملی خوش درخشیدند و حتی رتبه اول کشور را نیز کسب کردند.

هاشمی با بیان اینکه حلقه مفقوده‌ای تاکنون برای تجلیل از برگزیدگان در آموزش و پرورش مرکز استان وجود داشته است، افزود: بر همین اساس و برای تشویق و ایجاد مشوق برای افتخارآفرینی‌های دیگر در سطح ملی و استانی برنامه‌ای خوب و در خور شأن برای تجلیل از ستارگان آموزش و پرورش بویراحمد در شهریور امسال خواهیم داشت.

سرعت بخشی به هوشمند سازی و ارتقاء شاخص‌های آموزشی در آموزش پرورش بویراحمد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به ارتقاء برخی از شاخص‌ها و افزایش نیم نمره ای میانگین نمرات معدل سال سوم اشاره کرد و گفت: توانستیم با همکاری همه فرهنگیان میانگین نمرات را در ورقه سال سوم متوسطه از ۱۰٫۳۸ به ۱۱٫۴۲ افزایش دهیم که با تمهیدات اندیشیده شده این افزایش را در آینده بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین درآموزش گفت: در سال جاری با اضافه شدن ۷۰ کلاس هوشمند به مدارس این شهرستان تعداد مدارس هوشمند در سطح شهرستان به ۲۳۰مدرسه رسیده است که در تلاشیم مدارس ما از امکانات و فناوری های آموزشی روز عقب نماند.

سیدعلی اکبرهاشمی گفت معاونت پژوهش و برنامه ریزی اقدامات بسیار خوبی را برای ارتقای سطح کمی و کیفی فرهنگیان استان جهت بهره گیری از تکنولوژیها و فناوری های نوین در حوزه آموزشی به کار گرفته است.

هاشمی افزود: در همین راستا در سالجاری با استفاده از سامانه ها و شبکه اتوماسیون هزینه ها و مشکلات و همچنین استفاده از کاغذ کاهش زیادی داشته باعث افزایش سرعت در مکاتبات شده است.

وی افزود: درسال گذشته برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی معلمان ۳۰۰ ساعت ضمن خدمت برگزار شد که این دوره ها با تلاش واحد ضمن خدمت به موقع در سامانه ltms ثبت شد . همچنین به همت همکاران در جهت دانش افزایی معلمان ابتدایی کمتر از ۶ سال سابقه یک دوره آموزش ضمن خدمت آنلاین نیز برگزار شد.

رشد ۱۰ درصدی مقالات علمی وتخصصی فرهنگیان در سال گذشته

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در ادامه با اشاره به پشتیبانی فنی از نرم افزارها و سیستم های کامپیوتری مدارس گفت: در سال گذشته مقالات علمی و تخصصی فرهنگیان رشد ۱۰ درصدی داشته که حداقل ۱۰۰مقاله علمی در همایش ها ومجلات علمی معتبر از فرهنگیان بویر احمد به ثبت رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در رابطه با مشارکت های مردمی گفت: درسال گذشته مردم ۱۶۸میلیون تومان به مدارس کمک مالی کرده اند که با توجه به کمبود بودجه امیدواریم در سال آینده شاهد مساعدتهای بیشتر مردم باشیم.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار دانش آموز ابتدایی توسط خیرین معاینه شدند گفت در سال گذشته ۶۰ دستگاه مینی بوس ۱۱۷دستگاه تاکسی حمل و نقل دانش آموزان را برعهده داشته اند .

تعامل با نهادها و ادارات مختلف درجهت مشاوره به خانواده ها برای کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به برگزاری کارگاههای و همایش های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی با موضوعات مختلف گفت: سعی کردیم با تعامل با نهادها و ادارات مختلف درجهت مشاوره وآشنایی خانواده ها، دانش آموزان و اولیای آنها با آسیب های اجتماعی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اجرای ۱۰۰ درصدی طرح جامع نظارت و ارزشیابی دانش آموزان گفت: در زمینه کارهای فرهنگی در سال جاری فعالیت های خوبی صورت گرفت و با گرامیداشت مناسبت های مختلف و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و مذهبی درجهت تعیین و ترویج ارزشهای اخلاقی، اجتماعی و دینی کوشش کردیم و برای آشنایی نسل جدید با آرمانهای انقلاب دانش آموزان را در قالب های کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام کردیم.

پرداخت بیش از ۲۹میلیارد ریال وام قرض الحسنه به فرهنگیان در سال گذشته

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در زمینه اقدامات رفاهی فرهنگیان نیز گفت :جلسات هیات مدیره صندوق قرض الحسنه فرهنگیان تشکیل شد و سهم الشرکه هر فرد تا سقف ۰۰۰/۲۰۰/۱ ریال تعیین شد و مصوب شد این صندوق تا سقف۱۲میلیون تومان با توجه به پس انداز فرهنگیان به آنها وام قرض الحسنه پرداخت کند.

هاشمی با اشاره به قرار داد با بانک ها ی تجارت وپست بانک برای پرداخت وام های ۵۰ میلیون و ۲۰میلیون ریالی قرض الحسنه به فرهنگیان گفت: در سال گذشته مجموعا بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۷۸۵/۲۹ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به همکاران فرهنگی اختصاص داده شد و ۲۷۴میلیون تومان نیز سرمایه فرهنگیان از جانب صندوق قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۴۸۰ فقره وام ۵۰ میلیون ریالی به فرهنگیان در سال گذشته خبر داد وگفت: بالغ بر یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال نیز وام ضروری به فرهنگیان پرداخت شده است .

هاشمی از صدور حکم طبقه برای ۱۴۰۰نفر از افرادمشمول فرهنگی توسط امور اداری خبر داد وگفت: برای بازنشتگان فرهنگی که در مهر ۹۵بازنشسته می شوند تشکیل پرونده شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در زمینه اسکان مسافران نیز گفت: از همه ظرفیت خود برای پذیرایی از مسافران نوروزی و تابستان استفاده کرده ایم و توانستیم امکانات خوبی را برای آنها فراهم کنیم.

آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حال برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر پروژه مهر است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نظارت بیشتری خواهیم داشت و به همه مدیران مدارس و پرسنل آموزش و پرورش و فرهنگیان اعلام کرده ایم که امسال باید سالی پرتلاش، همراه با فعالیت های بیشتر و کیفیت بهتر داشته باشیم و در این زمینه همه باید خود را آماده کنند.

هاشمی در پایان افزود: آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حال برنامه ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه تر پروژه مهر است. امیدواریم با همراهی و حمایت همه مسئولان شهرستان، آحاد مردم و اولیاء و همچنین اصحاب رسانه، این مرحله نیز با موفقیت پشت سر بگذرانیم و دانش آموزان با امید و نشاط سال جدید تحصیلی آغاز کنند و مهری متفاوت تر از سال های قبل داشته باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی