تاریخ انتشار : یکشنبه 17 آوریل 2016 - 2:27
کد خبر : 5523

تسریع در ارائه خدمت و ارتقاء سلامت اداری سیاست کلی ثبت اسناد و املاک

تسریع در ارائه خدمت و ارتقاء سلامت اداری سیاست کلی ثبت اسناد و املاک

سعید محوری ریشه بسیاری از بی نظمی های موجود در جامعه را عدم توجه به ثبت رسمی برشمرد و خاطرنشان کرد: اکثر دعاوی موجود در محاکم دادگستری که تبدیل به ضایعه و خسارات پنهان و پیدا برای کشور شده است ریشه در عدم توجه به ثبت رسمی دارد

ن55سیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت :سیاست کلی ثبت اسناد و املاک خدمت رسانی،کاهش هزینه ها،تسریع در ارائه خدمت و ارتقای سلامت اداری است.

سعید محوری گفت: همه مردم با سازمان ثبت به لحاظ طیف وسیع خدمت رسانی از جمله برای تنظیم سند معاملات در دفترخانه ها،ثبت ازدواج و طلاق، ثبت شرکتها، ثبت و صدور اسناد مالکیت و اجرای اسناد رسمی در ارتباط هستند.

وی با اشاره به پویائی ثبت اسناد و املاک در سالهای اخیر افزود: این سازمان هر روز دارد پویا تر و از بافت سنتی قدیم خارج می شود و این روز آمدی سازمان خود بخود می تواند بهترین پاسخ به مردم باشد و انتظارات و توقعاتی که مردم در زمینه دریافت خدمت دارند محقق و دغدغه انها کمتر شود و خدمات را با هزینه کمتر،دردسر کمتر و زمان کمتری دریافت کنند.

عدم توجه به ثبت رسمی ریشه بسیاری از بی نظمی های موجود در جامعه

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ریشه بسیاری از بی نظمی های موجود در جامعه را عدم توجه به ثبت رسمی برشمرد و خاطرنشان کرد: اکثر دعاوی موجود در محاکم دادگستری که تبدیل به ضایعه و خسارات پنهان و پیدا برای کشور شده است ریشه در عدم توجه به ثبت رسمی دارد و ما باید بدانیم همان گونه که در قوانین مختلف به آن اشاره شده است امور ثبتی یک امر حاکمیتی بوده و نیازمند توجه خاص می باشد.

محوری ، ریشه اصلی مراجعه مردم به محاکم را اثبات حق توسط آنان دانست و یادآور شد: درصورت وجود سند رسمی نیاز به مراجعه به محاکم قضائی به شدت کاهش خواهد یافت.

وی افزود: هر میزان از توسعه ثبت رسمی دور شویم به همان اندازه شاهد بی نظمی های حقوقی و طرح دعاوی بیشتر در محاکم خواهیم بود و الزام به ثبت رسمی و توسعه آن در کشور باید نهادینه شود چون ثبت رسمی به بهترین وجه ممکن می تواند به احقاق حق مردم کمک نماید.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش مدیران و کارکنان ثبت اسناد و املاک استان و صدور سند مالکیت کاداستری و پاسخ استعلامات ثبت آنی در کمترین زمان ممکن موفق شدیم جایگاه خوبی را در کشور کسب کنیم.

وی بیان کرد: با سیاست گذاری صحیح مقامات عالی کشور ، کاداستر از پوسته غیر منقول خارج و مفهوم کاداستر چند بعدی و مدیریت اسناد مکان محور sdi تجلی پیدا کرده است و با اقدام مدبرانه و عمل فراگیر در پایان سال جاری شاهد تسهیل واقعی در امور متقاضیان خدمات حاکمیتی سازمان ثبت اسناد و املاک هستیم .

محوری با اشاره به تحولات صورت گرفته سالیان اخیر در ثبت اسناد و املاک خاطرنشان کرد: در زمان اصلاح شیوه ها و بهبود روشها تلاش های فراوانی در بکارگیری فناوری های نوین صورت گرفت و امروز شاهد آثار و برکات آن در زندگی مردم می باشیم.

تثبیت نقشه عرصه های منابع طبیعی استان از اولویت های کاری است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد به جانمایی عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: تثبیت نقشه های مربوط به عرصه های منابع طبیعی استان از اولویت های کاری این اداره کل است.

محوری عنوان کرد: کارکنان مرتبط با جانمایی نقشه های عرصه های منابع طبیعی با تلاشی چشمگیر و شبانه روزی پیگیر این امر هستند چراکه تثبیت عرصه های منابع طبیعی باعث جلوگیری از تعدی وتجاوز سود جویان به این سرمایه ملی خواهد شد.

دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ملی نقشه املاک خود را با مختصات کاداستر به اداره ثبت ارائه کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه‌وبویراحمد از دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی و املاک از جمله منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع، سازمان محیط زیست، اداره راه و شهرسازی، و همه دستگاه‌هایی که مالکیت دولتی دارند، خواست که نقشه املاک خود را با مختصات کاداستر به اداره ثبت ارایه کنند تا ضمن جانمایی در نقشه‌های کاداستر و تثبیت مالکیت دولت و صدور سند مالکیت کاداستری برای حفاظت و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی اقدام شود.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی