تاریخ انتشار : دوشنبه 11 آوریل 2016 - 16:55
کد خبر : 5485

کلنگ‌زنی مرکز تشخیص سرطان و غربالگری یاسوج

کلنگ‌زنی مرکز تشخیص سرطان و غربالگری یاسوج

نسیم دنا : با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌های یاسوج کلنگ مرکز غربالگری وتشخیص سرطان یاسوج در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به زمین زده شد. ۶۰ درصد بیماران سرطانی با تشخیص زودهنگام و به موقع درمان پیدا می‌کنند. در

DSC_1429نسیم دنا : با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌های یاسوج کلنگ مرکز غربالگری وتشخیص سرطان یاسوج در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به زمین زده شد.

۶۰ درصد بیماران سرطانی با تشخیص زودهنگام و به موقع درمان پیدا می‌کنند.

در ابتدای این مراسم دکتر زهرا رضایی سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیان اینکه سرطان‌ها سومین عامل مرگ و میر در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد اظهار کرد: ۶۰ درصد بیماران سرطانی با تشخیص زودهنگام و به موقع درمان پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سرطان‌های پوست، معده، سرطان سینه و سرطان روده بزرگ شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردم هستند، گفت: ماهیانه سه تا چهار میلیون تومان برای درمان  هر بیمارسرطانی هزینه می‌شود که با غربالگری و تشخیص زودهنگام این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج عنوان کرد: با ایجاد این مرکز امکان تشخیص زودهنگام سرطان‌های سینه، روده بزرگ و سایر سرطان‌ها از طریق دستگاه‌های ماموگرافی، سونوگرافی و … وجود دارد.

رضایی با اشاره به اینکه این مرکز در ۶۰۰ مترمربع و در یک طبقه احداث می‌شود، بیان کرد: اعتبار اولیه احداث این مرکز ۱۰ میلیارد ریال است.

DSC_1439

بیماری سرطان در بین مردم کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیزدر این مراسم، احداث مرکز جامع غربالگری تشخیص و درمان سرطان را از مراکز ضروری در استان دانست و تصریح کرد:  بیماری سرطان در بین مردم استان کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است و سالانه ۴۰۰ مورد سرطان جدید در استان شناسایی که ۷۰ درصد این موارد منجر به مرگ می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه سرطان‌ها و تومورها بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و سوانح و حوادث سومین عامل مرگ و میر در استان هستند گفت: با ایجاد این مرکز برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه از طریق دستگاه ماموگرافی، سرطان دستگاه گوارش از طریق آندوسکوپی و کلونوسکوپی و سرطان بافت‎‌های نرم از طریق سونوگرافی قابل تشخیص و درمان است.

چمن با بیان اینکه تلاش می‎‌کنیم این مرکز ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد، خاطرنشان کرد: در کنار مرکز تشخیص سرطان و غربالگری مرکز پزشکی هسته‌ای در شهر یاسوج احداث می‌شود که کلنگ احداث مرکز پزشکی هسته‌ای سال گذشته به زمین زده شد.

خدمات حوزه بهداشت و درمان کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم نیزحوزه سلامت را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت: دولت یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود تاکنون توجه ویژه‌ای به بخش بهداشت و درمان داشته و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم برای ارتقاء این بخش خدمات خوبی ارائه کرده است. گفت: خدمات حوزه بهداشت و درمان استان قابل تقدیر است.

غلام‌محمد زارعی افزود: بخش بهداشت و درمان به خصوص حوزه درمان استان از بخش‌های مهم است که توجه به این حوزه لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم به عنوان کریدور شمال به جنوب و هم به عنوان قطب گردشگری کشور مطرح است و به همین دلیل باید زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان تقویت شود.

زارعی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود: در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به بخش سلامت در استان‌های محروم از جمله کهگیلویه و بویراحمد شده و تلاش می‌کنیم قبل از پایان کار مجلس نهم برنامه ششم توسعه به تصویب نهایی برسد.

عملکرد حوزه بهداشت و درمان در استان رضایت‌بخش است

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد  نیز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مرکز تشخیص سرطان و غربالگری یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در تجهیز بخش‌ها و هتلینگ بیمارستان‌های استان اظهار کرد: با بهبود وضعیت خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان استان، مردم خدماتی را که قبلا در خارج از استان دریافت می‌کردند را در خود استان دریافت می‌کنند.

پژمان نیک‌اقبالی بیان کرد: ظرف چند ماه آینده مردم خدمات جدیدی به خصوص در حوزه جراحی قلب را در خود استان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به ساخت چندین بیمارستان در سطح استان گفت: بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج، بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی گچساران، ۹۶ تختخوابی نفت و گاز گچساران، ۳۲ تختخوابی باشت و ۳۲ تختخوابی بهمئی و همچنین توسعه و گسترش بخش‌های سوختگی، اورژانس، زایشگاه‌ها، ساخت حدود ۸۰ خانه بهداشت و اصلاح شبکه بهداشت و درمان از دیگر طرح‌ها و اقدامات مهم در حوزه بهداشت و درمان استان است که با احداث و تکمیل این طرح‌ها گام مهمی در حوزه بهداشت و  درمان استان برداشته می‌شود.این مسئول تصریح کرد: با افتتاح این بیمارستان‌ها سرانه تخت‌های بیمارستانی استان به ۴۰۰ تخت جدید افزایش می‌یابد.نیک‌اقبالی با اشاره به ارتقاء وضعیت آموزشی و درمانی استان گفت: در مجموع عملکرد حوزه بهداشت و درمان در استان خوب و رضایت‌بخش است و امیدواریم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

×××

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج

ایجاد مرکز روانپزشکی روزانه در بیمارستان شهید رجایی یاسوج

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی مرکز غربالگری وتشخیص سرطان یاسوج در جمع خبرنگاران ایجاد مرکز روانپزشکی روزانه در بیمارستان شهید رجایی یاسوج را از برنامه های آتی این بیمارستان ذکر کرد و گفت: با ایجاد این مرکز زمینه ارائه خدمات روانپزشکی به صورت گروهی و فردی به بیماران فراهم می‌شود.

دکتر زهرا رضایی به مزایای این طرح اشاره کرد وگفت: آموزشهای گروهی در مراکز روانپزشکی روزانه از نظر هزینه برای ارائه خدمات به بیماران مقرون به صرفه است واین امکان را به وجود می آورد که در طول روز خدمات روانشناسی به بیمار ارائه می شودونیاز به اقامت شب در بیمارستان برای این دسته از بیماران از بین خواهد رفت.

وی به خدمات این بیمارستان اشاره کرد وگفت: این بیمارستان متشکل از سه بخش اعصاب روان مردان ، زنان ،بخش خدمات کار درمانی وبخش شیمی درمانی است که بخش اعصاب روان مردان دارای ۲۵تا ۳۰ تخت ، بخش اعصاب روان زنان ۲۰تا ۲۵ تخت و ۱۱ تخت در بخش شیمی درمانی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج ارائه آموزشهای مناسب وخدمات مشاوره ای وکار درمانی را از دیگر خدمات این بیمارستان به بیماران ذکر کرد وگفت: وسایل تفریحی و ورزشی  برای تقویت فعالیت جسمی در اوقات فراغت بیماران وجود دارد که مورد استفاده قرار می گیرند.

دکتر رضایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح سلامت در دوسال گذشته وضعیت این بیمارستان نسبت به گذشته  بهبود پیدا کرده است خاطرنشان کرد : ارتقاء کیفیت خدمات ،گسترش تختهای مصوب بیمارستان و ساماندهی محوطه بیمارستان از برنامه های در دست اقدام خواهد بود.

با مشارکت خیرین درحوزه سلامت خدمات بهتری را به مردم استان تقدیم کنیم.

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج در ادامه گفت: استان کهگیلویه وبویراحمدیکی از استانهایی است که نیاز به ورود هرچه بیشتر خیرین به حوزه سلامت دارد لذا در این حوزه می توانیم با مشارکت خیرین خدمات بیشتر و بهتری را به مردم استان تقدیم کنیم.

رضایی با بیان اینکه سلامت زیربنای توسعه پایدار است گفت: حضور خیرین در کنار حوزه سلامت، خدمت به مردم را تسهیل می نماید

وی ایجاد زیرساختهای بهداشتی ودرمانی رانیازمند حضور خیرین دانست وگفت: قطعاً دولت به تنهایی قادر به برآورده ساختن تمام نیازهای حوزه سلامت نخواهد بود مگر اینکه خیرین در بخشی از این خدمات دهی و ایجاد زیرساخت ها در کنار دولت باشند.

رسانه ها بستر ساز اعتماد بیشتر مردم به جامعه پزشکی باشند

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج با بیان اینکه اطاع رسانی از وظایف اصلی رسانه هاست گفت: در حیطه علوم پزشکی با توجه به شرایط خاص آن باید رسانه ها بستر ساز اعتماد بیشتر مردم به جامعه پزشکی باشند .

وی گفت: اصولا در پزشکی همیشه تاکید بر درمان صحیح است اگرچه ممکن است خطایی ناخواسته ودر وقایع نادر اتفاق بیفتد که در اینجا نباید یک اتفاق نادر به عنوان یک اصل قلمداد شود.

رضایی تقویت اعتماد مردم به سیستم بهداشت ودرمان را از وظایف خطیر رسانه ها برشمرد وگفت: در چنین شرایطی است که بستر برای کار پزشکان متخصص و ماندگاری آنها برای ارائه خدمات مناسب به مردم فراهم می شود.

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج تشویق خیرین به کارهای عام المنفعه در حیطه سلامت را از کارکردهای ارزشمند رسانه توصیف کرد واظهار امیدواری کرد :خیرین محترم استانی وملی در طرحهای مرمت وبازسازی وتجهیزات مورد نیاز بیماران این بیمارستان که از اقشار ضعیف جامعه هستند یاری نمایند که این امر اثرات ماتقدم و ماتاخر از نظر معنوی وانسانی دارد.

توجه مردم به توانمندیهای پزشکی در استان

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج توجه به توانمندیهای پزشکی در استان را یادآور شد وگفت : در حال حاضر پزشکان بسیار توانمند و حاذق که از بهترین دانشگاههای کشور فارغ التحصیل شده اند در بیمارستانها و درمانگاههای دولتی وبخش خصوصی در حال خدمت رسانی به مردم خوب این دیار هستند که این امر نیاز به مراجعه بیماران به خارج از استان را کاهش داده است.

لزوم آشنایی مردم با مسائل و نشانگان اختلالات روانی

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج به مقوله مهم  انگ زدایی از بیماران اعصاب روان  در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: این دسته از بیماریها در همه کشورهای دنیا شایع هستند و مانند سایر بیماریها ی جسمی در بسیاری از موارد اساس وپایه زیست شناختی دارند و به خوبی به درمانهای موجود دارویی و و راوان شناختی پاسخ می دهند .

سرپرست بیمارستان شهید رجایی یاسوج تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات روانپزشکی را بسیار مهم دانست وگفت: انگ بیماری نباید مانع از مراجعه افراد مبتلا برای دریافت خدمات درمانی شود.

دکتر رضایی درپایان بر لزوم آشنایی مردم با مسائل و نشانگان اختلالات روانی تأکید کرد وگفت: هر فرد، در صورت مشاهده و بروز بیماری به روانشناس و روانپزشک مراجعه کند و بیمی از انگ خوردن نداشته باشد، همچنانکه وقتی کسی سرما می‌خورد، یا دچار معده درد می‌شود، به نزد پزشک می‌رود و از این که کسی این موضوع را ببیند یا بداند، هراس ندارد!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی