تاریخ انتشار : دوشنبه 27 ژوئن 2016 - 4:56
کد خبر : 5755

۲۰ هزار شغل در تعاونی های فعال کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است

۲۰ هزار شغل در تعاونی های فعال کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است

صابر مظاهری در نشست ستاد توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه هزار و ۷۱ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد دو ‌هزار و ۵۶ مورد فعال و یک هزار و ۱۵ مورد نیز غیرفعال هستند.

image_800_533نسیم دنا : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد  ۲۰ هزار و ۴۷۸ شغل در تعاونی های فعال این استان خبرداد.

صابر مظاهری  در نشست ستاد توسعه تعاون کهگیلویه و بویراحمد افزود: سه هزار و ۷۱ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد دو ‌هزار و ۵۶ مورد فعال و یک هزار و ۱۵ مورد نیز غیرفعال هستند.
وی بیان کرد: تعداد اعضای تعاونی های فعال کهگیلویه و بویراحمد۲۸۷ هزار و ۳۸۰ نفر است.
مظاهری اظهار کرد: از مجموع تعاونی های فعال کهگیلویه و بویراحمد ۲۴۳ مورد در شهرستان بهمئی، ۹۶۲ مورد در شهرستان بویراحمد، ۲۲۵ مورد در شهرستان گچساران، ۲۳ مورد در شهرستان باشت، ۱۳۵ مورد در شهرستان دنا و مابقی نیز در شهرستان کهگیلویه است.
وی عنوان کرد: تعاونی ‌های فعال کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌ های حمل و نقل، مصرف، خدمات، مسکن، معدن و فرش فعالیت می کنند.
مظاهری ابراز داشت: تعاونی ‌ها در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ارزنده ای دارند و نگرش به بخش تعاون در کهگیلویه و بویراحمد چندان مطلوب نیست.
وی افزود: هم اکنون شرکت تعاونی های توسعه و عمران در شهرستان‌ های بویراحمد، دنا و باشت تشکیل و راه اندازی و اعضای هیات موسس آنها شامل فرمانداران و ائمه جمعه نیز مشخص شده و در حال عضوگیری هستند.
مظاهری گفت: در پنج شهرستان دیگر کهگیلویه و بویراحمد نیز به زودی این شرکت تعاونی ها تشکیل و راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: با اجرای قانون تاسیس شرکت‌ تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی و ۱۵ دی ماه ۸۹ شورای نگهبان شرکت‌ تعاونی های توسعه و عمران در سه شهرستان‌ کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و راه اندازی شده است.
مظاهری اظهار کرد: از مهمترین اهداف تشکیل و راه اندازی شرکت تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی می توان به برقراری عدالت اجتماعی، شتاب بخشی در رشد هر شهرستان، هدایت منابع به سمت بخش‌ های تولیدی، جلوگیری از تمرکز ثروت در دست عده‌ خاص، بسترسازی برای ورود بخش‌ های تعاونی و خصوصی به فعالیت‌ های اقتصادی و اجرای طرح ‎‌های غیر قابل واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی