تاریخ انتشار : شنبه 16 آوریل 2016 - 18:11
کد خبر : 5512

کاداستر یک سیستم است/ سهل انگاری دستگاهها دولتی در ارائه نقشه اراضی به صورت utm جهت ثبت درسامانه کاداستر

کاداستر  یک سیستم است/ سهل انگاری دستگاهها دولتی در ارائه نقشه اراضی به صورت utm جهت ثبت درسامانه کاداستر

سعید محوری گفت: دستگاههای دولتی (اشخاص حقیقی وحقوقی )طبق قانون ملزم به ارائه نقشه با مختصات utmبه اداره ثبت اسناد واملاک هستند

55نسیم دنا : مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه کاداستر نقشه نیست ویک سیستم است گفت: دستگاههای دولتی باید نقشه اراضی را به صورت utm در اختیار ثبت اسناد واملاک قرار دهند تا ثبت اسناد در سیستم کاداستر جانمایی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کهیلویه وبویراحمد سعید محوری در پاسخ به اظهارات معاون عمرانی استاندار دال بر اینکه نبود نقشه کاداستر علت زمین خواری محسوب می گردد اظهار داشت: متاسفانه عدم اطلاع از کاداستر ونحوه اقدام ثبت اسناد واملاک موجب برداشت ناصحیح از این سیستم شده است.

وی گفت: دستگاهها دولتی که بخش اعظم اراضی ملی در حیطه تصرف واختیار آنهاست می بایست نقشه اراضی را به صورت utm جهت درج آن در سامانه کاداستر به سازمان ثبت اسناد واملاک ارائه دهند که متاسفانه در این زمینه سهل انگاری می کنند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: دستگاههای دولتی (اشخاص حقیقی وحقوقی )طبق قانون ملزم به ارائه نقشه با مختصات utmبه اداره ثبت اسناد واملاک هستند.

محوری خاطرنشان کرد: بعد ازارائه نقشه با مختصات utmبه اداره ثبت اسناد واملاک کارشناسان ثبت درصورت انطباق با سوابق موجود در سامانه کاداستر ثبت می کنند.

وی با بیان اینکه نقشه کاداستر نقشه ای است که روی سند تک برگ  چا پ می شود گفت: نقشه utm به نقشه ای اطلاق می گردد که بر اساس سیستم مختصات جهانی utm ترسیم گردیده است.که اشخاص حقیقی وحقوقی باید این نقشه را به اداره ثبت اسناد واملاک ارائه نمایند.

وی دربخش دیگری از سخنانش نیز گفت: اعتبار مورد نیاز جهت برداشت کاداستر زراعی در اختیاردستگاههایی قرار می گیرد که به دلیل عدم شناخت از اهمیت موضوع و چکونگی روند انجام کار فاقد خروجی مناسب جهت اصلاح روند امورخواهد بود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی