تاریخ انتشار : شنبه 2 جولای 2016 - 3:51
کد خبر : 5788

نارضایتی مردم روستای تاریخی تلخسرو ازنبود آب آشامیدنی / مسئولان چاره اندیشی کنند

نارضایتی مردم روستای تاریخی تلخسرو ازنبود آب آشامیدنی / مسئولان چاره اندیشی کنند

کورش رودشتیان با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی در بخش زیر بلوار خروجی شهر یاسوج بسیار نگران کننده است که موجب نارضایتی مردم شده است خواستار توجه هرچه سریعتر استاندار ،مدیرعامل آبفای شهری استان وشهر یاسوج به رفع مشکل آب آشامیدنی این روستا شدند .

DSC_0836نسیم دنا : آب مایه حیات وآبادانی است وضرورت وجودآن در زندگی بشر برهیچکس پوشیده نیست وبه عقیده بسیاری از تحلیل گران بحران کم آبی از دغدغه های اصلی آینده جوامع بشری است واین زنگ خطر به معنای صرفه جویی در این مایه حیاتی است که باید از مصرف غیر ضروری آن پرهیز کرد وفرهنگ صحیح مصرف آن در جامعه نهادینه شود.

خوشبختانه استان کهگیلویه وبویراحمد از استانهای پرآب کشور است که ۱۰ درصد روان آب کشور دراین استان که مساحت وجمعیت آن یک درصد از خاک کشور را تشکیل می دهد جریان دارد.اما متاسفانه به علت نبود مدیریت صحیح در بخش آبفای شهری در شهریاسوج که مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد است مردم از نبود آب آشامیدنی سالم رنج می برند.

این معضل بزرگ در مرکز یک استان که رودخانه ها وچشمه ها وآبشارهای فرآوانی در آن جاری است زیبنده نیست .امروز مردم در شهر یاسوج از قطع مکرر آب به شدت آزرده خاطر شده اند ومسئولان نیز از صرفه جویی در مصرف آب سخن می گویند ولی این همه ماجرا نیست در ورودی شهر یاسوج روستایی به نام تلخسرو قرار دارد که از نقاط قدیمی وتاریخی این شهر است ونام آن برای همه مردم استان ومورخان تاریخی نامی آشنا است .این روستا چسپیده به شهر یاسوج است که خدمات دهی به مردم این دیارتوسط دستگاهای خدمات رسان آب وبرق وگاز شهر یاسوج انجام می شود. مردم دراین روستا از بی تدبیری مسئولان ارشد استانی وشهرستانی اظهار گلایه دارند که علی رغم مراجعات حضوری وتلفنی نسبت به رفع مشکل آب آشامیدنی خود که زیر نظر آبفاضلاب شهری یاسوج است هیچ تدبیری اندیشیده نمی شود.

رضایی یکی از اهالی تلخسرو می گوید مدتهاست که از نبود آب آشامیدنی رنج می بریم که در ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا نبود این مایه حیاتی به اوج خود رسیده است به طوری که در این روزها مثل بقیه روزها ی سال که از آب خبری نیست در شبها نیز یک قطره آب نداریم وی پیگیری های مکرر دهیار وشورای اسلامی روستای تلخسرو با متولیان ابفای شهری یاسوج را بی نتیجه دانست وبا اظهار نگرانی از بی توجهی مسئولان به حل مشکلات مردم ادامه این وضعیت را بحرانی وفاجعه آمیز ذکر کرد.

بخردفر از دیگر ساکنین این روستا نیز حرفهای شنیدنی جالبی دارد وی بابیان اینکه شهر یاسوج از نقاط پرآب کشور واستان است ضعف مدیریت را عامل کم آبی در این روستا می داند ومی گوید با مدیریت صحیح در بخش آب ما هیچ مشکلی نباید در تامین آب برای مردم داشته باشیم .ایشان با بیان اینکه مردم ما طبق آموزهای دینی واسلامی همیشه جانب انصاف را رعایت می کنند واهمیت صرفه جویی در مصرف آب بالاخص در فصل تابستان را می دانند گفت وقتی قطره ای آب در لوله های آب وجود ندارد مردم چگونه صرفه جویی کنند که مسئولان همه از صرفه جویی حرف می زنند که شهروندان از مصرف آب غیر ضرور پرهیز کنند.

غلامیان  یکی دیگر از اهالی تلخسرو ،برخورد قاطع با متخلفین به حقوق مردم و کسانی که در مسیر خطوط توزیع آب آشامیدنی شرب مردم استفاده غیر مجاز برای مصارف کشاورزی وباغات را دارند امری لازم برشمرد وگفت این توجیه مسئولان ، که مردم رعایت نمی کنند غیر قابل پذیرش است وباید افراد متخلف شناسایی وبه مقامات قضایی معرفی شوند.

یکی دیگر از اهالی روستای تلخسرو تدبیر مدیریتی را تنها راه حل این مشکل عنوان کرد وگفت ما هیچ مشکلی به نام کم آبی در شهر یاسوج نداریم. وی با انتقاد از مدیریت آبفای شهری یاسوج گفت: در کلان شهرهای کشور واستانهای کم بارش وخشک کشور ما مشکلی به نام قطعی آب نداریم چطور در مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد شهریاسوج که آبهای فراوانی در آن جریان دارد ما در شبانه روز یک قطره آب نداریم وشبها مردم از بی خوابی رنج می برند تا ببیند مگر قطرهای آب می توانند در تانکرهای خود ذخیره کنند.

عضو شورای اسلامی   روستای تلخسرو  خدمت به مردم را وظیفه ورسالت مسئولان دانست وگفت آیا شایسته است مسئولان در نظام جمهوری اسلامی که نظامی الهی ومردمی است نسبت به نیازهای اولیه مردم بی تفاوت باشند .اگر مسئولی توان پاسخگویی به مردم را ندارد ودر مدیریت ضعف دارد باید جای خود را به افراد توانمند تر از خود بدهد ویا شجاعانه وبا اقتدار در حل مشکلات مردم بکوشد.وی با اظهار تاسف فراوان از عدم چاره اندیشی مسئولان در بخش آبفای شهری یاسوج گفت: در ماه مبارک رمضان که نیاز ضروری بیشتری به آب وجود دارد قطره ای آب نداریم وپیگیریهای مکرر ما هم نتیجه ندارد ودر این میان نمی دانیم چه کسی باید پاسخگوی مردم باشد.

زبیر بختیاری با ذکر این سوال که چرا درروستایی که چسپیده به مرکز استان است آب نداریم ولی در روستاهایی که فرسخها کیلبومتر لوله گذاری شده است آب فراوان وجود دارد گفت با ادامه این وضعیت وعدم پاسخگویی مسشئولان ارشد استانی وشهرستانی به مردم دچار بحران خواهیم شد واین زیبنده مسئولان در نظام جمهوری اسلامی نیست.ایشان با اشاره اینکه این استان از استانهای پربارش کشور است ومشکل کم ابی ندارد گفت ضعف مدیریت در توزیع آب عامل اصلی کم آبی است.

دهیار روستای تلخسرو  نارضایتی مردم این روستا را از قطع مکرر آب آشامیدنی یاداور شد و گفت: اگر در مسیر خطوط آبرسانی که کاملا مشخص است استفاده نامناسب از آب می شود ویا انشعابات غیر مجاز وجود دارد باید متخلفین به مقامات قضایی معرفی شوند وطبق قانون با آنان برخورد شود.

وی صرفه جویی در مصرف آب را امری لازم وحیاتی برشمرد وگفت اگر آب در خطوط لوله نباشد چگونه باید صرفه جویی کرد که مسئولان همه از صرفه جویی حرف می زنند.

کورش رودشتیان با بیان اینکه وضعیت آب آشامیدنی در بخش زیر بلوار خروجی شهر یاسوج بسیار نگران کننده است که موجب نارضایتی مردم شده است خواستار توجه هرچه سریعتر استاندار ،مدیرعامل آبفای شهری استان وشهر یاسوج به رفع مشکل آب آشامیدنی این روستا شدند .

ما هم امیدواریم که مسئولان به فکر حل مشکل مردم خوب ،شریف وولایتمدار این دیار باشند وبا برنامه ریزی کوتاه مدت برای حل مشکل فعلی وبلند مدت برای حل مشکل همیشگی این مردم گام بردارند وبه این خواسته بحق مردم جامعه عمل بپوشانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی