تاریخ انتشار : شنبه 9 جولای 2016 - 14:45
کد خبر : 5821

سرگردانی گردشگران پایتخت طبیعت ایران نتیجه بی‌برنامه‌گی مدیران است/ تنها مدیریت شهری مقصر نارسائی‌ها نیست

سرگردانی گردشگران پایتخت طبیعت ایران نتیجه بی‌برنامه‌گی مدیران است/ تنها مدیریت شهری مقصر نارسائی‌ها نیست

علی علیپور عضو شورای شهر یاسوج گفت: همه مشکالات سد راه گردشگران مربوط به شهرداری یاسوج نیست بلکه سایر دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری مقصر هستند وقتی مسافر به تنگ مهریان و یا تنگ گنجه‌ای می‌رود و جای برای نشستن و اسکان ندارد مجبور بوده به سمت شهر یاسوج به نیت فراهم بودن اسکان بیاید.

نسیم دنا : نشست شورای شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران یک روز بعد از تعطیلات عید فطر برگزار شد و در این جلسه اعضا شورا از بی‌برنامه‌گی مدیریت شهری، عدم همکاری سایر ادارات و دوگانگی در مجموعه شورا گلایه داشتند.

 اعضای شورای شهر یاسوج ظهر امروز نشستی را برای بررسی مشکلات مسافران و گردشگران عید فطر امسال برگزار کردند تا بلکه بتوانند با ارائه پیشنهاد لازم مانع از تکرار این مسائل که به گفته خودشان بحران بوده، جلوگیری کنند.

جالب ترین موضوع مطرح شده در اولین نشست شورای شهر یاسوج بعد از تعطیلات عید فطر بی نتیجه بودن جلسات شورا بوده و اقرار کردند که تنها مصوباتی را همه ساله برای جلوگیری از مشکلات پیش روی گردشگران در زمینه تامین زیرساخت‌ها بر روی کاغذ می‌آوریم و در کمترین زمان ممکن به فراموشی سپرده می‌شود تا اینکه سالی دیگر و یا تعطیلات دیگری باشد و مجدد نشست‌های را برگزار کنیم.

احداث سرویس بهداشتی نیازی به اعتبار ملی ندارد/نابسامانی در حوزه شهری

رئیس شورای شهر یاسوج در این نشست گفت: طی چند سال اخیر در اعیاد مختلف شاهد حضور بیش از پیش گردشگران و مسافران به پایتخت طبیعت ایران هستیم و در این سال‌ها نیز نارسائی‌ها و کمبودهای مختلفی وجود داشته که سبب نارضایتی گردشگران شده است و تنها کار مسئولان استانی بعد از اتمام تعطیلات دادن مصاحبه به رسانه‌ها مبنی بر فراهم نبودن زیرساخت‌ها است.

هدایت امیری با تاکید بر اینکه مسئولان استانی فقط حرف می‌زنند اظهار داشت: احداث سرویس بهداشتی در پارک‌ها و محل‌های اسکان نیازی به اعتبار ملی ندارد که در ایام تعطیلات شاهد صف‌های طویل گردشگران در کنار سرویس‌های بهداشتی با وضعیت نامطلوب بهداشت باشیم.

وی با اشاره به پارک هزار هکتاری جنگلی یاسوج و امکان اسکان بسیاری از مسافران در این منطقه عنوان کرد: مسئولان استانی از جمله شهرداری، استانداری و میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در احداث سکوی نشستن که هزینه آنچانی ندارد مانده‌اند وبعد برای کم‌کاری خود دنبال توجیه هستند.

رئیس شورای شهر یاسوج با اشاره به حضور گردشگران و مسافران عید فطر امسال نسبت به ظرفیت موجود این شهر افزود: طی سه سال اخیر مسافران و گردشگران اعیاد مختلف این منطقه با مشکلات متعددی از جمله کمبود فضای اسکان، سرویس‌های بهداشتی، آب شرب، روشنایی پارک‌ها و محل‌های اسکان و گرانی اجناس دست و پنجه نرم می‌کنند که بعد از بیان این مشکلات توسط رسانه‌ها مسئولان متولی به برگزاری چند جلسه اکتفا می‌کنند و بعد از آن در خواب زمستانی تا عید دیگر فرو می‌روند.

امیری با تاکید بر اینکه جلسات شورای شهر هیچ تغییری در ارائه خدمات و تامین زیرساخت‌ها برای حضور مسافران در فصل‌های آینده ندارد تصریح کرد: همه ساله‌این مشکل وجود دارد و دیگر ازمون خطا کافی است و باید چاره ‌اندیشی شود.

وی اظهار داشت: در تعطیلات عید فطر امسال نابسامانی خاص در حوزه شهری یاسوج مشهود بود.

دوگانگی در شورای شهر/برای ورود مسافران باید عوارض دریافت کنیم

عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست از دوگانگی شورا انتقاد کرد و گفت: برخی از اعضای شورای شهر معتقد بودند در ایام تعطیلات عید فطر امسال نباید از گردشگران برای ورود به فضاهای گردشگری از جمله پارک‌ها عوارض دریافت کرد و برخی نیز خواهان دریافت عوارض بودند که بالاخره در عوارضی دریافت نشد.

هدایت اکبری افزود: امکان تامین زیرساخت‌های گردشگری با دست خالی وجود ندارد و باید از محل گرفتن عوارض این مشکل برطرف شود چگونه در بندر گناوه بدون اینکه خدماتی ارائه دهند مبلغ ۷ هزار تومان از مسافر ورودی دریافت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر یاسوج یک کاسه نیست اظهار داشت: ضروری است طی مکاتبه‌ای با امضای همه اعضای شورا با استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار اختصاص اعتبار لازم برای تامین زیرساخت‌ها باشیم زیرا در شورای برنامه‌ریزی برخی از مدیران کل عضو این شورا فضا را سرحد و گرمسیری کردند و نسبت به تزریق اعتبار به شهر یاسوج بی تفاوت هستند.

اکبری با اشاره به اینکه در پارک‌های موجود یاسوج سرانه خدمات مختلف از جمله سرویس بهداشتی طراحی شده است گفت: نمی‌شود در یک پارک ۲۰۰ سرویس بهداشتی احداث کرد بلکه راه حل رفع مشکلات اسکان گردشگران یاسوج افزایش پارک‌ها و فضاهای عمومی است.

وی با اشاره به اینکه مسافری که در وسط بلوار اسکان می کند خطر تصادف عابر پیاده با خودرو بچه‌اش را تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: فضاهای مناسبی در مناطق مختلف این استان از جمله اردوگاه آموزش و پرورش و منابع طبیعی در آبشار یاسوج باید در اختیار شهرداری برای اسکان مسافران و گردشگران قرار بگیرد.

احداث پارک محله‌ای راه حل کمک به اسکان گردشگران/تنها مدیریت شهری مقصر نارسائی‌ها نیست

عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد بویژه شهر یاسوج به عنوان مقصد جدید گردشگران قرار گرفته و این مهم مسئولیت مسئولان استانی و شهرستانی را حساس‌تر می‌کند و باید در این زمینه چاره اندیشی کنند.

علی علیپور تصریح کرد: همه مشکالات سد راه گردشگران مربوط به شهرداری یاسوج نیست بلکه سایر دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری مقصر هستند وقتی مسافر به تنگ مهریان و یا تنگ گنجه‌ای می‌رود و جای برای نشستن و اسکان ندارد مجبور بوده به سمت شهر یاسوج به نیت فراهم بودن اسکان بیاید.

وی احداث پارک‌های محله‌ای را یکی از راه‌ حل‌های اسکان گردشگران در فصل‌های مختلف سال دانست و گفت: در سال ۹۵ تنها یک میلیارد تومان برای پارک‌های محله‌ای پیش بینی شده که این میزان اعتبار ناکافی است.

علیپور وضعیت روشنایی روشنایی در مناطق مختلف یاسوج را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: طبق ماده ۷۱ ادارت باید با هماهنگی شورای شهر بودجه خود را ببندند که به این مهم توجه نمی‌شود.

وی با انتقاد از برخورد با پیمانکاران پارکینگ پارک و آبشار یاسوج قبل از تعطیلات عید فطر بیان کرد: امسال برای احداث سرویش بهداشتی در شهر یاسوج ۷۰ میلیون تومان پیش بینی شده که با این اعتبار امکان ساخت یک چشمه هم نیست.

نگرش شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شهر یاسوج مطلوب نیست

عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این نشت گفت: نوع نگرش اعضای شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شهر یاسوج به عنوان پیشانی استان مطلوب نیست.

مرتضی فروغ‌فر اظهار داشت: تامین زیرساخت‌های توسعه گردشگری در شهر یاسوج نیازمند تخصیص اعتبار لازم توسط مسئولان متولی از جمله شورای برنامه‌ریزی استان است.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج و مرکز استان بودن ابراز کرد: یاسوج متعلق به تمام استان بوده و نمی‌توان این شهر را به یک منطقه خاص شناخت بلکه از جای جای استان در این شهر سکونت دارند و باید به آنان خدمات مطلوئب ارائه شود.

فروغ‌فر نگاه منفی برخی از اعضای شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد را نسبت به شهر یاسوج گناه نابخشودنی خواند و گفت: برای توسعه و آبادانی استان و شهرمان راهی جز تعامل و همدلی نداریم و تا مادامی نگاه‌های منطقه‌ای و قومی را تغییر ندهیم شاهد توسعه و شکوفایی نخواهیم بود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: با شعار دادن و برگزاری نشست‌های متعدد نمی‌توان مشکلات موجود در زمینه تامین زیرساخت‌ها را رفع کنیم بلکه پیشنهاد می‌شود مسئولان استانی طی نشستی با حضور رسانه‌ها دعوت تا کمبودها و نارسائی‌ها شناسایی و راهکار رفع آنان مشخص شود.

فروغ‌فر خاطرنشان کرد: وقتی که بیش از ظرفیت موجود یاسوج گردشگر و مسافر وارد شهر می‌شود به طور حتم شاهد یکسری نارسائی‌ها و کمبودها هستیم ولی باید سعی شود با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی این مشکلات به حداقل برسد.

شهرداری باید هزینه کند تا مردم نان بخورند

عضو دیگر شورای شهر یاسوج با مثبت ارزیابی کردن نگرفتن ورودی از گردشگران در محل‌های گردشگری یاسوج گفت: شهرداری باید هزینه کند تا مردم نان بخورند زیرا اگر ورودی نگیریم در تعطیلات دیگر مسافران بیشتری به شهر یاسوج سفر می‌کنند که افزایش گردشگر سبب فروش بیشتر اجناس مغازه داران می‌شود.

محسن مفتح خدمات ارائه شده توسط شهرداری یاسوج را ستودنی دانست و ابراز کرد: از اول تاسیس شهرداری یاسوج تاکنون تنها ۳۷ هکتار پارک در یاسوج احداث شده که با تلاش شورای شهر و شهردار کنونی ۴۰ هکتار دیگر تا اخر تابستان امسال به فضای پارک‌های این شهر اضافه می‌شود.

عمر شورا و مدیریت استان دیگر کفاف احداث یک آبخوری ندارد

عضو دیگر شورای شهر یاسوج نیز در این نشست برخی صحبت‌های اعضای شورا برای تشکیل کمیته‎های مختلف برای رفع مشکلات موجود در زمینه توسعه گردشگری را غیر کاربردی خواند و گفت: در این سه سال گذشته نتوانستیم یک سرویس بهداشتی، یک چراغ روشنایی و یک سطل زباله اضافه کنیم.

سعید پایدار ابراز کرد: دیگر عمر شورای شهر و مدیریت استان کفاف احداث یک آبخوری را ندارد و هرگونه تصمیم گری در زمینه رفع مشکلات موجود در حد حرف باقی می‌ماند و راه به جایی نمی‎برد.

مدیریت شهری از بی برنامه‌گی رنج می‌برد

دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست با تاکید بر اینکه مدیریت شهری یاسوج از بی برنامه‌گی رنج می‌برد افزود: شهرداری خدماتی خوبی از جمله آسفالت و پیاده روسازی انجام داده و می‌دهد ولی این موارد اولویت بندی نشده است.

خدابخش امیری خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های که داشتم از نگاه مردم شورای شهر و مدیریت شهری دوره چهارم ناکارآمدترین شورا و شهردار در طول تاریخ این شهر بوده است.

امید است شورای شهر و مدیریت شهری یاسوج با کنار گذشان دوگانگی‌ها و شناسایی ناکارآمدی‌ها به فکر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان باشند زیرا تا انتخابات شورای شهر دوره پنجم کمتر ازیک سال باقی مانده و در صورت ادامه این روند در ارزیابی عملکرد از نگاه مردم نمره منفی خواهند گرفت.

 

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی