تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آوریل 2016 - 2:31
کد خبر : 5525

برگزار ی آیین شعر طنز «در حلقه رندان»

برگزار ی آیین شعر طنز «در حلقه رندان»

نسیم دنا : به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین شب شعر«در حلقه رندان» به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور طنزپردازانی از استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس در یاسوج برگزار شد. جامعه نیازمند شادی، نشاط و امید است سرپرست حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این آئین طنز

IMG-20160415-WA0037نسیم دنا : به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین شب شعر«در حلقه رندان» به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور طنزپردازانی از استانهای کهگیلویه و بویراحمد و فارس در یاسوج برگزار شد.

جامعه نیازمند شادی، نشاط و امید است

سرپرست حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این آئین طنز را نیاز کنونی جامعه دانست و اظهار داشت : با زبان طنز می توان بسیاری از معضلات و آسیبهای اجتماعی را رفع کرد .

شریف اسلامی با بیان اینکه جامعه نیازمند شادی، نشاط و امید است خاطرنشان کرد: بدون نشاط و امید هیچ جامعه ای روی توسعه و تعالی را نخواهد دید زیرا چنین جامعه ای افسرده ، مرده و راکد است.

وی به دلیل دیگر نیاز جامعه به طنز اشاره کرد و گفت: دومین دلیل نیاز جامعه به نقد از درون است که باید این نقد با زبانی نرم و رسا بیان شود.

اسلامی نهادینه شدن فرهنگ تحمل و نقدپذیری در جامعه را برای توسعه وتعالی یک ضرورت دانست وگفت: زبان و رسانه طنز می تواند آرام آرام این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند.

وی اظهار کرد: بیان ضعف ها و مشکلات جامعه در قالب طنز به رفع سریع و صحیح این ضعف ها کمک شایانی خواهد کرد.

اسلامی با تاکید بر نقش اثر گذار طنز در ارتقای فرهنگ جامعه گفت: با زبان تیز و برنده طنز می توان به نقد رذیلت ها پرداخت و به احیای فضیلت ها کمک کرد.

افشار معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان در این آیین نقش و جایگاه هنر را دربالندگی جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار تاثیر گذار دانست و از هنرمندان خواست توجه ویژه ای به حوزه پیشگیری از آسیب ها داشته باشد.

در این مراسم باشکوه شاعران طنزپرداز به خوانش اشعار طنز خود پیرامون مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند و در پایان نیز از شعرای طنزپرداز استان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی