تاریخ انتشار : جمعه 24 ژوئن 2016 - 5:36
کد خبر : 5724

کارت ملی هوشمند برای استفاده از انواع خدمات دولت الکترونیک کاربرد دارد

کارت ملی هوشمند برای استفاده از انواع خدمات دولت الکترونیک کاربرد دارد

نسیم دنا :سید محمدعلی تقوی در رابطه با ثبت نام کارت ملی هوشمند گفت: : فرایند ثبت نام و صدور کارت هوشمند شامل سه مرحله است که مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

ثبت 1نسیم دنا : مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه وبویراحمد  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه کارت هوشمند گفت: کارت هوشمند برای استفاده از انواع خدمات دولت الکترونیک کاربرد دارد.

افزود:  خدمات دستگاه ثبت احوال تاثیرپذیر از دو مقوله اقتصادی و فرهنگی است، در حوزه اقتصاد و توسعه کشور، آمار و اطلاعات ثبتی در اختیار برنامه‌ریزان قرار می‌گیرد و بر اساس آن برنامه‌های خود را تدوین می‌کنند و در حوزه فرهنگ با نامگذاری کاربرد دارد.

مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir اقدام به ثبت نام کارت ملی هوشمند نمایند.

وی در رابطه با ثبت نام کارت ملی هوشمند گفت: : فرایند ثبت نام و صدور کارت هوشمند شامل سه مرحله است که مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

تقوی اظهار کرد خاطرنشان کرد: این سه مرحله شامل پیش ثبت نام ، تکمیل ثبت نام، دریافت و فعال نمودن کارت است که افراد واجد شرایط ثبت نام(۱۵ سال و بالاتر) حتما می بایست در مراحل تکمیل و فعال کردن کارت شخصا به ادارات ثبت احوال و یا دیگر محل های پیش بینی شده از جمله دفاتر پیشخوان و پست مراجعه نمایند.

وی با توجه به محدودیت زمانی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاههای ثبت نام از متقاضیان خواست که مرحله پیش ثبت نام کارت هوشمند را انجام دهند تا در زمان تعیین شده بتوانند بدون مشکل، اقدام به مرحله تکمیل ثبت نمایند.

سیدمحمدعلی تقوی گفت: در مرحله دوم و تکمیل ثبت نام از متقاضی اخذ اثر انگشت و تصویر زنده وی گرفته می شود و در مرحله پایانی بعد از دریافت پیامک صدور کارت، برای دریافت و فعالسازی آن می بایست شخصا به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان در مورد هزینه ثبت نام کارت هوشمند اظهار داشت، تعرفه مربوط به ثبت احوال بدون هزینه عکس، ۲۰ هزار تومان است که متقاضی می باید در همان مرحله پیش ثبت نام،  به صورت اینترنتی پرداخت نماید. در مرحله تکمیل ثبت نام، در ادارات ثبت احوال فقط هزینه عکس به مبلغ سه هزار تومان دریافت می شود این مبلغ در دفاتر پیشخوان و پست با احتساب حق الزحمه دفاتر مبلغ ۹ هزار تومان است که در مجموع متقاضی، در دفاتر پیشخوان و در هر دو مرحله ۲۹ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

وی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف دراخذ بیش از  مبلغ فوق سریعا به ادارات ثبت احوال محل سکونت خود اطلاع دهند تا پیگیری لازم به عمل آید.

جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان ۵۴۰ هزار نفر است

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه جمعیت واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در استان (افراد ۱۵ سال و بیشتر)را ۵۴۰ هزار نفر اعلام کرد و عنوان داشت، در سال ۹۴ نزدیک به ۹۵ هزار نفر در استان اقدام به ثبت نام کارت هوشمند نموده اند که با احتساب این تعداد تاکنون مجموع افرادی که در استان برای آنان کارت صادر شده ۱۴۴ هزار نفر می باشند.

تقوی گفت: ثبت احوال این آمادگی را دارد تا در صورت حمایت مسئولین و تامین اعتبار لازم در این زمینه تا پایان امسال، برای نیمی از جمعیت واجد شرایط استان کارت هوشمند ملی صادر نماید.

بیش از ۹۹ درصد ولادت و فوت ها در مهلت قانونی به ثبت می رسند

مدیر کل ثبت احوال استان با تاکید بر اینکه، بیش از ۹۹ درصد ولادت و فوت های استان در مهلت قانونی به ثبت می رسند، از مردم خواست به دلیل محدودیت زمانی هرگونه ولادت و فوت بستگان خود را حتما در بازه زمانی حداکثر ۱۵ روز برای ولادت و ۱۰ روز برای فوت به ثبت احوال گزارش دهند.

تقوی در همین زمینه اشاره ای به آمار سال گذشته ولادت در استان داشت و گفت در سال گذشته قریب به ۶۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شد که ۱۶۳۰۴ مورد آن مربوط به ولادت های نوزاد بوده و بقیه مربوط به کسانی است که بنا به ضرورت شناسنامه شان تعویض گردیده است.

به گفته وی در مقابل ولادت های صورت گرفته سال گذشته استان، در مجموع ۲۶۱۸نفر فوت کردند، همچنین ۶۹۳۱ واقعه ازدواج و ۱۴۱۰ مورد طلاق در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

وی به تعداد مراجعات مردمی ثبت احوال در سال ۹۴ اشاره کرد و گفت حدود ۲۰۰ هزار نفر در ۳۰۰هزار نوبت مراجعه به ادارات ثبت احوال، خدمات سجلی و کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.

مدیر کل ثبت احوال استان در پایان اظهار داشت:  داشتن اطلاعات دقیق و مکان محور از جمله نیاز های جامعه برنامه ریز کشور و استان می باشد که ثبت احوال با همکاری شرکت پست به دنبال بروز نمودن تغییر نشانی محل سکونت افراد می باشد، که در صورت همکاری مردم و ثبت تغییر نشانی شان در سامانه ثبت احوال و رفع مغایرت سکونت و محل نشانی آنان، می توانیم اطلاعات دقیق و بروز جمعیتی را به صورت مکان محور و بر اساس محل سکونت استخراج و در اختیار دستگاهها و مسئولین قرار دهیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی