تاریخ انتشار : دوشنبه 27 ژوئن 2016 - 5:17
کد خبر : 5763

اجرای طرح امضاء الکترونیکی از تکالیف اصلی برنامه توسعه کشور است ، که باعث سرعت و شفافیت کار می‌شود.

اجرای طرح امضاء الکترونیکی از تکالیف اصلی برنامه توسعه کشور است ، که باعث سرعت و شفافیت کار می‌شود.

سعید محوری گفت: اسناد کاداستر به ‌صورت مکانیزه و سیستمی است که ضریب امنیتی بالایی برای پیشگیری از جعل دارند ، حال آنکه اسناد دفترچه‌ایی قدیمی ، سنتی و دستی صادر می‌شدند و از ضریب امنیتی بسیار پایین ‌تری برخوردار بودند.

81780594-70199539نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت : اجرای طرح امضاء الکترونیکی یکی از تکالیف اصلی برنامه توسعه کشور است ، که باعث سرعت و شفافیت کار می‌شود.

سعید محوری خاطرنشان کرد : حذف کاغذ در اجرای فرآیندهای ثبتی از دیگر آثار اجرای این طرح است و با اجرای این طرح تمامی استعلامات و پاسخ به استعلامات بین دفاتر اسناد رسمی و واحدهای ثبتی با امضاء الکترونیکی خواهد بود.

محوری افزود: یکی از مسایل مهم در تنظیم اسناد ، هویت دقیق اشخاص است که با امضای الکترونیک این محقق می‌شود و طرح امضای الکترونیک که یک اقدام مهم و ارزنده است در سال ۹۵ با ‌سرعت و شتاب بیشتر نیز ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد : وقتی انجام یک فرآیند بین دو سازمان (ثبت اسناد و وزارت صنعت، معدن و تجارت) مطرح می‌شود ، موضوع امضای الکترونیک و اینکه اصالت محتوا و تمامیت آن تضمین شده باشد ، نمود بیشتری پیدا می‌کند که در این حوزه هم ، ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی در راه ‌اندازی آن پیشتاز بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: به کارگیری و عملیاتی شدن صدور و توسعه گواهی امضاء از جمله اهداف اصلی ثبت اسناد و املاک است.

محوری درباره تکمیل طرح کاداستر ، ‌افزود: تکمیل کاداستر نیز مطابق برنامه سازمانی از اولویت‌های جدی در استان است که در حوزه اراضی ملی ، حریم و بستر رودخانه‌ها که باید تمام اطلاعات ارسالی از مراجع در سامانه منعکس شود.

اسناد کاداستر از ضریب امنیتی بالایی برای پیشگیری از جعل برخوردارند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در ادامه گفت: در حال حاضر تمامی سندهای صادره در ادارات ثبت اسناد و املاک به صورت کاداستری (تک برگی) است؛ البته در‌بخش محدودی از تقاضاها به دلیل مشاعی بودن سند ، تبدیل سند دفترچه‌ای به کاداستری به دلیل عدم وجود حدود پلاک و وسعت ملک با دشواری‌های زیادی همراه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: صدور سند تک برگی مستلزم ورود حدود اربعه در سیستم است و چون تنها یک نفر از چندین نفر مالک متقاضی صدور سند است ، همین موضوع مشکل‌ ساز می‌شود ، به هر صورت باید تمام تلاشمان را به کار ببندیم تا سندهای دفترچه‌ای تبدیل به سندهای کاداستری شوند.

محوری بیان کرد : به‌رغم اینکه در سندهای دفترچه‌ای هیچ نقشه‌ای از ملک درج نمی‌شد در سندهای تک برگی به دلیل وجود دو نقشه با مختصات جغرافیایی محل وقوع ، تشخیص موقعیت ملک‌ به راحتی قابل شناسایی است و صدور این سند ماحصل اطلاعات دو بانک جامع املاک و کاداستر است که اطلاعات توصیفی ، حقوقی مالکانه افراد در بانک جامع املاک و نقشه UTM آن در بانک جامع کاداستر وجود دارد که نسخه پشتیبان این دو بانک در سرورهای دیگر واقع در ‌نقاط دیگری خارج از استان ذخیره می‌شود که این باعث افزایش امنیت اطلاعات در مواقع بروز حوادث است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کهکیلویه و بویراحمد بیان کرد: اسناد کاداستر به ‌صورت مکانیزه و سیستمی است که ضریب امنیتی بالایی برای پیشگیری از جعل دارند ، حال آنکه اسناد دفترچه‌ایی قدیمی ، سنتی و دستی صادر می‌شدند و از ضریب امنیتی بسیار پایین ‌تری برخوردار بودند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بیان کرد: طرح تعویض سند مالکیت جلدی به کاداستری بر همه مناطق ثبتی با توجه و برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۹۵ بطور جدی پیگیری می‌شود.

محوری یکی دیگر از وظایف ثبت اسناد و املاک را وصول مطالبات معوق بانک‌ها دانست و اظهار کرد: در سال گذشته ادارات اجرای ما توانستند ۵۰۶ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک‌ها را وصول کند که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول تأکید کرد: ما در حال حاضر هم اعلام آمادگی کرده‌ایم که بانک‌ها هر جایی که مطابق قوانین و مقررات تسهیلاتی را به اشخاص داده‌اند و تضمین لازم را اخذ کرده‌اند می‌توانند با ساز و کار قانونی و بدون مراجعه به دادگاه از طریق ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک استان مطالبات معوق خود را وصول کنند و در صورتی که به‌ دلخواه مطالبات را پرداخت نکرد اموال وی به مزایده گذاشته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی