تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 مارس 2016 - 19:52
کد خبر : 5367

انتخابات پولی به اعتبار نظام و اعتماد مردم ضربه می زند

انتخابات  پولی به اعتبار نظام و اعتماد مردم  ضربه می زند

همه متولیان امور باید تلاش کنند تا اعتماد مردم به نظام اسلامی روز بروز تقویت شود ونگذارند چنین شائبه هایی موجب گسسته شدن مردم با حاکمیت شود چرا که صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند ومسئولان باید قدر این مردم فهیم وموقعیت شناس را بدانند

untitledنسیم دنا : پارسیان نژاد// چندماه پیش وزیرمحترم کشور ازورود پول های کثیف درعرصه انتخابات سخن گفتند که با واکنش های متفاوتی روبروشد. برخی آن را به شدت محکوم ونفی کردند وحتی پای وزیر محترم را به مجلس کشاندند و حتی تهدید به استیضاح کردند. و برخی دیگر که دید واقع بینانه تری نسبت به این موضوع داشتند این اظهارنظر و پیش بینی را تاییدکردند و وجود چنین تفکری را درعرصه انتخابات کاری خطرناک وناشایست قلمدادکردند.ولی باگذشت زمان ونزدیک شدن به انتخابات وآزادشدن تبلیغات دربرخی از استانها ازجمله  برخی حوزه های انتخابیه استان کهگیلویه وبویراحمد  حقانیت وپیش بینی وزیر محترم کشورهویدا شد واینجا بودکه پول های کثیف روی خود را نمایان کرد. با توجه به بافت برخی مناطق که دارای محرومیت  وعقب ماندگی تاریخی است  وشرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه بوسیله برخی ازافرادشاخص هرمنطقه که شناخت واطلاعات کاملی اززندگی شخصی افراد آن منطقه دارند.این پول های کثیف راجهت جلب آراء آنهابه نفع کاندید مورد نظربه شکل های مختلفی وتحت عناوینی ماهرانه توزیع کردند.وحق اظهارنظر آزادانه وعاقلانه را از این قشر محروم سلب کردند.ازمصادیق بارز پولهای کثیف می توان اقلامی همچون برنج وروغن وکودشیمایی ….رانام بردکه بوسیله دستگاههای نظامی وامنیتی وباهمکاری وهوشیاری مردم فهیم کشف و ضبط شد.

وجودچنین پدیده و رویه انتخابات پولی به اعتبار نظام واعتماد مردضربه می زندو باعث اشتباه وخطا درانتخاب مردم می شود. ورود چنین افرادی در مجلسی که به گفته امام(ره) در راس اموراست کاری بسیارخطرناک ونامیمون می باشد.آیاکسانی که به این طریق  وباهزینه های هنگفتی که برای کسب کرسی مجلس متحمل می شوندمی توانند فردا به عنوان پاسدارحریم ارزشها وبرای دفاع از حق محرومین ومستضعفین عمل کنند؟ وسوال دیگراین هزینه های گزاف که بوسیله نامزدها ولیدرهای انهابه به چه نیت ومقصودی خرج می شود؟ وبه راستی سرچشمه ومنابع این هزینه هااز چه طریقی تامین می شود؟

لازم است مسولین ذی ربط با  قدرت و قاطعیت  بدون هیچ گونه مماشات وملاحظه کاری ورود پیدا کرده وبا چنین پدیده شوم برخورد قاطع صورت گیرد. وجود این نوع هزینه ها واین تفکر به اعتبار نظام واعتماد مردم خدشه جبران ناپذیروارد می کند و چنین نمایندگانی نمی توانند صدای ملت باشند بلکه نماینده اشراف زادگان هستند و در قوه مقننه عامل نفوذی خطرناکی محسوب می شوند و به اعتبار وحیثیت این قوه ضربه  جبران ناپذیری وارد می کنند .اگر با چنین افرادی برخورد نشود میزان مشارکت حداکثری مردم در آینده پای صندوق های رای با مشکل مواجه می شود.

همه متولیان امور باید تلاش کنند تا اعتماد مردم به نظام اسلامی روز بروز تقویت شود ونگذارند چنین شائبه هایی موجب گسسته شدن مردم با حاکمیت شود چرا که صاحبان اصلی این انقلاب مردم هستند ومسئولان باید قدر این مردم فهیم وموقعیت شناس را بدانند . به امید آنکه با رهبری های مدبرانه مقام عظمای ولایت روز بروز شاهد اقتدار نظام اسلامی در عرصه های مختلف جهانی باشیم .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی