تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مارس 2016 - 13:06
کد خبر : 5452

سالی که گذشت

سالی که گذشت

بدون تردید توافق هسته ای ایران تحت عنوان برجام واجرایی شدن آن از مهمترین تحولات ایران وجهان در سال جاری بود

IMG_0584سید ولی موسوی -مدیر مسئول  نسیم دنا //ثانیه ها وساعتها و  روزها و ماهها و… به سرعت میگذرند و سالی جدید و سالهای جدید از راه میرسند..

یک سال و یک دهه دیگر هم به چه سرعت که میبینیم رو به اتمام است… و من نمیدانم این گذر برق آسای روزها از چه سوست؟!

سال ۱۳۹۴ خورشیدی آخرین روزهای خود را پشت سر می گذارد و در آستانه سال جدید، نه تنها مردم ایران، بلکه ساکنین تمامی سرزمین هایی که «نوروز» را جشن می گیرند، خود را برای روزی نو آماده می کنند.

ایام نوروز و آغاز فصل بهار و زنده شدن طبیعت بهترین زمان برای از بین بردن کدورت ها و غباررویی و خانه تکانی از دلها است

بدون شک آدمی با صله رحم به آرامش و نشاطی خاصی می رسد و این خود از راه های برطرف کردن ناراحتی های عصبی، برقراری صلح و محبت یعنی همان شرایطی که اسلام می خواهد، یعنی بدور از رنجاندن، تهمت، غیبت و …

این ایام فرصت بسیار خوبی است که فضای دوستی و محبت را در بین خانواده ها و جامعه تقویت کرده و اختلافات و دلخوری ها را کنار بگذاریم و دل ها را خانه تکانی کنیم.

با نزدیک شدن به ایام نوروز و فصل بهار بسیار کسانی هستند که دوست دارند علاوه بر خانه تکانی، کینه ها و دلخوری هایی را هم که از یکدیگر دارند دور بریزند ولی برای این کار تنها کمی گذشت لازم است تا دل ها از کینه و حسد پاک شود.

اساس کار اسلام بر پایه عطوفت و مهربانی است و مردم به این مهم سفارش شده اند و به حضور در اجتماع و با خبر بودن از حال هم، تا اگر روزی یکی از ما غایب بود همنوعان بی تاب دیدارش شده و احوالش را جویا شوند.

در آستانه سال جدید هیچ چیز نمی تواند به اندازه بخشش دل ها را بهاری کند، اگر غبار دل را از درون خود بزداییم و دل را به صفای واقعی صیقل دهیم دیگر هیچ جایی برای زنگار دل ها نمی ماند و هر چه می ماند جز نیکی و صفا چیز دیگری نخواهد بود.

پس بیاییم همه با هم در آستانه سالی نو پیش از خانه تکانی و زدودن غبار از خانه هامان، به سراغ دل هایمان برویم و خانه تکانی را از آنجا آغاز کنیم.

اما این سال آخرین روزهای خود را درحالی سپری می کند که جهان در این سال شاهد تحولات بزرگی بود وکشور عزیز ما ایران نیز در معادلات مهم جهانی نقشی پر رنگ تر از همیشه داشت که به جرات می توان گفت ایران اسلامی در این سال در مذاکرات هسته ای با قدرتهای بزرگ جهانی در کانون رسانه های دنیا قرار داشت که این نشان از تمدن کهن وپیشینه این ملت بزرگ دارد که با ایستادگی ومقاومت توانست در دنیا در عرصه های مختلف علم ودانش حرفه های مهمی برای گفتن داشته باشد.

بدون تردید توافق هسته ای ایران تحت عنوان برجام واجرایی شدن آن از مهمترین تحولات ایران وجهان در سال جاری بود که آخرین نفسهای خود را می شود.

در دوم مهر ماه ۱۳۹۴ یکی از تلخ ترین حوادث دنیا در منطقه «منا» در سرزمین وحی اتفاق افتاد. حادثه ای که هزاران مسلمان و غیر مسلمان در سراسر جهان را اندوهگین ساخت.

این حادثه که بر اثر ازدحام حجاج و گرمی هوا و به ویژه، سوء مدیریت سعودی ها رخ داد، طبق آمارهای مختلف باعث کشته شدن دست‌کم بین ۳ تا ۷ هزار زائر خانه خدا شد. در این حادثه ۴۶۴ نفر از زائران ایرانی نیز جان خود را از دست دادند.

در عرصه تحولات منطقه ای وضعیت سوریه ،عراق ،لبنان ،ترکیه،فلستین ،بحرین وافغانستان نیز همانند گذشته نه تنها به سوی ارامش  وامنیت برای توسعه وپیشرفت حرکت  نکردند بلکه وضعیت بغرنج تری را تجربه کردند.

ادامه حمله عربستان به مردم مظلوم یمن از حوادث تلخ در سال ۹۴بود که حکام  جوان سعودی را  که با چراغ سبز آمریکا اقدام به این کار کردنده  در باتلاقی انداخته ،که دیگر چاره ای جز پذیرش شکست برای آنها باقی نمانده است.

سرنگونی جنگنده روسیه توسط ترکیه وافزایش تنش بین دو کشور ،عملیات نظامی روسیه در سوریه،اعدام شیخ نمر، حمله به سفارت عربستان و قطع روابط ایران و عربستان،سقوط شدید قیمت نفت وحملات مختلف تروریستی در نقاط مختلف جهان بخش دیگری از تحولات سیاسی در سال ۹۴ بود.

اما در عرصه مسائل داخلی برگزاری انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی وخبرگان رهبری در ۷ اسفندماه وحضور قریب به ۶۳ مردم پای صندوق های رای در لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب از مهمترین تحولات سیاسی ایران بود که یک بار دیگر دموکراسی حقیقی در کشور پهناور ومتمدن ایران نزد جهانیان به نمایش گذاشته شد.

سفر روسای جمهور وهیئت های مهم اقتصادی وسیاسی منطقه ای واروپایی به ایران بعد از برجام نیز در ایران عزیز ما نقش پررنگی در سال جاری داشت.

مبارزه با فقر وبیکاری  واشتغال جوانان تحصیلکرده  ، رونق اقتصادی ، توجه به اقتصاد مقاومتی وتوجه به تولید وکاهش تورم باید در اولویت کار مسئولان در سال جدید باشد تا چرخهای ترقی وپیشرفت این سامان به خوبی بچرخد ومردم به نظام اسلامی برای حل مشکلات ،آلام ودرهای خود امیدوارتر از همیشه باشند.

به هرصورت جهان در سال ۹۴ شاهد تحولات تلخ وشیرینی بود که همه آنها در این مجال نمی گنجد امید آن داریم که کشور عزیز ما ایران نیز در سال نو  با رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب وتلاش خستگی ناپذیر مسئولان خدوم ودلسوز با قدرت وقاطعیت به سمت توسعه ،آبادانی و رونق اقتصادی بیش از هر زمان دیگر حرکت نماید و شاهد اعتلای پرچم این دیار پرگهر در عرصه بین المللی باشیم .

هفته نامه نسیم دنا نیزکوشید تا در سال جاری به رسالت خطیر اطلاع رسانی برای روشنگری افکار عمومی وتوسعه استان گام بردارد و واقعیتها را آنگونه که هست بیان نماید.

کوشید تا در کنار نقادی عملکرد مسئولان مشکلات ،آلام ودرهای مردم را نیز به گوش مسئولان برساند وهیچ گاه به مسائل حاشیه ای در عرصه اطلاع رسانی نپرداخت و تلاش کرد با اخبار وتیترهایی که روح امید ونشاط را در مردم زنده می کند در این عرصه گام بردارد .

در سال نو نیز مثل ۷ سال گذشته همین رویکرد را ادامه خواهد داد و تلاش خواهیم کرد آنگونه حرکت نماییم که در راستای اعتماد مخاطب حرکت نماییم وهیچ گاه از دایره انصاف خارج نشویم .

سال نو وعید باستانی نوروز را به یکایک هموطنان خوبم در ایران عزیر واقصی نقاط جهان و به همه کسانی که نوروز را گرامی می دارند تبریک عرضه نموده وامیدوارم سال جدید سالی سرشار از سربلندی،سلامتی و موفقیت برای برای همگان باشد.

انشالله  امیدواریم به سمت جامعه ای حرکت نماییم که پیشرفت ،توسعه وتکنولوژی از یک طرف و همدلی ،مهربانی ،یکرنگی ویکدلی از طرف دیگر دستها را به گرمی بفشارد و به تعبیر امام راحلمان همه بکوشیم که در سرزمین اعمال ورفتارمان هیچ بذری جز رضایت پروردگار نباشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی