تاریخ انتشار : جمعه 22 جولای 2016 - 7:45
کد خبر : 5855

نقش‌آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور

نقش‌آفرینی سازمان آموزش فنی و حرفه ای در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور

فرج الله راد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن” ۶ مرداد ؛ روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی“ و بزرگداشت هفته مهارت گفت: هفته کارآفرینی که از روز پنج شنبه ۳۱ تیرماه سالجاری آغاز شده ،تا روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه ادامه می یابد

رادنسیم دنا :مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن” ۶ مرداد ؛ روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی“ و بزرگداشت هفته مهارت گفت: هفته کارآفرینی که از روز پنج شنبه ۳۱ تیرماه سالجاری آغاز شده ،تا روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه ادامه می یابد

به گزارش پایگاه خبری نسیم دنا ٰمهندس فرج الله راد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این هفته با هدف ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی نام گذاری شده است به بیان روز شمار آن اشاره کرد وگفت:۳۱تیرماه به نام آموزش فنی و حرفه ای؛ مردم، امام، رهبری و شهدا”یکم مردادماه” آموزش فنی و حرفه ای؛ مربی، نخبگان مهارتی، اشتغال پایدار”،۲ مردادماه” آموزش فنی و حرفه ای؛ جوانان، مهارت، تعالی سبک زندگی”سوم مردادماه” آموزش فنی و حرفه ای؛ توسعه بخش خصوصی، اقتدار ملی، اقتصاد مقاومتی۴مردادماه” آموزش فنی و حرفه ای؛ عدالت آموزشی، اقدام و عمل، افق چشم انداز ۱۴۰۴″ ،۵مردادماه” آموزش فنی و حرفه ای؛ دانشگاه، صنعت، افزایش توان ملی”وروزچهارشنبه، ۶مردادماه”کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.”

وی افزود : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد نیز به مناسبت این هفته برنامه های متعددی را در سطح استان اجرا خواهد کرد که میتوان به غباروبی گلزار شهدا، برگزاری جشن مهارت وتقدیر از نخبگان مهارتی ،حضور در برنامه های صداوسیمای مرکز استان و ارائه گزارش به عموم شهروندان، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ، دیدار با مسئولین ارشد استانی و… اشاره کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال یکی از کلید واژه های مهم، مهارت آموزی است. خاطرنشان کرد :ما در سازمان آموزش فنی و حرفه ای از طریق مهارت آموزی به دنبال ارتقای فرهنگ ملی مهارت هستیم .

راد افزود : خانواده سازمان آموزش فنی و حرفه ای در کشور پشتیبان نسل جوان است و با مهارت آموزی به آنان کمک خواهد کرد تا شاهد رشد وشکوفایی وآبادانی این سرزمین در عرصه های گوناگون باشیم .

توسعه بدون توجه به آموزشهای فنی و حرفه ای ممکن نخواهد بود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه انسانی، آموزش و توانمندسازی است به شکلی که از این طریق می‌توان مشارکت توام با بهره‌وری نیروی انسانی را در فرایند توسعه کشور شاهد بود خاطرنشان کرد: در جهان فراصنعتی امروز توسعه به معنی عام بدون توجه به آموزشهای فنی و حرفه ای مفهوم نخواهد داشت.

راد افزود: نیروی انسانی توانمند در مسیر توسعه همه جانبه کشورها، بر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، کاهش فقر و توزیع عادلانه درآمد تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی یکی از مهم ترین ، راه اشتغال زایی اصولی و حل معضل بیکاری به آموزش صحیح فنی و حرفه ای می باشد . وعدم سرمایه گذاری کافی در آموزش فنی و حرفه ای به معنی غفلت و فنای سرمایه های انسانی تلقی می شود .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان درپایان گفت: امروز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یگانه متولی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای غیررسمی در کشور، اعلام می‌کند که خدمات این سازمان به عنوان یکی از راهکارهای مهم در تحقق شعار « اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل»، می‌تواند در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش‌آفرینی نوینی را ایفا نماید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی