تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 مارس 2016 - 9:59
کد خبر : 5349

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در ۸ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد/برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۳ اسفند /اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در ۸ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد/برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۳ اسفند /اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۵ اسفند

حجت الاسلام جنتی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۳۸۰۰ نفر سهم استان در این طرح بوده که ۳۹۸۷ نفر شرکت کرده اند و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

21823نسیم دنا :مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه گزارشی از فعالیتها و برنامه های اوقاف و امور خیریه در استان را جهت تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در ابتدا ضمن تشکر از اصحاب رسانه گفت: رسانه همواره نقش برجسته و شاخصی در اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه ایفا می‌کنند که این اقدامی شایسته بوده و باید ارج نهاده شود.

وی افزود: از اصحاب رسانه و مطبوعات و صداو سیما به جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی که همواره یار و یاور این نهاد فرهنگی و مذهبی بوده اند تشکر وقدردانی کرد وگفت:  با همکاری وتعامل خوب رسانه ها با اداره کل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه وبویراحمد در سطح کشور جزء استانهای برتر در زمینه اطلاع رسانی انتخاب شد که در جلسه ای با حضور مسئولان کشوری مورد تقدیر قرار گرفتیم.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور در ادامه اظهار داشت: احیای موقوفات، خدمت به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و خدمت به قرآن و ترویج معارف قرآنی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره اوقاف و امور خیریه است که استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۹۴ توانست رتبه اول در بحث اطلاع رسانی در امر وقف و دریافت وموقوفه ها راکسب کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: طی سالجاری سه برابر تعهد در زمینه ساخت و ساز در بقاع متبرکه استان کار عمرانی انجام شده است که در زمینه وصول موقوفات این استان در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال این استان رتبه دوم طرح تربیت حافظان قرآن را در کشور کسب کرد.

شرکت بیش از ۳ هزار کهگیلویه و بویراحمدی در طرح تربیت حافظان قرآن

جنتی با اشاره به طرح تربیت حافظان قرآن در کشور، افزود: چهارمین دوره طرح حافظان قرآن در بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد برگزار و اواخر این هفته آزمون پایانی آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد، به عملکرد شایسته و مطلوب این اداره در زمینه اجرای طرح حافظان قرآن اشاره و اذعان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان توانست با فعالیت خوب و چشمگیر خود در زمینه تربیت حافظان قرآن رتبه دوم را در کشور کسب کند.

این مسئول از شرکت و ثبت‌نام ۳ هزار و ۹۸۷ نفر از سراسر استان در طرح تربیت حافظان قرآن خبر داد و گفت: آزمون پایانی این دوره پنج‌شنبه، ۱۳ اسفند، ساعت ۹ صبح همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

آزمون تربیت حافظان در ۸ شهرستان

جنتی‌پور با بیان این‌که این آزمون درهشت شهرستان و در  ۱۰ مکان متفاوت در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: آزمون شهرستان بویراحمد در امامزاده عبدالله (ع)، شهرستان گچساران در حوزه علمیه خواهران بی‌بی حکیمه، شهرستان کهگیلویه در حوزه علمیه زینبیه خواهران، شهرستان بهمئی در مسجد‌ صاحب‌الزمان (عج)، شهرستان چرام به جهت دوری مسافت در دو مکان مسجد ابوالفضل‌العباس (ع) سرفاریاب و امامزاده امیر ولی (ع)، شهرستان باشت در امامزاده سید شمس‌الدین (ع) و شهرستان دنا در مدرسه راهنمایی آیت‌الله طالقانی پاتاوه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون طرح حافظان قرآن به جز این هشت شهرستان در زندان مرکزی یاسوج و زندان گچساران نیز برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۰ مکان جهت برگزاری آزمون پایانی این دوره در سطح استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد طرح حافظان قرآن در زندان را طرح استانی دانست که با توجه به بازخورد مثبت این طرح سازمان اوقاف و امور خیریه کشور این طرح را به سراسر کشور جهت اجرای ملی ابلاغ کرده است.

جنتی‌پور در پایان ضمن گلایه‌مندی از حضور کم‌رنگ مسئولان در برنامه‌های مذهبی و قرآنی، گفت: با توجه به این که مسئولان همواره از برنامه‌هایی که جنبه سیاسی دارند استقبال بیشتری می‌کنند از آنها می‌خواهیم با حضور گسترده و پرشور خود در این برنامه قرآنی کمک کنند تا بتوانیم آن را به نحوی مطلوب برگزار کنیم.

سوگواره یاس نبوی در یاسوج برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام فاطمیه و تسلیت این ایام گفت: سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت حضرت زهراء(س) ایام فاطمیه روز ۲۳ اسفند ماه با حضور اقشار مختلف در یاسوج برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور  افزود: اداره اوقاف و امور خیریه برنامه‌های متفاوت و متعددی را در این ایام در بقاع متبرکه استان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) حق بزرگی بر گردن همه ما دارد، گفت: با برگزاری برنامه‌هایی مانند همایش یاس نبوی و تلاش و مشارکت همه دستگاه‌ها جهت هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه شاید بتوان اندکی از این حق را ادا کرده و آن بانوی بزرگوار را شفیع خود قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برگزاری همایش یاس نبوی را برنامه‌ای بسیار ارزشمند دانست و گفت: برگزاری این همایش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند “ما می‌خواهیم ایام فاطمیه عاشورایی برگزار شود”.

جنتی‌پور با اشاره به اینکه برنامه حرم تا حرم ویژه ایام فاطمیه با حضور همه اقشار در مرکز استان برگزار خواهد شد، یادآور شد: این برنامه در دیگر شهرستان‌های استان نیز به تناسب ظرفیت و شرایط آن شهرستان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در ایام فاطمیه ۴۵ روحانی از قم به بقاع متبرکه و مذهبی استان اعزام می شود که برنامه های فرهنگی و مذهبی، تبلیغ دین و معارف اسلامی از اهداف این امر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همایش یاس نبوی در سال گذشته با کیفیت خوبی برگزار شد، تصریح کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم تا بار دیگر با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی وسیع خود زمینه حضور و مشارکت حداکثری آحاد مردم و مسئولان را در این برنامه فراهم کنند.

وی با اشاره به حرکت بانوان فاطمی همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: دو ساعت مانده به اذان این برنامه در امام زاده مختار برگزار می شود و شام غریبان بانوی دو عالم نیز در امام زاده عبدالله (ع) یاسوج ودر بقاع شاخص ۷ شهرستان استان نیز برگزار خواهد شد.

اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۵ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۳۵ بقعه متبرکه این استان از ۲۸ اسفندماه‌جاری تا ۱۴ فروردین سال آینده در این اماکن متبرکه خبر داد.

وی با بیان اینکه  به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز در راستای استقبال از مسافران نوروزی طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود اظهار داشت: همه ساله در اسفند ماه در راستای استقبال از مسافران نوروزی با حفظ آراستگی ظاهری و ایجاد آرامش روانی برای خانواده‌های مسافر و ارائه خدمات به مسافران در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور با بیان اینکه درخواست اعزام ۵۴ روحانی برای تبلیغ در این ایام صورت گرفته، برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه‌های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را از جمله ویژه‌برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ارتقای سطح معرفتی زائران، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای اسلامی و آشنایی نوجوانان و جوانان با مسائل اعتقادی و مذهبی را از جمله اهداف برپایی خیمه‌های معرفت و اعزام روحانیون و مبلغان به بقاع شاخص این استان عنوان کرد.

وی استقبال از بقاع متبرکه  استان در ایام نوروز را بسیار مطلوب ارزیابی کرد وگفت: در سال گذشته در ایام نوروز بیش از ۵/۲میلیون نفر از بقعه  متبرکه  حضرت بی بی حکیمه (س)  دراستان دیدن کردند که خیلی از این زائرین از کشورهای حوزه خلیج فارس بودند.

جنتی پور از رشد ۱۶۸درصدی استان در بحث موقوفات خبر داد وگفت:در زمینه وصول مطالبات موقوفات در سطح کشور استان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد در گذشته همیشه در رتبه ۲۸تا ۳۱ کشور بوده است گفت: با تلاشهای صورت گرفته از سال گذشته تا کنون بر اساس ارزیابی ساز مان اوقاف وامور خیریه کشور در همه شاخصها این استان جزء سه استان برتر کشور قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمددر بخش دیگری از سخنانش افزود : در طرح مودت  وکمکهای مردمی نیز کهگیلویه وبویراحمد در کشور خوب درخشیده و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی به فعالیتهای عمرانی در بقاع متبرکه استان اشاره کرد وگفت: با توجه به محدودیت منابع فعالیتهای بسیار خوبی برای توسعه زیرساختها در بقاع متبرکه انجام گرفته است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  با پیگیریهای به عمل آمده خیرین خارج از استان کمکهای خوبی برای حل مشکلات وکمبودهای بقاع متبرکه صورت گرفته  گفت : بیش از ۲هزار متر مربع کاشی کاری در حرم حضرت بی بی حکیمه (س) وشبستانهای آن انجام گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی