تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آوریل 2016 - 20:44
کد خبر : 5506

امنیت و فرهنگ دو عامل مهم رشداقتصادی و سیاسی است

امنیت و فرهنگ دو عامل مهم رشداقتصادی و سیاسی است

سید موسی خادمی در دیدار با مدیران نهادهای فرهنگی استان افزود: فرهنگ یک امر مهم و زیربنایی در رشد هر جامعه است و خلاء های فرهنگی و تقویت نشدن این امر، دیگر فعالیتها در جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

نIMG13083313سیم دنا :استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: امنیت و فرهنگ دو مقوله مهم، لازم و زیربنایی برای رشد، تعالی و فعالیت و کارکرد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه رکود در حوزه فرهنگ یک جامعه، فعالیتهای سیاسی و اقتصادی در جامعه را نیز دچار تنزل و رکود خواهد کرد، اظهار داشت: به موازات فعالیت های سیاسی و اقتصادی در جامعه، فعالیتهای فرهنگی رشد نیافته است.

خادمی افزود: یکی از دلایل این امر دیر بازده بودن فعالیتها و کارهای فرهنگی در جامعه و بالارفتن سطح توقعات و انتظارات از این بخش است که تا حدودی نیز ارزیابی نسبت به این حوزه را با چالش مواجه کرده است.

استاندار تصریح کرد: با توجه به تاکیدهای فراوان مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ و هشدار در مورد تهدیدها و تهاجم فرهنگی دشمن، نهادها و متولیان فرهنگی در کشور امروزه خط مقدم در برابر این جبهه نرم هستند.

خادمی با بیان اینکه مدیران فرهنگی از امکانات موجود حداکثر استفاده راببرند، افزود: اکنون دولت با کمبود شدید منابع مالی و اعتباری بویژه در بخش هزینه ای مواجه است و سال گذشته یکی از بدترین سال ها به لحاظ کمبود منابع اعتباری بود.

وی واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی را یکی از مناسبترین راهبردهای دولت برای کسری بودجه های عمرانی دانست و گفت: دستگاه های فرهنگی استان نیز باید طرح های عمرانی خود را بر اساس سازوکارهای قانونی و اصولی به بخش خصوصی واگذار کنند.

خادمی تاکید کرد: باید به دنبال تدوین شیوه های جدید تامین منابع مالی بود زیرا منابع دولتی به تنهایی نیازها را بر طرف نمی کند.

وی همچنین با اشاره به سختی های کار در حوزه فرهنگی گفت: نتیجه فعالیت های این حوزه دیربازده است و نتایج مثل سایر حوزه ها قابل سنجش نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی