تاریخ انتشار : دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 20:15
کد خبر : 5665

هشدار مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به خریداران وسایل نقلیه

هشدار مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به خریداران وسایل نقلیه

سعید محوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به خریداران و فروشندگان خودرو هشدار داد که نقل‌وانتقال خودروی‌های خود را برای رسمیت یافتن مالکیت خودروی خریداری شده پس از تعویض پلاک نسبت به تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم دنا،سعید محوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به خریداران و فروشندگان خودرو هشدار داد که نقل‌وانتقال خودروی‌های خود را  برای رسمیت یافتن مالکیت خودروی خریداری شده پس از تعویض پلاک نسبت به تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی اقدام کنند.

وی ابراز کرد: افراد متقاضی باید بعد از خرید خودر و تعویض پلاک در دفتر اسناد رسمی بلافاصله سند را به اسم خود منتقل کنند زیرا ممکن است فروشنده ماشین، حق انتقال اموال خود را به دلایل قانونی نداشته باشند و ممنوع المعامله باشد.

محوری با بیان اینکه مرکز تعویض پلاک دراین مورد مسئولیتی ندارد، افزود: کنترل این موضوع در اختیار دفترخانه است و اگر از افراد ممنوع المعامله ماشینی را خریداری کنید دیگر مالک خودرو نیستید و پولتان را از دست داده‌اید.

وی بیان کرد: اگر وارثین یک فرد فوت شده خواستار فروش ماشین متوفی باشند باید مالیات بر ارث او را بپردازند وگواهی آن را ارایه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه وبویراحمد افزود: مرکز تعویض پلاک مسئولیتی برای گرفتن این گواهی ندارند و بدهی بر روی ماشین می‌ماند اما الزامی است که وراث قبل ازتنظیم سند در دفترخانه مالیات بر ارث را بپردازند.

وی با بیان اینکه اگر خواستار خرید ماشین فردی زیر سن قانونی یا محجور از قیم او باشید باید مجوز لازم را از دادستان دریافت کنید، تصریح کرد: در غیر این صورت فروش مال توسط قیم بدون مجوز جرم است.

محوری با اشاره به اینکه برخی از مراکز تعویض پلاک، بدون مجوز فوق اقدام به تعویض پلاک می‌کنند، اظهار داشت: اخذ این مجوز تنها توسط دفترخانه انجام می‌شود و مردم باید مراقب باشند تا با خرید ماشین مجرم شناخته نشوند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: افراد چه در حکم خریدار و چه فروشنده اگر شرایطی برای معامله داشته باشند و در صورت انجام نشدن شرط باید به دفترخانه مراجعه کنند چون در مراکز تعویض پلاک ٬شرطی درسند نوشته نمی‎شود و نوشتن شرط در سند و دستور اجرای بدون مراجعه به دادگاه فقط درصلاحیت دفترخانه است.

محوری با بیان اینکه همه ماشین‌های سواری٬ هرساله مشمول عوارض شهرداری هستند، بیان کرد: ممکن است فروشنده، عوارض سال‌های قبل خودروی خود را پرداخت نکرده باشد دفترخانه بدون دریافت فیش عوارض سند نمی‌نویسد اما مراکز تعویض پلاک، اختیار گرفتن فیش راندارند و اگر به دفترخانه مراجعه نکنید تمامی بدهی‌های عوارض مانده از قبل بر عهده شما است.

وی عنوان کرد: ممکن است فروشنده ماشین از فروشنده قبلی تنها وکالتنامه داشته باشد٬اگر فروشنده قبلی فوت کرده باشد٬ وکالتنامه‌ای که فروشنده فعلی در اختیار دارد باطل است در این صورت وراث فروشنده دست قبلی ٬می‌توانند خودرو را از خریدار پس بگیرند.

محوری تصریح کرد: مرکز تعویض پلاک وظیفه‌ای برای کنترل این وکالتنامه‌ها ندارد و تمامی این عملیات در دفترخانه انجام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی